Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Gutta mine fikk gjennom oppgraderingen fra Chicago til Stockholm nå søndag. Så her er det to blide 13-åringer som ser frem til turen.

Håpar nokon kan gje meg eit tips for oppgradering:

Skal t/r CPH-PVG om nokre veker. Eg er eigentleg mest ute etter ekstra poeng, sidan bakkeproduktet er sikra gjennom status.

Er det dumt å bare legge inn Optiontown-forespørsel for Plus? Blir eg då forbigått av dei som vil opp i business, om SAS er oversolgt? (Det er jo sjølvsagt ikkje krise om det skulle gå inn heilt opp heller).

Skal reise TRD-CPH-PEK t/tr midt i september og lurer på om eg har skjønt dette rett:
Flyet må vere fullt i bookingklassen min for at eg skal kunne oppgradere med Optiontown. Ynskjer å oppgradere CPH-PEK. Eg vil då anta at det gjeld klasse-type "Economy"/Go og ikkje berre bokstaven min på reservasjonen "L".

Flightsats seier: J/0 Y/9 S/9 B/9 P/0 A/0 E/9 M/0 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0, og frå SAS sine sider finn eg at E er siste bokstav for Go.

På setekartet eg fann via LOT sine sider var det godt med plass. Betyr det at det er mange ledige seter, eller at folk ikkje har fått tildelt seter enno? Gitt at det faktisk er så mange ledige seter, så vil Optiontown-oppgradering uansett ikkje gå gjennom? Vil det då vere like greitt å søke om bekrefta oppgradering frå Go til Plus med EB-poeng direkte hos SAS? Det er enno ca tre veker til avreise, så ting endrar seg vel kanskje.

Nokon her kan sikkert også svare på kva som er belegget på denne ruta, sånn til vanleg.

Syntes det ser lovende ut for din del. Min 9 seter igjen i E som er dyreste bookingklasse i go. Plenty av plass i Plus.
Her ville jeg kjørt på med optiontown

Da har jeg bestilt Optiontown for første gang! Håper på det beste!

28/8 SK907

First: n/a Business: 9 (at least) Coach: 9 (at least) Other: n/a
Fare Classes: C/9 D/9 Z/0 R/0 J/0 Y/9 S/9 B/0 P/0 A/0 E/9 M/7 H/3 Q/3 V/3 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0

1/9 SK908

Fare Classes: C/9 D/9 Z/0 R/0 J/0 Y/9 S/9 B/0 P/0 A/0 E/9 M/6 H/3 Q/3 V/3 W/1 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0

I dag kom mailen! Oppgradert!

På Flightstats ser det sånn ut nå:

28/8 sk907
Fare Classes: C/9 D/9 Z/0 R/0 J/0 Y/9 S/9 B/0 P/0 A/0 E/9 M/6 H/6 Q/4 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0

Last edited by a moderator:

Skal til Tokyo i oktober/november. Fikk bare registrert ønske om oppgradering CPH-NRT, ikke NRT-CPH. Noen som har erfart dette?

Skal til Tokyo i oktober/november. Fikk bare registrert ønske om oppgradering CPH-NRT, ikke NRT-CPH. Noen som har erfart dette?

Det er ikke mulig med Optiontown på strekningen NRT-CPH. Litt usikker på hvorfor, men det er dessverre et kjent fenomen. Det er dog mulig å legge inn forhåndsønske om oppgradering betalt med poeng på strekningen. Jeg har selv hatt suksess med dette.

Hmmmm, stemmer det verkeleg at SK996 28. sept. PEK - CPH er smekk full bortsett frå i Plus? Flightstats: C/0 D/0 Z/0 J/0 Y/0 S/0 B/0 P/9 A/0 E/0 M/0 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0

Burde kanskje legge inn Optiontown her også då...

Det er ikke mulig med Optiontown på strekningen NRT-CPH. Litt usikker på hvorfor, men det er dessverre et kjent fenomen. Det er dog mulig å legge inn forhåndsønske om oppgradering betalt med poeng på strekningen. Jeg har selv hatt suksess med dette.

Det blir vel 80.000 poeng det for 2 stk. Det er jo tilnærmet en T/R på C for 2 til USA med CT. Ikke verdt det da.

Da har jeg bestilt Optiontown for første gang! Håper på det beste!

28/8 SK907

Fare Classes: C/9 D/9 Z/0 R/0 J/0 Y/9 S/9 B/0 P/0 A/0 E/9 M/7 H/3 Q/3 V/3 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0

1/9 SK908

Fare Classes: C/9 D/9 Z/0 R/0 J/0 Y/9 S/9 B/0 P/0 A/0 E/9 M/6 H/3 Q/3 V/3 W/1 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0

Og oppgradert hjem! (Z) Full pott på Optiontown denne gangen! Ikke tildelt sete enda, så jeg får jobbe for en vindusplass. Flightstats sier dette nå:

Fare Classes: C/9 D/9 Z/0 R/0 J/0 Y/9 S/9 B/0 P/0 A/0 E/9 M/3 H/1 Q/1 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0

På utreise var det tett opptil helt fullt. Det var noen enkle plasser ledig på business.

Burde vel være mulighet her?

C/9 D9 Z/0 R/0
J/0 Y/9 S/6 B/0 P/0 A/0 E/3 M/0 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0

C/9 D/9 Z/0 R/0
J/0 Y/9 S/9 B/0 P/0 A/0 E/9 M/8 H/8 Q/8 V/3 W/3 U/3 K/2 L/1 T/1 O/0 G/2 N/0

Det er SK935/936 (CPH-SFO). Såvidt jeg ser er det 9 biz, 6 plus og 3 go ledig på turen over dammen, mens hjemover er det fortsatt endel mer ledig.

Høres 333 og 346 euro ut som en grei pris for oppgradering fra Go til Business på CPH-SFO?

Høres 333 og 346 euro ut som en grei pris for oppgradering fra Go til Business på CPH-SFO?

Ja, definitivt:-) Jeg hadde CPH-SFO i Business med SAS nå i sommer, noe som var en meget bra opplevelse. Med flytid på 11 timer bortover til San Francisco merker du godt forskjellen fra Go. Ville lagt inn forespørsel, du taper 5 euro dersom den ikke går gjennom. Rapporter gjerne resultatet på forumet:)

Da satser vi på at Optiontown gikk igjennom på 907 i morgen. Har ikke fått mail ennå, og den står som pending ennå hos optiontown, men SAS-appen viser business, og det samme gjør setetildelingen :)

Da satser vi på at Optiontown gikk igjennom på 907 i morgen. Har ikke fått mail ennå, og den står som pending ennå hos optiontown, men SAS-appen viser business, og det samme gjør setetildelingen :)

Har du fått mail fra SAS med ny billett?

Jeg har i allefall opplevd at SAS issuer ny billett før OT får somla seg til å gratulere meg med vellykket oppgradering :)

Nei, ingen mail. Men det viser business både på SAS.no og appen med sete 5B, i tillegg til at setet mitt som originalt var i plus er fritt tilgjengelig.

Jeg kan ikke annet enn å tro at alt skal være i boks, siden jeg kan sjekke inn og alt :)

Men der kom mailen fra optiontown :) yuhuuuu!!!!!!!!!!

Jeg og en kamerat er også oppgradert til business på SK907 den 7/9... Alle seter vises som opptatt - er det noen som kan hjelpe så vi likevel får sitte sammen eller må vi gråte oss til det på flyplassen / ombord?

Status
Not open for further replies.
Back