Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Det demrer... Jeg hadde også forleden en endret reiserute som måtte oppdateres manuelt hos OT. Det fordret en henvendelse pr. mail, men det ble gjort i løpet av noen få timer, toppet med et vennlig svar. Onde tunger ville hevde at SAS hadde hatt masse å lære...

Nå er det 24t siden jeg sendte mail til OT og fortsatt har det ikke skjedd noe.. sender ny mail jeg ;)

Urk, ikke noe nytt fra OT enda og på SAS sine websider har SK903 på tirsdag gått fra å ha ledige plasser i alle klasser i morges til kun to igjen i Business nå.

I Expertflyer er det fortsatt endel ledige plasser igjen, men setekartet der oppgraderes kanskje etterhvert.

Noen med tilgang til Expertflyer som klarer å se hvordan det ser ut med muligheter for oppgradering med Optiowntown fra Plus til Business med SK983 CPH-NRT mandag 30. mars?

Noen med tilgang til Expertflyer som klarer å se hvordan det ser ut med muligheter for oppgradering med Optiowntown fra Plus til Business med SK983 CPH-NRT mandag 30. mars?

Temmelig full flight, det her lukter oppgradering big time.

C1 D1 Z0 R0 J0 Y0 S0 B0 P0 A0 E0 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Attachments

• Skjermbilde 2015-03-21 kl. 14.55.09.png
    Skjermbilde 2015-03-21 kl. 14.55.09.png
    17 KB · Views: 1,225

Men det er jo nesten helt fullt i business også.

Ofte at det ser slik ut ved kraftig overbooking av GO el Plus, har opplevd det ved 3-4 tilfeller og har flere ganger fått igjennom OT selv om det har stått 0 tilgjengelig i alle klasser. Hadde en tur til ORD tillig i januar i år da viste Expertflyer helt likt en uke før avreise, i gaten overhørte jeg at vi vist var 5 betalende C pax ombord. Maskinen var smekkfull og ut fra det jeg kunne se og føle så var mange overrasket over å fly C.

Det har vært 0 tilgjengelig i alle klasser på SAS.no på SK903 siden tirsdag forrige uke men likevel har vi fått oppgradering!

Vises på SAS.no, og har fått mail fra OT om bekreftet oppgradering men ingen mail fra SAS om det samme. Mener jeg fikk det sist? Har i hvertfall fått valgt seter i C så regner med at alt er i orden nå?

Fikk igjennom oppgradering fra Go til Plus på SK907 den 11/3 (fikk svar 30 timer før avgang), som jeg i loungen fikk jekket videre til C mot poeng. Hadde en utmerket tur i gammel kabin men med service som det ikke var noe å utsette på. Alt fungerte som forventet!

På returen med SK908 25/3, har jeg bedt om oppgradering til både Plus og C, og har fått ja til Plus men avslag til C. Siden jeg fikk svar fra OT over 55 timer før avgang, søkte jeg om oppgradering for poeng til C via nettsidene til SAS, men fikk avslag også der.
Siden returen er med Erik Viking med ny kabin, gjør jeg et nytt forsøk ved innsjekk i FLL eller i loungen på EWR. Expertflyer angir at det er 5 ledige plasser i C, så da er det håp...

Temmelig full flight, det her lukter oppgradering big time.

C1 D1 Z0 R0 J0 Y0 S0 B0 P0 A0 E0 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Litt før kl 08 tikket det inn avslag fra Optiontown, altså samme dag som avgang. 5 minutter senere skulle jeg sjekke inn med SAS-appen og så at jeg var blitt oppgradert til Business utenom Optiontown-systemet. Kjerra er tydeligvis stappfull. En helt grei start på ferien :)

Mail om Plus-sete på TRD-CPH. Det betyr at jeg er 7/7 på OT sålangt. Har lagt inn på CPH-TRD også... :D :D

Jammen kom det positiv mail fra OT på turen hjem også.... 8/8 på OT sålangt :)

kjapt spørsmål. får man poeng etter klassen man blir oppgradert til eller klassen man kjøpte bilett i ?

Fikk avslag på min første UTo request for morgendagens SK995 (09.04) til PEK.

Ser veldig romslig ut pt i GO, så det er nok årsaken (iallefall i følge setekartet).

Hva er beste strategi etter OptionTown avslag? Er poeng ved gate eneste mulighet, eller finnes det en måte før gate (feks i transferdesk på CPH)?

Takk.

Fikk avslag på min første UTo request for morgendagens SK995 (09.04) til PEK.

Ser veldig romslig ut pt i GO, så det er nok årsaken (iallefall i følge setekartet).

Hva er beste strategi etter OptionTown avslag? Er poeng ved gate eneste mulighet, eller finnes det en måte før gate (feks i transferdesk på CPH)?

Takk.

Du kan be om dette ved innsjekk i Norge eller i loungen i Oslo om du skal innom der.

Har gitt opp OT på Beijing. Har hatt 5 t/r siste halve året. Kun den første gikk gjennom og da kun på utreise. Har også bedt Oslo ved innsjekk å legge inn at jeg ønsker oppgradering på poeng i CPH ved minst 2 anledninger. Begge gangene var svaret i CPH at det bryr vi oss ikke om. First come, first get.

Hadde en vellykket oppgradering fra GO til PLUS via OT fra OSL til KEF mandag 30.mars for 37 Euro per person (vi var 2 stk). Vi satt på rad 1D og 1F. Vi gadd ikke å oppgradere SVG-OSL siden vi ikke så noe nytte i det. Men vi fikk priority tag i SVG selv om det ikke fungerte da vi ankom KEF. SAS flyet den dagen var smekk fullt. Sikkert ikke så rart at vi ble oppgradert takket være OT. Det gjorde susen på reisinga så lenge vi fikk gratis drinker og mat. Passet perfekt for starten av ferien. Cabin crew var det samme som fløy SVG-OSL som OSL-KEF.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back