Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Da har jeg mottatt ny itinerary fra SAS som sier class Z :)

(...)

I itinerary leser jeg at business class passasjerer blir plassert i Plus på tilslutningsflighter operert av SAS. Betyr dette at jeg også kan ha med 2 stk bagasje på OSL-CPH?

Gratulerer!

Du er kun blitt oppgradert på den interkontinentale delen og beholder plassen din i GO fra OSL til CPH men du kan sjekke inn to kolli på OSL siden connectionen din ut fra. CPH er i C-klasse. :)

Gratulerer!

Du er kun blitt oppgradert på den interkontinentale delen og beholder plassen din i GO fra OSL til CPH men du kan sjekke inn to kolli på OSL siden connectionen din ut fra. CPH er i C-klasse. :)

OK. Takk for info :)

Flere spørsmål:
Selvom jeg har biz kun fra cph til sfo, kan jeg benytte biz-innsjekk på osl?
Hva med fast track og evt lounge, kan jeg benytte det på osl?

Og vedr seating på 343; det er begrenset hvilke seter jeg kan velge nå (bl.a.4H og 6H valgbar), så jeg trodde at de jeg ikke kan velge er opptatt. Men så ser jeg på expertflyer at mange av de er blokkert, f.eks. 1H. Vil det si at disse blokkerte setene ikke nødvendigvis er tatt, men er 'reservert' for pax med f.eks. gull eller bedre status? Hvis det er tilfelle, når vil de blokkerte setene bli sluppet?

Kjenner jeg begynner å glede meg nå ja... :)

1A og H er ofte blokkert fordi det er bassinetplass på bulkhead foran. Rad 6 kan jeg virkelig anbefale. Føles som en liten minikabin pga skap som er der hvor 6DE ellers ville vært.

Når det gjelder innsjekk, fast track og lounge så tror jeg at du kan bruke det på OSL. Med forbehold :-)

Hei alle, kort spørsmål:
Har søkt om optiontown oppgradering til Pluss på tur på torsdag, SFO.
Er det fordel å legge inn en poeng oppgraderings søknad også?, blir det noe konflikt av det?

Optiontown frister med Economy --> Plus for 241 EUR og Economy --> Business for 618 EUR på OSL-EWR.

Jeg takker høflig nei :rolleyes:

Jeg har lagt inn søknad om oppgradering til PLUS på returen fra SFO neste mandag, og for denne betalte jeg €172.
Bleoppgradert til biz på utreise onsdag, og tenkte at jeg kanskje skulle prøve å få biz på hjemreisen også. Denne var priset til ca €360 når jeg la inn 'bestilling' på PLUS.
Nå frister Optiontown med et lite tillegg på beskjedne €770 for biz - i tillegg til de €172 jeg allerede har betalt :rolleyes: Tror jeg avstår fra den ja :D

Jeg har lagt inn søknad om oppgradering til PLUS på returen fra SFO neste mandag, og for denne betalte jeg €172.
Bleoppgradert til biz på utreise onsdag, og tenkte at jeg kanskje skulle prøve å få biz på hjemreisen også. Denne var priset til ca €360 når jeg la inn 'bestilling' på PLUS.
Nå frister Optiontown med et lite tillegg på beskjedne €770 for biz - i tillegg til de €172 jeg allerede har betalt :rolleyes: Tror jeg avstår fra den ja :D

Men da la du ikke in søknad på poeng i tillegg ?
Har ikke fått noe fra OT enda, så jeg vurderer å bruke poeng fra EB da dette må legges in før 48 timer prior to dep.
Men, det er jo dumt å risikere poengene, om det skulle dette in en OT oppgradering, bedre å bruke poeng til Biz :-)

Men da la du ikke in søknad på poeng i tillegg ?
Har ikke fått noe fra OT enda, så jeg vurderer å bruke poeng fra EB da dette må legges in før 48 timer prior to dep.
Men, det er jo dumt å risikere poengene, om det skulle dette in en OT oppgradering, bedre å bruke poeng til Biz :-)

Nei, jeg la ikke inn søknad på poeng.
Er det torsdag 3/4 du reiser? I så fall ser det ut til at det er relativt fullt på bussen.... Jeg får opp følgende på flightstats for SK935 3. april:

Fare Classes:

C/3 D/3 Z/3 R/0

J/0 Y/1 S/0 P/0 A/0 E/0 M/0 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0

B/0

Merklig nå!
Jeg har ikke fått noe fra OT, men når jeg går inn og vil bruke poeng, står det at jeg kun kan velge Pluss til Business ?
Ikke noe valg fra Go til Pluss...
OG, SAS 05400 har ikke data systems som virker....

Sjekk siden for setevalg. Jeg kunne velge sete i Plus-kabin mange timer før jeg fikk beskjed fra OT. Hvor lenge er det til avreise?

Sjekk siden for setevalg. Jeg kunne velge sete i Plus-kabin mange timer før jeg fikk beskjed fra OT. Hvor lenge er det til avreise?

Reiser på torsdag
PS finner ikke noe sted å endre sete heller...

Last edited:

Flere spørsmål:
Selvom jeg har biz kun fra cph til sfo, kan jeg benytte biz-innsjekk på osl?
Hva med fast track og evt lounge, kan jeg benytte det på osl?

Og vedr seating på 343; det er begrenset hvilke seter jeg kan velge nå (bl.a.4H og 6H valgbar), så jeg trodde at de jeg ikke kan velge er opptatt. Men så ser jeg på expertflyer at mange av de er blokkert, f.eks. 1H. Vil det si at disse blokkerte setene ikke nødvendigvis er tatt, men er 'reservert' for pax med f.eks. gull eller bedre status? Hvis det er tilfelle, når vil de blokkerte setene bli sluppet?

Kjenner jeg begynner å glede meg nå ja...

Du kan kun benytte lounge og fast track fra flyplassen der den oppgraderte flighten går fra, altså CPH. God tur over dammen, dagflighter med SAS vestover syns jeg alltid er bra. Jeg ville valgt sete på høyre side hvis du foretrekker vindu, solen er sjenerende og varm på venstre side. Hvis 4H fortsatt er ledig ville jeg tatt det, jo lenger bak man sitter jo større sannsynlighet for at de går tomme for én eller flere av hovedrettene.

770 pr vei de skulle ha da?

Fikk akkuratt mulighet til å søke om oppgradering på biz til ny fra oslo til 684 euro tur retur.

720 pr vei de skulle ha da?

Fikk akkuratt mulighet til å søke om oppgradering på biz til ny fra oslo til 684 euro tur retur.

På tur ut betalte jeg €493, mens for returen ville det i så fall blitt €770 + €172 dvs den nette sum av €942 :rolleyes: (eco --> biz)
Noe som selvsagt er helt uaktuelt for min del... ;)

Det hørtes noe dyrt ut.

Får man forresten biz opptjenning på poeng når man oppgraderer via option? eller får man opptjening lik orginal booking?

Det hørtes noe dyrt ut.

Får man forresten biz opptjenning på poeng når man oppgraderer via option? eller får man opptjening lik orginal booking?

Ikke akkurat billigsalg nei ;)
Og så vidt jeg har lest meg til får du biz opptjening ved OToppgradering...

Du skal få opptjening i den klassen du reiser med. Det har gått automatisk for mine OT-oppgraderinger, men det ryktes at noen må ringe SAS i etterkant fordi de fikk for opprinnelig klasse. Følg med!

Jeg fikk Go-poeng for OT-biz fra EWR til OSL. Har fått en EB-mail jeg skal sende kopi av billett til, siden de ikke fant oppgraderingen selv i sine systemet. Blir stadig mer og mer imponert over systemene til SAS.

Status
Not open for further replies.
Back