Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Partner-flighter som vises feil på OT, lest om dette tidligere i denne tråden eller OT-tråden på flyertalk.

Jepp... UA og AA flighter vises alltid feil når jeg har bruker OT og har videreforbindelser i US...

Fikk i dag ny e-ticket bekreftelse fra SAS med Z på OSL-EWR på fredag. Ingen bekreftelse fra OT enda.

Overrasket at den gikk igjennom. Det har vært 0 på alle bookingklasser på denne flighten et par uker så regnte med at den var overbooket i alle klasser....

Det har vært 0 på alle bookingklasser på denne flighten et par uker så regnte med at den var overbooket i alle klasser....

Den kunne også sagtens bare være voldsomt overbooket i Y og M og netop derfor fik OT igennem.

Litt OT, men jeg fyrer løs uansett. Jeg står mellom å kjøpe 40.000 bonuspoeng (som nå er på tilbud) for oppgradering på hjemreise fra Washington i juni. Vil dere anse det som sikrere å gå for poengoppgradering en vei enn Optiontown begge veier? Føler ikke at utreise er så kritisk med nødutgangssete sikret. Det slår meg at 12.juni og 19.juni akkurat er før fellesferien slår inn, og at en overbooking i Economy gjerne ikke er like sannsynlig. Tar gjerne imot tips :)

Er en dårlig skjult hemmelighet at economy må være overbooket for at optiontown eller bekreftet poengoppgradering skal gå gjennom.
- Fordelen med poeng er at hvis bekreftet UG ikke går gjennom har du muligheten til standby UG på flyplassen
- Fordelen med optiontown er at det er mye billigere (får trolig t/r M>C for under €750 som 40K koster), samt at du får poengopptjening til oppgradert klasse

Det pleier å være godt belegg til/fra USA i juni.

OT gikk ikke inn for min del på SK943 i morgen, i allefall. Men fikk nettopp bekreftet upgr med poeng fra holzklasse til litt-mindre-holzklasse... Hadde OptionTown til både Extra og Biz, men ingen av de gikk inn.

Fikk oppgradering fra økonomi til Biz med SAS til Narita uten å bruke optiontown.

De sa at grunnen var at jeg "så så hyggelig ut". :rolleyes:

Så bra! Ligner du på bildet i avataren din så forstår jeg jo det...:-)

Er en dårlig skjult hemmelighet at economy må være overbooket for at optiontown eller bekreftet poengoppgradering skal gå gjennom.

Dette er nok ikke helt riktig. Jeg søkte om poengoppgradering fra CPH-BKK forrige uke (eco til eco extra) og fikk mail 24 timer før at det var gått gjennom. Det var mye ledig på flyet i alle klasser.

Dette er nok ikke helt riktig. Jeg søkte om poengoppgradering fra CPH-BKK forrige uke (eco til eco extra) og fikk mail 24 timer før at det var gått gjennom. Det var mye ledig på flyet i alle klasser.

Når i forrige uke var dette? Dette har vel ikke tilfeldigvis sammenheng med det trøbbelet som var med dårlig vær og innflygingstrøbbel på OSL, og dermed folk som ikke rakk flyet? I så fall kan det ha vært fullt dagen før, og at teorien fortsatt stemmer.

Jeg tror poengoppgradering går på tilgjengelighet i aktuell klasse, ikke oppgraderingsbehov. Jeg vet at Optiontown dekker det siste behovet, men jeg er usikker på om confirmed points upgrade også er et instrument kun for overbooking.

Når i forrige uke var dette? Dette har vel ikke tilfeldigvis sammenheng med det trøbbelet som var med dårlig vær og innflygingstrøbbel på OSL, og dermed folk som ikke rakk flyet? I så fall kan det ha vært fullt dagen før, og at teorien fortsatt stemmer.

Avreisen skulle være torsdag kveld, men ble flyttet til fredag morgen pga trøbbel med flyet. Jeg fulgte hele tiden med på tilgjengelige seter, og det var hele tiden veldig god plass. Jeg talte 9 personer totalt i eco extra, og tok turen bak til en kompis i eco, og vil anslå at belegget kanskje var ca 60-70% der. Var også en del ledig i business

Det var jo nettopp torsdagen det var fullstendig kaos på OSL. At det var en hel del folk som aldri kom seg til CPH da, eller ble booket om andre steder er vel ikke usannsynlig.

Jeg fikk mailen fra SAS om oppgraderingen onsdag kl 11, mens flyet skulle gå torsdag kl 22.50, så jeg tror ikke på noe sammenheng med evt kaos på Gardermoen på torsdagen i dette tilfellet.

Jeg fikk mailen fra SAS om oppgraderingen onsdag kl 11, mens flyet skulle gå torsdag kl 22.50, så jeg tror ikke på noe sammenheng med evt kaos på Gardermoen på torsdagen i dette tilfellet.

Er det ikke nettopp den tidsforskjellen som er poenget her - hvis Eco var overbooket onsdag fikk du oppgradering fordi det så ut til å bli fullt, men på grunn av OSL-trøbbel rakk ikke 30% av Eco-pax flyet og dermed var det ikke fullt allikevel?

Er det noen av de klokehoder og vel informerte sjeler her inne som kan vurdere mulighetene for en Optiontown oppgradering fra øko til biz på SK 973 den 25/3.
Fikk en billig en-veis billett i T-klasse til 2760.-
Var en "nesten for godt til å være sant"-pris.
Går UTo'en i boks blir det billigste biz ever for min del.

S. Holberg:

SK943 er "packed" bak i bussen på mandag.

Business: 4 (at least) A/0 C/4 D/4 J/4 Z/0
Coach: 4 (at least) Y/4 S/4 B/0 E/0 M/0 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 G/0

Minst 8 plasser igjen i extra per nå. Selv har jeg ikke kastet meg inn i OT-rouletten, så jeg satser på lavt BN# og op-up :p

Coach: 4 (at least) Y/4 S/4 B/0 E/0 M/0 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 G/0

Minst 8 plasser igjen i extra per nå. Selv har jeg ikke kastet meg inn i OT-rouletten, så jeg satser på lavt BN# og op-up :p

Hvordan ser du at det er 8 plasser igjen i extra? Y4S4 betyr at de vil selge 4 billetter til, og billettene kan bookes i både Y og S.

Hvordan ser du at det er 8 plasser igjen i extra? Y4S4 betyr at de vil selge 4 billetter til, og billettene kan bookes i både Y og S.

Aaah, er det sånn det fungerer ja. Nei men da så. Uansett få seter igjen i både Extra og Business.

Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Gladmelding fra SAS, oppgradert til Biz for mandagens tur over dammen med. God påske ;)

Attachments

• ImageUploadedByTapatalk1363981250.047540.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1363981250.047540.jpg
    35.7 KB · Views: 427
Status
Not open for further replies.
Back