• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ordrer Airbus og Boeing 2022

Følgende ordre på Boeing i oktober:

Alaska Airlines 40 737-MAX 10 og 12 737-MAX 9
American Airlines: 1 737-MAX 8
Emirates: 5 77F
FedEx 1 767-300F
IAG 25 737-MAX 8200 og 25 737-MAX 10
Ukjente kunder: 3 737-MAX og 10 787

Ingen kanselleringer, men ASC606 justeringer viser -3 737s og +3 787
 
Last edited:
Airbus oktober ordre:

Air Canada 15 A220-300
Xiamen Airlines 25 A320 og 15 A321
Jet2 35 A320
Ukjent kunde 28 A321
IAG 31 A320 og 28 A321

Kanselleringer:
IAG 11 A320 og 3 A321

Netto da 163 nye ordre, da IAG tydeligvis har stokket litt om i ordreboken sin
 
Airbus sine ordre i november:

Azul: 3 A330-900
CDB leasing: 2 A320neo
Condor: 4 A320neo, 6 A321neo
Croatia Airlines: 6 A220-300
Aer Lingus: 2 A320neo
British Airways: 4 A320neo, 2 A321neo

Av kanselleringer så har de registrert -12 A320neo og 2 A321neo
 
Boeings ordre i november:
FedEx: 1 767-300F
Japan Air Force: 2 767-2C
Ukjent kunde: 18 737MAX

Ingen kanselleringer, men blant de tvilsomme ordrene ble det minus 2 787, mens 3 737MAXer er tilbake i ordreboken
 
Boeings desember ordre:

Avolon: 5 737MAX og 2 787-9
BOC: 40 737MAX
El Al: 1 787-9
Hawaiian Airlines: 2 787-9
Pembroke: 5 737MAX
United: 90 737MAX og 90 787 (787 er listet på -9, og de 10 som mangler fra ordren på 100 ser ut som ble booket i oktober?)
Ukjente kunder: 9 737MAX, 5 787-9 og 787-10

Kanselleringer: 45 737MAXog 2 787-9. Dog veies dette delvis opp av tidligere ASC606 kansellering som reverseres: 25 737 og 4 787


Totalt for 2022 ble det da brutto 935 ordre, netto: 808
 
Airbus desember ordre:

Orders:
Ukjent kunde - 4 A350F
CIT Leasing - 10 A339
"Financial Institutions" - 2 A359

Kanselleringer:
-3 A220-100
-18 A220-300

Total for året blir da dette fasiten: Brutto (kanselleringer) netto

A220-100: 4 (-3) 1
A220-300: 123 (-19) 104
A319neo: 17 (-2) 15
A320neo: 370 (-40) 330
A321neo: 501 (-76) 425
A330-900: 19 (-84) -65
A350F: 24 (0) 24
A350-900: 8 (-11) -3
A350-1000: 12 (-23) -11

Totalt: 1078 (-258) 820
 
Last edited:
Back
Top