Ordrer Airbus og Boeing 2022

Følgende ordre på Boeing i oktober:

Alaska Airlines 40 737-MAX 10 og 12 737-MAX 9
American Airlines: 1 737-MAX 8
Emirates: 5 77F
FedEx 1 767-300F
IAG 25 737-MAX 8200 og 25 737-MAX 10
Ukjente kunder: 3 737-MAX og 10 787

Ingen kanselleringer, men ASC606 justeringer viser -3 737s og +3 787
 
Last edited:
Airbus oktober ordre:

Air Canada 15 A220-300
Xiamen Airlines 25 A320 og 15 A321
Jet2 35 A320
Ukjent kunde 28 A321
IAG 31 A320 og 28 A321

Kanselleringer:
IAG 11 A320 og 3 A321

Netto da 163 nye ordre, da IAG tydeligvis har stokket litt om i ordreboken sin
 
Airbus sine ordre i november:

Azul: 3 A330-900
CDB leasing: 2 A320neo
Condor: 4 A320neo, 6 A321neo
Croatia Airlines: 6 A220-300
Aer Lingus: 2 A320neo
British Airways: 4 A320neo, 2 A321neo

Av kanselleringer så har de registrert -12 A320neo og 2 A321neo
 
Boeings ordre i november:
FedEx: 1 767-300F
Japan Air Force: 2 767-2C
Ukjent kunde: 18 737MAX

Ingen kanselleringer, men blant de tvilsomme ordrene ble det minus 2 787, mens 3 737MAXer er tilbake i ordreboken
 
Boeings desember ordre:

Avolon: 5 737MAX og 2 787-9
BOC: 40 737MAX
El Al: 1 787-9
Hawaiian Airlines: 2 787-9
Pembroke: 5 737MAX
United: 90 737MAX og 90 787 (787 er listet på -9, og de 10 som mangler fra ordren på 100 ser ut som ble booket i oktober?)
Ukjente kunder: 9 737MAX, 5 787-9 og 787-10

Kanselleringer: 45 737MAXog 2 787-9. Dog veies dette delvis opp av tidligere ASC606 kansellering som reverseres: 25 737 og 4 787


Totalt for 2022 ble det da brutto 935 ordre, netto: 808
 
Airbus desember ordre:

Orders:
Ukjent kunde - 4 A350F
CIT Leasing - 10 A339
"Financial Institutions" - 2 A359

Kanselleringer:
-3 A220-100
-18 A220-300

Total for året blir da dette fasiten: Brutto (kanselleringer) netto

A220-100: 4 (-3) 1
A220-300: 123 (-19) 104
A319neo: 17 (-2) 15
A320neo: 370 (-40) 330
A321neo: 501 (-76) 425
A330-900: 19 (-84) -65
A350F: 24 (0) 24
A350-900: 8 (-11) -3
A350-1000: 12 (-23) -11

Totalt: 1078 (-258) 820
 
Last edited:
Back
Top