LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
Re: OSL - ny traséforskrift - youtube
dc-8-63s opplevelse på DY535 var resultat av flyet var nummer 9 i rekken på innflyvning til OSL (dette tallet var situasjonen 2 minutter etter venstresvingen sør og øst for Hokksund). SK4032, som også kom fra SVG, ankom Hokksund 6 minutter før DY535 og benyttet rundt 10 minutter mindre tid til den landet. Med andre ord var det delvis ketchup-effekt som var årsak til dc-8-63s sightseeing på Østlandet. Jeg sa delvis her, og det siden det på flightradar24 ligger plottet med hastigheter og høyder av de to flightene. Der ser vi at SK4032 definitivt ikke forholdt seg til fartsgrenser og høydebegrensinger inn mot OSL (på 8700 fot hadde den 308 kt GS hvilket tilsvarer 43 KIAS over hastighetsgrensen på 220 KIAS). DY585 derimot fløy lydig i forhold til fart og høyde. Spørsmålet så er om SK4032s oppførsel var sanksjonert eller ikke av ATC?
dc-8-63s opplevelse på DY535 var resultat av flyet var nummer 9 i rekken på innflyvning til OSL (dette tallet var situasjonen 2 minutter etter venstresvingen sør og øst for Hokksund). SK4032, som også kom fra SVG, ankom Hokksund 6 minutter før DY535 og benyttet rundt 10 minutter mindre tid til den landet. Med andre ord var det delvis ketchup-effekt som var årsak til dc-8-63s sightseeing på Østlandet. Jeg sa delvis her, og det siden det på flightradar24 ligger plottet med hastigheter og høyder av de to flightene. Der ser vi at SK4032 definitivt ikke forholdt seg til fartsgrenser og høydebegrensinger inn mot OSL (på 8700 fot hadde den 308 kt GS hvilket tilsvarer 43 KIAS over hastighetsgrensen på 220 KIAS). DY585 derimot fløy lydig i forhold til fart og høyde. Spørsmålet så er om SK4032s oppførsel var sanksjonert eller ikke av ATC?