Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

du får poeng for den klassen du reiser i, altså laveste pluss evt laveste business opptjening.

Det var vel ikke det han spurte om... Er nok flere som lurer på det samme så noen erfariner hadde vært kjekt.

Det var vel ikke det han spurte om... Er nok flere som lurer på det samme så noen erfariner hadde vært kjekt.

Du har helt rett, jeg leste spørsmålet feil.

10kr på at du får ny opptjening i den klassen du flyr i, siden du har endret billetten.

10kr på at du får ny opptjening i den klassen du flyr i, siden du har endret billetten.

Samme tanken har slått meg. Nedtur å betale 25€ for å få noen på full flex ved siden av selv om du får 250 poeng ekstra...

Du har helt rett, jeg leste spørsmålet feil.

Prøvde meg på en OT t/r SVG-TRD for en mnd. tid side, gikk igjennom begge veier. Var litt småfrekk og sendte forespørsel om gammel opptjening. Fikk da poeng etter gammel tabell.

Prøvde meg på en OT t/r SVG-TRD for en mnd. tid side, gikk igjennom begge veier. Var litt småfrekk og sendte forespørsel om gammel opptjening. Fikk da poeng etter gammel tabell.

Ikke noe galt med det. Jeg prøver også :D

Vet noen hvilke regler for EB-poenguttelling som gjelder dersom man får gjennom en OT-oppgradering til SAS Plus på reise i GO bestilt før 27/11 2014? Sas Plus OSL-CPH gir jo 500 poeng etter ny opptjening, det samme som for et sete i GO bestilt før 27/11 2014. Får man da i tilfelle av oppgradering doble EB-poeng på basis av opprinnelig bestilling, altså 1000 poeng, eller regnes oppgraderingen som en ny reise så å si slik at man uansett bare får 500 poeng?

Lurte på det samme selv, og fikk nettopp følgende svar fra gullmailen:

Ja det stämmer, om du upgradering med Option Town så kan du fortfarande ansöka om den gamla intjänings tabellen. Ombokar du dock resan så kommer den nya intjänings tabellen att gälla.

Får kun tilbud om oppgraderinger når jeg har bestillt gjennom SAS enten web eller app. Når jeg bestiller gjennom jobben, amex reisebyrå, kommer det aldri noe.

Så en kommetar om dette tidligere. Er det bare så at direktebestillinger fanges opp av OT?

Funker ikke optiontown med to flyvninger i en booking??

Hvor nært fram mot avreise kan man bestille optiontown?

Funker ikke optiontown med to flyvninger i en booking??

Hvor nært fram mot avreise kan man bestille optiontown?

Optiontown fungerer fint med flere flyvninger i booking hvis alle flyvningene kan oppgraderes via OT. Du velger i så fall selv hvilke du vil be om oppgradering på (og hva slags oppgradering). For de flightene som ikke omfattes av OT, vil det simpelthen bare stå UTo not available eller noe slik.

Husker ikke hvor nært frem mot avreise man kan oppgradere, men et eller annet sier meg 55 timer? Er ikke det cut-off? Men jeg tror førstemann til mølla-prinsippet gjelder.

Får kun tilbud om oppgraderinger når jeg har bestillt gjennom SAS enten web eller app. Når jeg bestiller gjennom jobben, amex reisebyrå, kommer det aldri noe.

Så en kommetar om dette tidligere. Er det bare så at direktebestillinger fanges opp av OT?

Du kan vel finne alle bookinger ved å taste inn PNR hos Optiontown, uavhengig av hvor de er booket?

SK907 24. mars ser slik ut på Business, var opprinnelig satt opp med en A340 men har nå blitt endret til 330. Ser ut til å være maskinen med ny kabin også!

I økonomi begynner det å bli fullt, rundt 30 ledige seter igjen der. I øko pluss er det mange ledige.

Noen her som har fått oppgradering når setekartet ser slik ut i Business før? Har søkt for to personer denne gangen og håper dette går.. :)

Attachments

• Skjermbilde 2015-03-09 kl. 12.52.00.png
    Skjermbilde 2015-03-09 kl. 12.52.00.png
    15.4 KB · Views: 614

Da er SK907 kansellert 24/3, på denne flighten hadde jeg lagt inn forespørsel på både Plus og Business. Har blitt booket om til SK903 via ARN.

Noen som har erfaringer med OT når opprinnelig flight kanselleres og SAS booker deg om? Forsvinner oppgraderingsmuligheten, eller hva..?

Da er SK907 kansellert 24/3, på denne flighten hadde jeg lagt inn forespørsel på både Plus og Business. Har blitt booket om til SK903 via ARN.

Noen som har erfaringer med OT når opprinnelig flight kanselleres og SAS booker deg om? Forsvinner oppgraderingsmuligheten, eller hva..?

Jeg er litt usikker på det, men har forstått det slik at oppgraderingen følger med til ny flyvning dersom du har fått den bekreftet.

Jeg er litt usikker på det, men har forstått det slik at oppgraderingen følger med til ny flyvning dersom du har fått den bekreftet.

Har fått nye billetter fra SAS, men hos OT er det fortsatt ingen endringer.

Nå går jeg jo opp fra en til to legs på utreisa, så jeg blir imponert dersom OT får med seg endringene før det er for sent.

Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

OT må oppdatere manuelt dersom det er endringer i reiserute. Send en mail, så fikser de det. Forøvrig må du søke om oppgradering på ny for ny reiserute. Dersom du allerede er blitt oppgradert så skal du som sagt bli ombooket i den klassen du ble oppgradert til.

OT må oppdatere manuelt dersom det er endringer i reiserute. Send en mail, så fikser de det. Forøvrig må du søke om oppgradering på ny for ny reiserute. Dersom du allerede er blitt oppgradert så skal du som sagt bli ombooket i den klassen du ble oppgradert til.

Søke om oppgradering på ny reiserute? Hvordan går det med pengene da som allerede ligger inne i bookingen fra før?

Søke om oppgradering på ny reiserute? Hvordan går det med pengene da som allerede ligger inne i bookingen fra før?

Yes, ny søknad for ny reiserute. De pengene du har liggende inne får du tilbake etter at flighten du skulle tatt har gått, fordi det ikke lenger er noe flight der å oppgradere.

For å få opp ny reiserute på PNR hos OT så må du spør kundeservice.

Yes, ny søknad for ny reiserute. De pengene du har liggende inne får du tilbake etter at flighten du skulle tatt har gått, fordi det ikke lenger er noe flight der å oppgradere.

For å få opp ny reiserute på PNR hos OT så må du spør kundeservice.

Har bedt OT om å oppdatere reiseruta mi, så nå må jeg bare vente og håpe det skjer innen fredag / lørdag. Søren altså, dette blir stress!

Har bedt OT om å oppdatere reiseruta mi, så nå må jeg bare vente og håpe det skjer innen fredag / lørdag. Søren altså, dette blir stress!

Det demrer... Jeg hadde også forleden en endret reiserute som måtte oppdateres manuelt hos OT. Det fordret en henvendelse pr. mail, men det ble gjort i løpet av noen få timer, toppet med et vennlig svar. Onde tunger ville hevde at SAS hadde hatt masse å lære...

Status
Not open for further replies.
Back