Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Vi reiste Køben-Beijing med SK i Januar i fjor. Det var ledige Business seter og eco extra, men vår optiontown gikk ikke gjennom. Så vi oppgraderte med poeng...

Reiste med SK973 CPH-BKK 28. desember og tilbake BKK-CPH med SK972 den 12. januar. Begge så på forhånd ut som ekstremt gode OT-kandidater, men det ble no-go. Hadde kun lagt inn ønske om biz, ikke eco-extra.

SK972 den 12. januar var sågar overbooket i alle klasser, vi ble ombooket til Thai. SK973 hadde tilsynelatende noen ledige seter i biz, stappfull eco men det var tydeligvis ikke nok for OT.

Noen som kan sjekke hvordan det ser ut på SK973 7 mars?

Noen som kan sjekke hvordan det ser ut på SK973 7 mars?

Ser ikke akkurat ut som en vinner foreløpig.

A/0 C/9 D/9 J/9 Z/9

Y/9 S/9 B/9 E/9 M/9 H/9 Q/9 V/9 W/9 U/9 K/9 L/9 T/9 G/9

Litt for mye ledig i økonomi per nå men det kan jo endre seg frem til avgang. Bedre å gi det en sjanse. Koster vel bare 5 EUR

Ser forøvrig på SK943 25.mar at det er mye av det samme, bare at der er L/0 og T/0

Prøvde optiontown t/r New York. Funket ikke noen av veiene.
Fikk det på Mail ca. ett døgn før reisen startet...

Vet ikke noe om hvorfor det ble avslått, men øko hadde mye ledig.

Sov over tre seter baki der, så var egentlig glad jeg sparte pengene

Vet ikke noe om hvorfor det ble avslått, men øko hadde mye ledig.

Da vet du jo hvorfor. Konsensus av tråden her og på flyertalk er vel at optiontown kun går gjennom vist M er overbooket....

Var rimelig sikker på oppgradering til Y+ eller C til Bangkok for noen uker siden, var tidlig ute med å legge inn aksjer hos OT, og flighten var utsolgt allerede en uke før avgang. MEN den viste seg for en gangs skyld å være overbooket framme i flyet, noen måtte vistnok nedgraderes, og det var da selvfølgelig heller ikke mulig å oppgradere på poeng.
På en annen side ble det en overraskende behagelig tur på vindussete i økonomi, sov faktisk ganske bra, og fikk akkurat så mye vin og mat som kroppen trengte, og ikke alt for mye som det ofte blir i de eleverte klasser :)
Så konklusjonen blir som hos Klette; var egentlig bare glad for å spare pengene/poengene denne gangen :)

Last edited:

Hvis jeg, som dere, hadde vært i stand til å sove på Y eller Y+ hadde jeg også forsøkt å oppgradere vha. OT eller vha. poeng ved gate. Det hadde spart meg for ganske mange tusinger i året, da jeg som oftest må betale differansen mellom C og Y av egen lomme når jeg reiser i jobbsammenheng. Slik er det dessverre ikke og da er alternativet til garantert C å sove hjemme i senga.

Da har jeg slengt inn en lottokupong på SK983 til Tokyo 7. mai, så da får vi se om den går inn...

Jeg har lagt inn OT for SK907 17/2 og SK908 23/2

Jeg sjekker belegg med jevne mellomrom på flightstats, via setevalgmuligheten på sas.no og ved å legge inn ruten for kjøp på sas.no. Men jeg blir ikke klok da jeg synes det varierer for hver dag. På sas.no er det pt ca 20 seter i eco på 907 som ikke er tatt (kan de likevel være solgt?), og hvis jeg simulerer et kjøp får jeg noen ganger kun opp C som alternativ, mens det dagen etter er eco fixed som alternativ. På flightstats varierer det mellom "9/9/9/9/etc" til 0'ere og tall mellom 0 og 9.

Er det vanlig at denne infoen er så ustabil i tiden før avreise?

Når jeg søker på vår flight i SK907 fredag d. 15 februar ser det ut til at Economy er fullstendig utsolgt. Er spent på om sjansene for oppgradering er store da!

Du har valgt en perfekt avgang sånn sett med utreise vinterferie og høy etterspørsel i economy, så lenge det er nok fysisk ledige seter i business 1-2 døgn før avgang er nok mulighetene gode.

Fikk akkurat beskjed om at jeg og kona er oppgradert til Z på SK983 CPH-NRT nå på lørdag. Tenkte det var gode sjanser siden det har vært mye tilbud på economy-billetter i det siste og en lørdag betyr færre forretningsreisende.

På returen fra Tokyo så skjønner jeg at det ikke gis optiontown-oppgraderinger (ett eller annet med mye cargo?). Men er det noen som har fått oppgradering denne veien med den nye muligheten til å få "confirmed" poengoppgradering på forhånd? Jeg har lagt inn ønske om dette i hvert fall, blir spennende å se.

Last edited:

Jeg fikk oppgradert med poeng på samme tur sist søndag. Det kostet 40000 poeng og var verdt det.

Du har valgt en perfekt avgang sånn sett med utreise vinterferie og høy etterspørsel i economy, så lenge det er nok fysisk ledige seter i business 1-2 døgn før avgang er nok mulighetene gode.

Hm, om oppgraderinga går igjennom må dette være den eneste fordelen med å dra på tur i skolenes vinterferie! :p

En svært hyggelig mail fra SAS datt inn i postboksen akkurat nå om at både jeg og K3nn7 er oppdatert til Biz på fredagen i SK907! :)

Kommer ikke inn på setekartet p.t. men satser på at det ordner seg.

ingen beskjed fra OT enda...

Derfor var gleden stor da nattens mail fra sas.no med "Electronic Ticket Itinerary and Receipt" kom og en svær feit Z / Confirmed lyste mot meg for SK907 på søndag. Setevalg gikk fint og nå er 30-something byttet med 5A og 5B.

ingen beskjed fra OT enda...

Derfor var gleden stor da nattens mail fra sas.no med "Electronic Ticket Itinerary and Receipt" kom og en svær feit Z / Confirmed lyste mot meg for SK907 på søndag. Setevalg gikk fint og nå er 30-something byttet med 5A og 5B.

Det er min erfaring at det ikke alltid er Optiontown som gir deg beskjed, men at du like gjerne hører det direkte fra SAS.

Hei!

Hva tror de med innsikt om SK983 23 mars? Til biz..

En annen ting. Om man forsøker seg med confirmed upgrade en måned fra avreise, vil det kansellere optiontown, eller skape en slags form for konflikt? Hva gir best sjangs for upgrade?

På forhånd takk for all hjelp!

A/0 C/1 D/1 J/1 Z/0 Y/2 S/2 B/0 E/0 M/0 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 G/0

Det ser ut til å være rimelig fullbooket (sannsynligvis overbooket) i alle klasser allerede. Tipper at den eneste muligheten er oppgradering ved gate hvis noen i business ikke dukker opp.

Status
Not open for further replies.
Back