• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ordrer 2014 Airbus og Boeing

Someone

Moderator
Medlem
Da har begge to annonsert antall ordre i fjor, og nesten som vanlig så er det snakk om rekordhøye tall. Boeing vant antall leveringer, men en sterk sluttspurt gjorde at Airbus vant antall ordre

2014 - Bruttordre (-kanseleringer/konverteringer) = Nettoordre


Boeing:
737: 1194 (-92) = 1104
747: 2 (-2) = 0
767: 4 (0) = 4
777: 238 (0) = 238
787: 65 (-24) 41
Totalt: 1550 (-118) = 1432


Per model er der litt vanskelige og få frem men ser man på bruttoordrene hos Boeing så gir det er pekepinn

737-
MAX: 891 (det aller meste her er -8MAX, og endel er konverteringer fra NG))
700: 8 (ink 2 BBJ)
800: 280
900ER: 17 (ink 1 BBJ)

777-
300ER: 49
F: 14
777X: 220

787:
-8: 1 (BBJ)
-9: 64

Airbus har en bedre oversikt per modell

A319: 29 (-21) 8
A319neo: 4 (0) = 4
A320: 293 (-138) = 155
A320neo: 824 (0) = 824 (inkludert 81 konveteringer fra ceo)
A321: 181 (-35) = 147
A321neo: 213 (-30)= 183

A330-200: 30 (0) = 30
A330-300: 24 (-20) = 4 (Kanselleringen på 20 maskiner er AirAsiaX som konverterte til A330-900)
A330-800: 10 (0) = 10
A330-900: 110 (0) = 110

A350-800: 0 (-18) = -18
A350-900: 57 (-51) = 6 (her og på -1000 er de jo Emirates kansellering som slår inn)
A350-1000: 0 (-20) = -20

A380: 20 (-7) = 13

Totalt: 1796 (-340) 1456


A350-1000 og 787-10 er vel de modellene som overasker negativt med ingen eller negative ordre, mens 787-8 nå er like populær som 737-700, og det er stort sett den større -9 som selger
 
Last edited:
Back
Top