OT: Drømmedag med Alfa

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Originally posted by OMW
Originally posted by FBU 4EVER
Originally posted by Trety
Originally posted by LN-AFG
...en stygg tysker bra Bayern :biggrin

Hæ? BMW har laget mye rart, men den nye 5-serien er noe av det stiligste de har laget noensinne! :up:

Nei! Bayermobilen er avsindig stygg!!
Dette bekrefter vel bare alles mistanke om Alfa-fantaster.. :p
Igjen til Italia, stick to what you're good at: fotball, vin, skinke, tiramisu (osv.)
IKKE biler folk skal ha råd til..

For ordens skyld: undertegnede kjører også Mercedes. CLK Cabrio.En skulptur på hjul.Hilsen en italofil som også liker tyske pølser,skinker,leberkäse og weissbier fra München.Men altså ikke bayermobil.
:thumbup

Igjen til Italia, stick to what you're good at: fotball, vin, skinke, tiramisu (osv.)
IKKE biler folk skal ha råd til..

Hæ? Italienerne er dyktige på biler folk har råd til! Fiat Punto har vist seg å være veldig holdbar også med tanke på italienernes noe røffe omgang med kjøretøyene sine. Det er bare her oppe på berget vi trekker nisselua ned over ørene og sier "Fiat og Alfa? Det er fali' det".
:up:

(...sa jeg som har bestilt Volvo... :spin: )

Trety, etter 4 Fiater (på rad) i familien så snakker jeg ikke bare utfra "løse rykter.." :D
Men jeg er enig at de har hatt et noe ufortjent rykte de senere år.

Ellers enig med FBU4EVER, lenge leve Weissbier :cheers:
(+ tyske veier, tyske småbyer og biler fra München!)

Ikke glem lidenskapen...den er det nok av over alt i Italia...også i bilene!!!

Originally posted by Trety

Fiat Punto har vist seg å være veldig holdbar også med tanke på italienernes noe røffe omgang med kjøretøyene sine. Det er bare her oppe på berget vi trekker nisselua ned over ørene og sier "Fiat og Alfa? Det er fali' det".
:up:

Du skulle bare visst...familien har kjørt Fiat siden før min tid, og helt opp til de siste 3-4 år. Da kom far til fornuft og ordnet BMW. Meeen! Vi har fortsatt to puntoer igjen i familien, og det er som regel de jeg ender opp med å kjøre, makan til elendig bil har jeg aldri kjørt. Plast, plast, plast og mer plast! Og som alle vet er jo plast et lekkert materiale når det blir kaldt, som det ofte blir her i Norge. Heldigvis dekker plasten over all rusten, takk for det.

Ikke kom å si at Punto er "veldig holdbar" altså. Makan til drittbil skal man lete lenger etter.

Hvem andre enn fiat klarer å lage brytere som ikke tåler å bli brukt med engang temperaturen faller under -10?

Er vel mange av dere som kjører daglig inn og ut av Oslo, noen som observerte en rød Fiat Punto parkert i vegskulderen, rett etter påkjøringen til E18 fra Asker, med varselblink på i vinter? Kanskje ikke så mye å legge merke til, for det skjer stadig vekk med Punto, men det var altså meg, som måtte stå der å vente på at bilen ble varm før jeg kunne kjøre over 70. (speedometeret begynte å hyle, når jeg passerte 70, og spratt mellom 60 og 200, er det vanlig at det skjer på biler?) Varselblinkbryteren kollapset også, slik at jeg måtte kjøre helt til Hønefoss med varselblink på..

Originally posted by LN-RUV
Ikke kom å si at Punto er "veldig holdbar" altså. Makan til drittbil skal man lete lenger etter.

Nå har Punto kommet bra ut i tester mtp. på pålitelighet i Europa, men jeg har ikke førstehåndserfaring med Puntoer i 10 frosne. :)

Men når du nevner plast, plast, plast, så ta en titt på konkurrentene - de er ikke det spøtt bedre (av samme årsmodeller). VW Polo, Ford Fiesta og Peugeot 106 vinner ikke akkurat noen premie for kvalitetsfølelsen de heller... ;)

Fiat Punto banker jo BMW på hjemmebane når det gjelder salg...;)

Originally posted by EB
Fiat Punto banker jo BMW på hjemmebane når det gjelder salg...;)

Er det så rart? Når vi bor i et slikt avgiftsland som Norge?

Hadde vi hatt fornuftige avgifter hadde biler som Punto vært et skjeldent syn på veiene her i Norge, men på grunn av vår "fattigdom" er det dessverre noen som ikke har råd til skikkelig bil.

Når jeg snakker om hjemmebane - så er det Tyskland jeg mener - BMW`s hjemmebane. Her i dette landet er det da mange flere BMW`er enn italienske biler... I allefall blant våre nye landsmenn...(...hvor BMW har tatt en stor del av markedet!)

Herregud EB.. Tenkte å la bil-diskusjonen ligge denne gang, men klarer ikke dy meg! Det er ikke kanskje på tide å henge med oss andre inn i det nye milleniet snart?

At billige møkkabiler blir mer solgt i alle land med fornuftig avgiftspolitikk burde vel være forståelig for de fleste. Der blir nemlig verdien av bilen gjengitt i prisen! Som er en av grunnene til at en Alfa GT ligger på rundt halv pris i forhold til sine tyske "konkurrenter." I Norge derimot ville prisen nærmet seg lik pga. latterlige hk- og motorvolumavgifter. Da skjer det interessante at enkelte tror bilene i seg selv er like bra, eller like mye verdt. FEIL! :naughty:

For å ta et eksempel: jeg kjører nå rundt i en 98-modell av en amerikansk mini-SUV, nærmere bestemt Chevrolet Blazer. Den ligger her borte på rundt 50.000 NOK, og er ikke mange ørene over den prisen. Hjemme i Norge derimot, vil den pga. avgifter ligge på kanskje 170.000 NOK med varebil reg.! Til samme pris vil man få en del nyere BMW 318, som ikke rammes av en motorvolumavgift på over 100.000,- Er da Blazern bedre fordi den er eldre men fortsatt like dyr? Nei.
I Tyskland ville derimot prisene være mer reelle, og Blazern ville vært et klart billigere alternativ. Som med Alfa eller Fiat. You see my point?

En Alfa eller Fiat vil aldri nærme seg kvaliteten til f.eks. BMW eller Benz, samme hvor mye lidenskap som legges i designet av en eller annen vindrukken designer. De vil aldri bli like "raffinert" på alle vis heller. (ikke på noen vis!) Alfa, Seat, og what not? -All the same. For ikke å snakke om Chevrolet.. :D

Jeg kjører Pontiac Firebird, 25 000kr her, 250 000kr i Norge. Skål for den:cheers:

Hear, hear! Man får gjøre unna sånne barndomsdrømmer (eller hva man skal kalle det) når man først er et sted hvor verdien er aktuell ja! Aldri i livet om jeg hadde betalt mer enn det nevnte for den bilen jeg har nå.. Iallefall ikke norsk pris

Leve Miller Lite også forresten :cheers:

Er egentlig ikke fan av amerikanske biler, men litt moro å kunne ta av taket og ha en bil med minimale bakseter. Senere blir det vel en E-270 CDI eller A6 3.0 TDI. Kjedelig skal det være.

Skål for Europeisk øl, vann kjøper man på flaske, ikke ølbokser!;)

Skal si italienske biler for opp tempraturen hos noen...(...lidenskapen hos andre!)

Originally posted by OMW

En Alfa eller Fiat vil aldri nærme seg kvaliteten til f.eks. BMW eller Benz, samme hvor mye lidenskap som legges i designet av en eller annen vindrukken designer. De vil aldri bli like "raffinert" på alle vis heller. (ikke på noen vis!) Alfa, Seat, og what not? -All the same. For ikke å snakke om Chevrolet.. :D

Amen!

Ja man må ta til "bibelske" uttrykk for å finne noe å si om BMW...

Originally posted by Dag Viking
Senere blir det vel en E-270 CDI eller A6 3.0 TDI. Kjedelig skal det være.

Jeg ser at du tar sikte på en mer en gjennomsnittlig godt betalt jobb...;) - iallefall om du skal kjøpe de bilene i Norge....

Tar ikke de fleste sikte på en ok betalt jobb?
Det er jo lov til å drømme, men jeg putter nok heller en mill i et Lancairbyggesett enn en bil:D

Ellers har det jo vært morsomt å se på den nye BMW 1 serie... Den er jo ikke så ulik den litt eldre Alfa 147...(...nesten en kopi faktisk!)

Back