Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Spørsmål:

Opprinnelig hadde jeg booket OSL-EWR-OSL i mars. La inn OT begge veier.

Senere ble OSL-EWR kansellert, og jeg flyttet til OSL-ARN-EWR. Fikk beskjed av OT å sende ny forespørsel på ARN-EWR som ga oppgradering.

EWR-OSL, ingen oppgradering.

Har fått refundert for EWR-OSL, men ikke for OSL-EWR. Bør jeg klage nå siden noe penger har kommet tilbake eller avvente?

Hadde søkt om opt sk 995 cph pek til y klasse. Fikk ikke oppgradering. Men da jeg kom på gate oppgraderte jeg med poeng og da viste det seg at y kabinen ikke var halvfull . Hva styrer dette? Går det på bilettklasser ?

Har fått refundert for EWR-OSL, men ikke for OSL-EWR. Bør jeg klage nå siden noe penger har kommet tilbake eller avvente?
Det er ikke være enn å ringe de. De gangene jeg ikke har fått penge tilbake har jeg ringt og snakket med en hyggelig inder i et par minutter. Et par dager etter har pengene vanligvis kommet inn på konto. Skjer støtt og stadig at noe feil skjer med tilbakebetalingen etter mislykket oppgradering, i alle fall etter min erfaring. Heldigvis er det ikke vanskelig å løse.

Hadde søkt om opt sk 995 cph pek til y klasse. Fikk ikke oppgradering. Men da jeg kom på gate oppgraderte jeg med poeng og da viste det seg at y kabinen ikke var halvfull . Hva styrer dette? Går det på bilettklasser ?

På langdistanse går det som oftes etter om SAS har behov for å oppgradere folk eller ikke. Så sjansen er større ved overbooking av Go. Dette er ikke altid tilfellet, har opplevd og bli oppgradert også ved lavt belegg i alle klasser, men det virker heller ut til å være unntaket.

På langdistanse går det som oftes etter om SAS har behov for å oppgradere folk eller ikke. Så sjansen er større ved overbooking av Go. Dette er ikke altid tilfellet, har opplevd og bli oppgradert også ved lavt belegg i alle klasser, men det virker heller ut til å være unntaket.

Gjorde det samme på SK995, gikk ikke gjennom. Oppgraderte med poeng ved transfergate i CPH. Belegg i Plus: 10 pax. Tilnærmet fullt i GO.

SK996: ingen oppgradering her heller, tross e-post om "reise mer behagelig?" kvelden før, fullt i GO og fullt i Plus viste det seg.

Har en flight OSL-CPH med relativt kort connection videre, og vurderer å søke om en upgrade for å kunne sitte lenger frem. Optiontown skal akkurat nå ha 38 Euro per leg på den turen. Er det noe håp om at den prisen evt. blir lavere, eller er det evt. bare å slå til nå?

Har en flight OSL-CPH med relativt kort connection videre, og vurderer å søke om en upgrade for å kunne sitte lenger frem. Optiontown skal akkurat nå ha 38 Euro per leg på den turen. Er det noe håp om at den prisen evt. blir lavere, eller er det evt. bare å slå til nå?

Det er det nivået mine oppgraderinger for samme strekning alltid har ligget på, så jeg tror neppe du får det noe billigere.

Flere som har vært ute for at Optiontown ikke er tilgjengelig på SK943 til ORD? Står bare UTo not available, returen med SK908 var ingen problem.

Har en reise TRD-OSL neste tirsdag. Skulle veldig gjerne tatt et senere fly enn opprinnelig booket. Kan man da satse på oppgradering via OT, og deretter booke om som en vanlig Plus-billett? Vil det evt. komme noe ekstra gebyr?

Du kan endre når du eventuelt er oppgradert til Plus, ja. Du får som regel meldingen et par dager før avreise. Ikke gebyr.

Du kan endre når du eventuelt er oppgradert til Plus, ja. Du får som regel meldingen et par dager før avreise. Ikke gebyr.

Njaaa....sannhet med modifikasjoner.Du må ev. betale mellomlegg opp til høyere Plus-klasse da....

Fikk oppgradert både BGO - CPH og CPH - LHR på fredag og begge til bookingklasse C. Betyr det Plus Full Flex opptjening?

Fikk en mail om dobbelt opp med poeng i mai da jeg nettopp tømte EB-kontoen. Svært god opptjening på disse to flyturene i såfall. :-)

Finnes det noen måte på forhånd og finne ut hvilken bookingklasse man er oppgradert til?

Hvis jeg prøver og endre min OSL-SVG som gikk igjennom i går må jeg betale endring som om billetten var i Go..

Finnes det noen måte på forhånd og finne ut hvilken bookingklasse man er oppgradert til?

Hvis jeg prøver og endre min OSL-SVG som gikk igjennom i går må jeg betale endring som om billetten var i Go..

På innenriks blir man oppgradert til A.

Ikke nødvendigvis. Jeg har blitt oppgradert til Z som gir deg 1250 poeng med gullbonus, eventuelt 1000 poeng uten gullbonus :)

Jeg har også fått både Z og C innenriks.....i tillegg til A.... :)

Har også fått både A og Z.

Forresten, hvorfor er sign-up price 0 EUR for tiden? Ikke at jeg klager..

Takker for svar om klassene, men spørsmålet om å finne det ut på forhånd, har noen svar på det? :)

Fikk ikke mail når jeg fikk godkjent upgrade over dammen ( cph - San francisco). Noen andre som har opplevd det? Havnet i klassen Yp og siden jeg fikk booket plass i plus antar jeg det er plus, men når jeg sjekker

Ser at Yen er Plus+ business saver, men hva står P en for?

Status
Not open for further replies.
Back