Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Og status nå som jeg sitter i senator loungen er at jeg viste bekreftelsen fra ot ved innsjekk.

En annen ting er om du evt. hadde hatt krav på kompensasjon for downgrade ihht. regelverket dersom du hadde havnet i GO, men hadde bekreftelse på oppgradering og den var trukket. Kan bli litt av en smørje med slike ting når flyselskapet ikke har kontroll på underleverandørene.

Problemet med optiontown er når man får problemer. supporten dems er totalt ubrukelig. Litt kjipt å måtte kjøre svindelsak sammen med kortselskapet for å få refundert pengene for en oppgradering man ikke fikk. Men genialt konsept når det funker.

Re: SAS justerer ombordproduktet

Spør her fremfor å lage ny tråd. Har booket en t/r til Longyearbyen med EB-poeng. Begge veier er i Go, men så ser jeg i dag at jeg har nok poeng til å få en av turene i Plus. Er det mulig å oppgradere fra Go til Plus med poeng? På SAS sine sider blir jeg forvist til Optiontown.

Re: SAS justerer ombordproduktet

Spør her fremfor å lage ny tråd. Har booket en t/r til Longyearbyen med EB-poeng. Begge veier er i Go, men så ser jeg i dag at jeg har nok poeng til å få en av turene i Plus. Er det mulig å oppgradere fra Go til Plus med poeng? På SAS sine sider blir jeg forvist til Optiontown.

Du må avbestille og bestille nye billetteri plus, man kan bare oppgradere på poeng på IC

Wohoo, etter 3å måneder med mail spamming ser det endelig ut som Optiontown klarte å betale tilbake beløpet de skyldte meg. Mistenker at det ikke er hele, men nærme nok.

Konklusjon Optiontown er rått når alt funker, og mindre rått når det ikke funker.

Har G billett med sas.

Men får ikke valgt noe som helst. Og sas KS hadde ikke snøring.

Hva er løsningen? Egen PNR/referanse? Eller er det ikke mulig å oppgradere på gruppe?

Har prøvd å søke i tråden men uten hell. Så her kommer spørsmålet
Jeg har booket tur til NY på fredag i Go.
Hvis jeg bestiller confirmed upgrade med poeng med SK907 i Business (40k poeng) og jeg har en upgrade request hos Optiontown til Pluss pending.
Hva skjer hvis poeng upgraden går gjennom samt optiontown, vil jeg få tilbakeført de 15 000 poengene eller mister jeg dem?
Finner ikke muligheten på optiontown til å kansellere bestillingen min på upgrade hos dem, er dette mulig?

Bahh! Takk for svar dog.

Litt rart at de ikke ønsker å tjene mer på folk som vil betale.

Går vel mest på at optiontown ikke har teknisk løsning for det.

Litt rart at de ikke ønsker å tjene mer på folk som vil betale.

Vil hele gruppen oppgradere eller har du separat bookingnummer?

Du kan oppgradere med poeng ved innsjekk, hvis det er ledig plass. Om du må ha separat bookingnummer i forhold til resten av gruppen for å få til det er jeg usikker på, jeg hadde i hvert fall det da jeg brukte poeng ved innsjekk ved en gruppereise i mars.

Kun jeg som skal oppgradere ja. Satser på at det går i skranken, men hvordan det blir på returen da er vel ett mysterium :)

Er du i gruppebooking får du vel ikke gjort så mye individuelt vel?

Du kan be om separat PNR fra SAS Gruppereiser, da kan du oppgradere med poeng ved innsjekk.

Prisene har nå endret seg litt igjen. Ser ut som de stabiliserer seg litt, dog med en liten økning

GO --> Plus: 188 EUR / 199 EUR
GO --> C: 439 EUR / 461 EUR

Holder litt liv i denne, slik at kanskje andre kan ha nytte av å bedømme hvor lenge de bør vente i fremtiden.

For SK943 8NOV og 944 9NOV ser det nu slik ut:

GO --> Plus: 188 EUR / 232 EUR
GO --> C: 439 EUR / 521 EUR

Hvor lang tid i forveien kommer som regel melding fra OT om at man (eventuelt) er oppgradert?

Hvor lang tid i forveien kommer som regel melding fra OT om at man (eventuelt) er oppgradert?

Det kan tidligst komme 4 dager i forveien. De gangene jeg har fått gjennom oppgradering med OT så har det kommet ny eticket ganske så nøyaktig 3-4 dager før avreise.

Det kan tidligst komme 4 dager i forveien. De gangene jeg har fått gjennom oppgradering med OT så har det kommet ny eticket ganske så nøyaktig 3-4 dager før avreise.

Skjønner. Tenkte på hvorvidt det ble problemer av å velge sete i GO 22 timer før flighten i fall man ble oppgradert nærmere enn 22 timer før avgang.

Status
Not open for further replies.
Back