Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Skjønner. Tenkte på hvorvidt det ble problemer av å velge sete i GO 22 timer før flighten i fall man ble oppgradert nærmere enn 22 timer før avgang.

Ja hvis du ikke har hørt noen ting (altså, du får mail om oppgraderingen ikke går gjennom også) så ikke sjekk inn før du kommer på flyplassen.

Ja hvis du ikke har hørt noen ting (altså, du får mail om oppgraderingen ikke går gjennom også) så ikke sjekk inn før du kommer på flyplassen.

Det er jo litt dumt med tanke på at man reiser to sammen og blir "stuck" med dårlige seter?
Er det tilfeller der man blir oppgradert rett før avgang?

Det er jo litt dumt med tanke på at man reiser to sammen og blir "stuck" med dårlige seter?
Er det tilfeller der man blir oppgradert rett før avgang?

På SAS longhaul så er ofte de "beste" (minst dårlige) setene tatt for lengst av EBG/EBD som kan velge sete ved booking.

Og hvis OT ikke går gjennom så er det jo som regel en grunn til det, blant annet at det ikke er helt fullt i GO, så det burde ikke være et umulig problem å løse.

Har en gang fått tilbakemelding om "upgrade subject to availability" og da fikk jeg først vite om oppgraderingen da jeg sjekket inn på flyplassen i Chicago.

På SAS longhaul så er ofte de "beste" (minst dårlige) setene tatt for lengst av EBG/EBD som kan velge sete ved booking.

Og hvis OT ikke går gjennom så er det jo som regel en grunn til det, blant annet at det ikke er helt fullt i GO, så det burde ikke være et umulig problem å løse.

Har en gang fått tilbakemelding om "upgrade subject to availability" og da fikk jeg først vite om oppgraderingen da jeg sjekket inn på flyplassen i Chicago.

Jeg blir EBG førstkommende uke. Min bedre halvdel er ikke EBG. Kan jeg da velge sete for tur til SFO booket for en måned siden? Eventuelt for oss begge? Ikke at jeg tenker å gjøre det med tanke på at jeg har betalt OT for GO > C for oss begge.

Jeg blir EBG førstkommende uke. Min bedre halvdel er ikke EBG. Kan jeg da velge sete for tur til SFO booket for en måned siden? Eventuelt for oss begge? Ikke at jeg tenker å gjøre det med tanke på at jeg har betalt OT for GO > C for oss begge.

Hvis dere er på samme PNR så tror jeg du kan velge seter for begge, når du først er blitt EBG. Mulig du må kontakte kundeservice og få dem til å legge til seteønske, om, ikke umulig, sas.no ikke plukker opp din nye status sånn med det første.

Hvis dere er på samme PNR så tror jeg du kan velge seter for begge, når du først er blitt EBG. Mulig du må kontakte kundeservice og få dem til å legge til seteønske, om, ikke umulig, sas.no ikke plukker opp din nye status sånn med det første.

Takk skal du ha.

Altså om man kun velger sete, og ikke sjekker inn. Vil det kunne skape problemer mtp OT?

Noen som har lignende erfaring?
Jeg bruker normalt Google Crome og skulle søke oppgradering CPH - PEK 29.sept med retur 28.okt. Fikk pris $450, men da jeg skulle betale med AmEX fikk jeg error. Prøvde flere ganger, men gikk ikke gjennom.
Skiftet til annen nettleser, men fikk da bare mulighet til å bruke Visa og Mastercard. Prisen var imidlertid sunket til $ 330. Brukte mastercard og så får vi vente og se.

Noen som har lignende erfaring?
Jeg bruker normalt Google Crome og skulle søke oppgradering CPH - PEK 29.sept med retur 28.okt. Fikk pris $450, men da jeg skulle betale med AmEX fikk jeg error. Prøvde flere ganger, men gikk ikke gjennom.
Skiftet til annen nettleser, men fikk da bare mulighet til å bruke Visa og Mastercard. Prisen var imidlertid sunket til $ 330. Brukte mastercard og så får vi vente og se.

Sikker at det ikke ble Euro og på norsk side? Man vår være på den amerikanske versjonen av OT for kunne betale med AMEX og i USD.

Verden er full av fallgruber. Du har rett. Det var nok $ og Euro. Det jeg ikke skjønner er at jeg begge gangene brukte www.optiontown.com. Gikk nå på nytt inn gjennom Google og fikk da kun i euro der jeg for et par timer siden fikk
USD. Spiller igrunnen ingen rolle for meg nå da jeg allerede har rundet AmEX-kravet for CT iår, men foretrekker AmEX i alle fall inntil det er sikret.

Verden er full av fallgruber. Du har rett. Det var nok $ og Euro. Det jeg ikke skjønner er at jeg begge gangene brukte www.optiontown.com. Gikk nå på nytt inn gjennom Google og fikk da kun i euro der jeg for et par timer siden fikk
USD. Spiller igrunnen ingen rolle for meg nå da jeg allerede har rundet AmEX-kravet for CT iår, men foretrekker AmEX i alle fall inntil det er sikret.
Du kan også betale med Paypal og ha AMEX der, det gjør jeg. [emoji1]

Takk skal du ha TOS EBG. Da lærte jeg noe nytt og da er heller ikke denne dagen bortkastet.

Har slengt inn en søknad på Optiontown (både for Plus og Business) på OSL-EWR (SK907) 16. oktober og EWR-OSL (SK908) 19. oktober.

Noen av de innvidde som kan vurdere sjansene mine foreløpig? Det er kanskje litt tidlig? Jeg så i hvert fall på SAS.no at de ikke lenger selger Go-billetter til returetappen.

SK 907 OSL 11:10a → EWR 1:15p
C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P1 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W4 U0 K2 L2 T0 O0 G2 N0

SK 908 EWR 6:55p → OSL 8:20a
C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Det er litt tidlig, men slik det ser ut nå så er sjansen best for en oppgradering på vei hjem. Der ser GO egentlig ganske full ut. Men følg med, ting kan forandre seg når det nærmer seg.

Takk for svar.

Jeg har forresten en dobbeltbillett, dvs til meg og dama. Det reduserer vel sjansene for en oppgradering betraktelig i forhold til en enkeltbillett? Eller hender det at kun en blir oppgradert?

Siden man betaler på forskudd for dette så blir det uansett litt win-win, enten får man en fin og behagelig tur og (og tilbake), eller så får man ta seg til takke med monkey class men har pluselig ~15K ekstra å svi av på langhelgen i NY ;)

Takk for svar.

Jeg har forresten en dobbeltbillett, dvs til meg og dama. Det reduserer vel sjansene for en oppgradering betraktelig i forhold til en enkeltbillett? Eller hender det at kun en blir oppgradert?

Siden man betaler på forskudd for dette så blir det uansett litt win-win, enten får man en fin og behagelig tur og (og tilbake), eller så får man ta seg til takke med monkey class men har pluselig ~15K ekstra å svi av på langhelgen i NY ;)

Alle som er i samme booking vil bli oppdradert dersom den går igjennom, altså alle eller ingen. Det reduserer sjansen litt, men så lenge dere bare er to så er det slett i ikke umulig. Bare husk at det tar ca en uke etter turen før pengene er tilbake på konto ;)

Vi er totalt 4 i et reisefølge som skal til Chicago førstkommende onsdag. 3 av oss oppgraderte med poeng (15000/pers) til Y (PLUS) mellom CPH og ORD. Sistemann betalte 1405,- Nok fra GO til samme klasse via OptionTown. Både forespørsel på OptionTown og poeng-oppgraderingen via SAS.no ble gjort for 2 dager siden! Bekreftelse for hele gjengen kom pr mail i dag. Meget fornøyd! Håper SAS leverer nå - aldri prøvd de på IC før, og skal bli spennende å prøve loungen i CPH, som 2 i reisefølget påstår er nokså bra.(?)

Til de som måtte lure så hadde vi opprinnelig 2 bestillinger, men splittet opp til 3 slik at 2 kunne oppgradere med poeng for seg selv, og de to siste med henholdsvis poeng og OptionTown for seg selv.

Last edited:

En liten observering! Vi er 4 venner som reiser til Chicago på fredag, hvorav 2 har betalt for Optiontown til SAS Plus og 2 som har ønsket oppgradering med poeng til SAS Plus. Vi så allerede på mandag at Optiontown hadde sendt våre reservasjoner til SAS i CPH for oppgradering, og i dag tidlig var disse billettene oppgradert til SAS Plus (dog ingen email fra Optiontown). Vi har direkte tilgang i Amadeus så vi kan tracke alt/alle som er innom våre reservasjoner. Våre venner som øsnker oppgradering med poeng har ikke ennå ikke fått noen oppgradering (vi er alle EBD og EBG) så det jeg kan lese ut av det hele er at Optiontown har prioritet for oppgradering, før de som ønsker oppgradering for poeng. Er det noen andre som har noen synspunkter/meninger? Tar jeg helt feil?

Hei!

Noen som vet hvordan spesialmat håndteres dersom dette er resververt på lavere klasse og en får oppgradering med Optiontown? Som regel kommer jo denne før 24 timers grensen for å bestille spesialmat.

En liten observering! Vi er 4 venner som reiser til Chicago på fredag, hvorav 2 har betalt for Optiontown til SAS Plus og 2 som har ønsket oppgradering med poeng til SAS Plus. Vi så allerede på mandag at Optiontown hadde sendt våre reservasjoner til SAS i CPH for oppgradering, og i dag tidlig var disse billettene oppgradert til SAS Plus (dog ingen email fra Optiontown). Vi har direkte tilgang i Amadeus så vi kan tracke alt/alle som er innom våre reservasjoner. Våre venner som øsnker oppgradering med poeng har ikke ennå ikke fått noen oppgradering (vi er alle EBD og EBG) så det jeg kan lese ut av det hele er at Optiontown har prioritet for oppgradering, før de som ønsker oppgradering for poeng. Er det noen andre som har noen synspunkter/meninger? Tar jeg helt feil?

SAS henter jo i grunnen opp bookingen når du forespør oppgraderingen mellom 30d - 48t før avgang. Håper og tror at SAS har litt styr på hvem som har bedt om oppgradering for poeng når de melder behovet til Optiontown. Synes at oppgradering for poeng burde stå høyere en Opiontown. Og i tillegg burde oppgraderinger prioriteres etter status i Eurobonus.

Håper det er slik men det er jo aldri lett å vite med SAS.

Status
Not open for further replies.
Back