Hei, og velkommen til denne reiserapporten!
Her skal Fredrik og Martin fortelle en koselig historie om hva to menn kan gjøre på 9dager!
Dato: 17 til 26 Januar
Hvem? Fredrik (Fjelldu/Mountaindew) og Martin (Speedy/Speedbird)
Hvorfor? The Julebord '09!
Flyselskap: SAS, United Airliners, US Airways og WinAir!
Flytyper: MD80, A330-300, A320-200, DHC6 Twin Otter, B752, E190, A340 og A321!
Hvor?
OSL - CPH 322 mi - SK455 - MD81 - LNROM
CPH - IAD 4074 mi - SK925 - A333 - SE-REF
IAD - SXM 1679 mi - UA993 - A320 - N***UA
SXM - SAB 28 mi - WIN*** - DHC6
SAB - SXM 28 mi - WIN*** - DHC6
SXM - CLT 1612 mi - US1422 - B752
CLT - ORD 599 mi - US**** - E190
ORD - SEA 1721 mi - UA*** - B752
SEA - CPH 4868 mi - SK938 - A343
CPH - OSL 322 mi - SK*** - A321
Fjelldu og jeg var på fjorårets julebord, og da måtte selvsagt suksessen gjentas!
Denne gang ville vi forøvrig legge en liten vri på turen, og etter å ha vært innom
ulike alternativer bestemte vi oss for å legge turen via SXM, og deretter fly med
UA/US og B752/E190 til SEA - både for å få nytt flyselskap og flytype i boka.
Vi begynner!
Lørdag morgen møttes Fjelldu og jeg på OSL.
Billetter er tatt ut, listing i boks og vi er klare til å dra på tur!
På gate står SK455 og venter på oss, en MD81 med reg. LN-ROM.
Den hadde avgangstid 09:25, pushet 09:24 og pga. de-ice var takeoff 09:40.
- De-ice på OSL!
http://www.youtube.com/watch?v=3v0-XFDDb4k&feature=channel_page
- Takeoff fra OSL - skikkelig skyv fra JT8D-219 motorene !
- Speedy viser tommelen - endelig på tur i skikkelig fly!
- Mat på Y+, smoothien oppe til venstre var aledeles nydelig !
- Jordbærsyltetøyet falt også i smak!
- Fredrik studerer kartet for å finne planene for vår neste tur!
Hvorfor er kartet klistrert sammen i bunn Fredrik??
- Flyet trygt parkert på gate i CPH. Rutetid var 10:35, vi landet 10:30 og var på gate 10:36.
I gale når vi var 15min sen av bakken på OSL etter de-ice! =)
- Selvom vi hadde billetter til C-class er det lurt å få i seg ordentlig mat før avgang.
To grunner til det, en; hvis man ikke skulle få C alikevel, to; maten på C ser flott ut, men metter ikke mye.
Her skal Fredrik og Martin fortelle en koselig historie om hva to menn kan gjøre på 9dager!
Dato: 17 til 26 Januar
Hvem? Fredrik (Fjelldu/Mountaindew) og Martin (Speedy/Speedbird)
Hvorfor? The Julebord '09!
Flyselskap: SAS, United Airliners, US Airways og WinAir!
Flytyper: MD80, A330-300, A320-200, DHC6 Twin Otter, B752, E190, A340 og A321!
Hvor?
OSL - CPH 322 mi - SK455 - MD81 - LNROM
CPH - IAD 4074 mi - SK925 - A333 - SE-REF
IAD - SXM 1679 mi - UA993 - A320 - N***UA
SXM - SAB 28 mi - WIN*** - DHC6
SAB - SXM 28 mi - WIN*** - DHC6
SXM - CLT 1612 mi - US1422 - B752
CLT - ORD 599 mi - US**** - E190
ORD - SEA 1721 mi - UA*** - B752
SEA - CPH 4868 mi - SK938 - A343
CPH - OSL 322 mi - SK*** - A321
Fjelldu og jeg var på fjorårets julebord, og da måtte selvsagt suksessen gjentas!
Denne gang ville vi forøvrig legge en liten vri på turen, og etter å ha vært innom
ulike alternativer bestemte vi oss for å legge turen via SXM, og deretter fly med
UA/US og B752/E190 til SEA - både for å få nytt flyselskap og flytype i boka.
Vi begynner!
Lørdag morgen møttes Fjelldu og jeg på OSL.
Billetter er tatt ut, listing i boks og vi er klare til å dra på tur!
På gate står SK455 og venter på oss, en MD81 med reg. LN-ROM.
Den hadde avgangstid 09:25, pushet 09:24 og pga. de-ice var takeoff 09:40.

- De-ice på OSL!
http://www.youtube.com/watch?v=3v0-XFDDb4k&feature=channel_page
- Takeoff fra OSL - skikkelig skyv fra JT8D-219 motorene !

- Speedy viser tommelen - endelig på tur i skikkelig fly!

- Mat på Y+, smoothien oppe til venstre var aledeles nydelig !

- Jordbærsyltetøyet falt også i smak!

- Fredrik studerer kartet for å finne planene for vår neste tur!
Hvorfor er kartet klistrert sammen i bunn Fredrik??

- Flyet trygt parkert på gate i CPH. Rutetid var 10:35, vi landet 10:30 og var på gate 10:36.
I gale når vi var 15min sen av bakken på OSL etter de-ice! =)

- Selvom vi hadde billetter til C-class er det lurt å få i seg ordentlig mat før avgang.
To grunner til det, en; hvis man ikke skulle få C alikevel, to; maten på C ser flott ut, men metter ikke mye.