BGO-OSL-MAN-CPH-BGO-TRD-AES-BGO-OSL-CPH-IAD-BWI-ATL-LAS-LAS-PHX-BWI-DCA-ORD-CPH-BGO

Hei 737-405,

Tusen takk for en strålende rapport! Ser ut som du hadde en meget bra sommer på reisefronten :)

Liker rapportene dine meget godt! Jeg kjenner meg igjen i nesten alle synspunkter om prio bagasje/prio boarding, besetning som "gjemmer" seg, Plus-konseptet innad i Norden etc.
De klarer heller aldri prio-bagasjen i Bergen, nei... SAS Flesland er en annen historie...

Men i motsetning til deg, liker jeg norske- og svenske kabinansatte bedre enn de danske. De står nederst hos meg - hvertfall foreløpig. Min erfaring er at litt for mange av dem er arrogante, hvertfall på de fleste turer i Plus i Europa ut fra CPH. Fra Oslo føler jeg dem er mer vennlige. Men kanskje jeg er uheldig? :)

Uansett: Har aldri fløyet SAS Business - men det skal definitivt gjøres nå. Så helt fantastisk ut! (Og jeg som aldri har fløyet C, sitter også her hjemme og irriterer meg over plastfolien :p Skjønner ikke hvorfor SAS får ut fingern her. )

Tusen takk for at du tok deg tid å dele denne lange reisen. Synes det er morsomt med innenriks så godt som spennende utenlandsruter. Gleder meg til flere rapporter fra deg! :)

- Star Flyer

Hei Star Flyer!

Tusen hjertelig takk for en grundig kommentar på rapporten min :) Jeg burde kanskje vært enda mer presis når det gjaldt danskene - min mening er at de er glimrende på særlig langdistanse. Mange med glimt i øyet og mye god humor. Personlig er den en svensk kvinne som virkelig har gitt den beste opplevelsen hjem fra SFO i Biz i fjor sommer. Anbefaler deg å fleipe litt med danskene når du kommer om bord, og se hvilken respons du får ;)

SAS Business er et godt produkt i mine øyne. Håper du får deg en tur snarest!

Takker for en veldig hyggelig rapport. Helt enig med deg, føler meg ofte hjemme når jeg kommer inn i fly og kan svinge til venstre på SAS langdistanse. Roen senker seg betraktelig etter mas og tjas på reise :)

Tusen takk for at du tok deg tid til å lese rapporten min, darkcho :) Det er virkelig en egen følelse å svinge til venstre inn døren i deres Airbus 330/340. Velkommen hjem!

T U S E N T A K K !
En slik tripreport har man lengtet etter lenge :) kunne bært noen flere bilder av flyplassene og liggende bilder istedenfor stående, ellers var alt en sann fryd å lese!

Hjerteligst takk for kommentar, myhrair! Kjekt å høre at du liker rapporten min :) Trivelig med tips til forbedringer også.

Kjemperapport, takk for at du tar deg tid til å underholde oss!!

Tusen takk for at du tok deg tid til å lese rapporten, ClassOne :) Glad for at det kan være til underholdning.

Takk, godt skrevet og mye interessant informasjon. Kjekt at du deler dette :-)

Hjertelig takk for kommentar, hlorange! Setter stor pris på at du både leser rapporten og legger igjen kommentar :-)

Takk for en utmerket rapport!

Menyen på CPH-IAD ligner veldig på den jeg fikk på ARN-ORD tidlig i mai. Hvor ofte bytter SAS menyer på IC?

Takker så meget for kommentar, ENGML4 :D Jeg er ikke sikker på hvor ofte de bytter meny - men det kan kanskje SAS-Steward svare på?

Takk for god rapport!

Tusen takk for hyggelig kommentar, AndersE ;) Trivelig at du har lest rapporten min.

Takk for flott rapport!

Etter å kun ha prøvd Plus på langdistanse så må jeg si Business frister.

Hei Hagen! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å lese rapporten. Business anbefales på det sterkeste. Jeg har utelukkende gode erfaringer med både besetning, mat og sete der fremme. Håper du får en flott opplevelse i Business om ikke lenge.

Takk for rapporten. Virker som det er lagt ned en godt stykke arbeid. :D

Enig med synspunkt vedrørende søvn og avreise. Er vanskelig og få mye sovn med avganger "før barne-TV"

En liten ting: Du fløy med AirTran og ikke Air Transat, da sistnevnte er et kanadisk "ferieselskap"

AirTran: http://en.wikipedia.org/wiki/AirTran_Airways

Air Transat: http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Transat

Takker for kommentarer og innspill der, Someone :-) Her har jeg skrevet feil og beklager det. AirTran Airways skal selvsagt være det korrekte. Jeg har rettet dette opp nå. Takk for at du tok deg tid til å lese rapporten, og ja; det har tatt noen timer å sette denne sammen... ;)

Takk for at du fylte den siste halvtimen min på jobb :D Flott rapport.

Tusen takk for hyggelig kommentar, OO-VLM! Skulle bare mangle at jeg bidrar i arbeidshverdagen :D
 
Takk for en meget flott rapport!
Er helt enig i at boardingsystemet til southwest ser ut som et salig kaos.
Ellers lenge siden jeg fløy SK longhaul biz men ser ut til at det har blitt markant forbedret og må testes igjen.
 
Takk for fin rapport! Bare hyggelig å kunne være til hjelp med registreringene! :)

Når det gjelder norske/svenske/danske flyvert(inn)er så kan jeg ikke si jeg har noen favorittnasjonalitet. Det er mange hyggelige svensker, dansker og nordmenn ombord hos SAS. Selvfølgelig kan man møte noen som ikke har en tipp-topp dag, men det skjer nok de fleste i løpet av en arbeidsperiode.
 
Takk for en meget flott rapport!
Er helt enig i at boardingsystemet til southwest ser ut som et salig kaos.
Ellers lenge siden jeg fløy SK longhaul biz men ser ut til at det har blitt markant forbedret og må testes igjen.

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen kommentar, Glean EBG! Det setter jeg stor pris på og gir inspirasjon til nye rapporter ;)
Personlig vil jeg sterkt anbefale SK lounghaul i biz. Det gir meg en slags "hjemme"-følelse med god mat, herlig service og god atmosfære om bord.

Takker for flott rapport :D :D :D

Takker for at du legger igjen kommentar, LN-FHU :) Setter pris på hyggelige tilbakemeldinger.

Takk for fin rapport! Bare hyggelig å kunne være til hjelp med registreringene! :)

Når det gjelder norske/svenske/danske flyvert(inn)er så kan jeg ikke si jeg har noen favorittnasjonalitet. Det er mange hyggelige svensker, dansker og nordmenn ombord hos SAS. Selvfølgelig kan man møte noen som ikke har en tipp-topp dag, men det skjer nok de fleste i løpet av en arbeidsperiode.

PS. De som flyr longhaul ut fra København, flyr kortdistanse også ;)

Kjekt å høre at du likte rapporten min, Cecilie :) Nå har jeg aldri fløyet lounghaul ut fra Norge, men jeg føler at danskene/svenske girer opp et hakk ekstra på langdistanse. Jeg er klar over at de samme flyr kortdistanse fra København også. Som jeg skriver over føler jeg de setter inn et slags ekstra "gir" på langdistanse, Plus innad i Europa føler jeg er blandet i langt større grad. Kanskje de synes det er bedre å jobbe på lengre flygninger? Ikke vet jeg :)
 
Gode nyheter angående plastfolien på maten i C på LH. Den blir nå erstattet med en form for plastlokk som fjernes før servering. En kjapp prat med catering-ansvarlig avslørte at det var/er food-safety som lå bak (en hilsen fra nordiske matttilsyn).

Håper ellers du etterhvert blir fornøyde med oss norske verter og vertinner. Vi er egentlig ganske ålreite vi også ;-)

Ellers en veldig fin rapport som fikk mye oppmerksomhet på SAS crewbase på OSL :)
 
Gode nyheter angående plastfolien på maten i C på LH. Den blir nå erstattet med en form for plastlokk som fjernes før servering. En kjapp prat med catering-ansvarlig avslørte at det var/er food-safety som lå bak (en hilsen fra nordiske matttilsyn).

Håper ellers du etterhvert blir fornøyde med oss norske verter og vertinner. Vi er egentlig ganske ålreite vi også ;-)

Ellers en veldig fin rapport som fikk mye oppmerksomhet på SAS crewbase på OSL :)

Tusen takk for hyggelig kommentar, SASCC :-)

Gode nyheter at plastfolien skal fjernes på LH. Det gleder jeg meg til, og setter en ekstra finish på måltidet.
Når det dreier seg om norske/svenske/danske verter og vertinner, har jeg nettopp hatt et par fantastiske turer med crew ut fra OSL!
Den kommentaren trekker jeg med glede tilbake og legger meg skinnflat - håper jeg kan tilgis ;)
Morsomt med oppmerksomhet på SAS crewbase på OSL!.
 
Back
Top