Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Får man businessopptjening med andre *A-programmer hvis oppgraderingen går gjennom? Tenker å forsøke meg på CPH-PVG og PEK-CPH hvis det gir 150% hos USDM eller 200% Aegean (hvis begge går gjennom og gir Z, vil det i så fall alene være nok til gullstatus hos Aegean).

Last edited:

Får man businessopptjening med andre *A-programmer hvis oppgraderingen går gjennom? Tenker å forsøke meg på CPH-PVG og PEK-CPH hvis det gir 150% hos USDM eller 200% Aegean (hvis begge går gjennom og gir Z, vil det i så fall alene være nok til gullstatus hos Aegean).

SAS sender ut ny billett med bookingklasse Z. Så det skal vel tilsi full opptjening....

Ok, takk. Er jo litt risky å sette den første på Aegean hvis den går gjennom, uten å vite om nummer to gjør det, for den originale bookingklassen gir 100% hos SK/US, men ingenting hos A3. Upraktisk. :p

Ok, takk. Er jo litt risky å sette den første på Aegean hvis den går gjennom, uten å vite om nummer to gjør det, for den originale bookingklassen gir 100% hos SK/US, men ingenting hos A3. Upraktisk. :p

Du kan jo la vær å registrere da, og heller etterregistrere vist det går veien....

Har vært inne på tanken, men har inntrykk av at å etterregistrere poeng ofte er en tunggrodd og tidkrevende prosess. Kan jeg i så fall gjøre velge hvor jeg registrerer hvert segment? For BGO-CPH og CPH-BGO blir jo uansett ikke oppgradert, og gir dermed garantert 0% hos A3 - så de poster jeg i så fall til EB eller US (om ikke annet for å ha bevegelse på kontoen og fornye utløpsdato). Mens de lange segmentene vet jeg ikke på forhånd hvor jeg vil ha.

Sært spørsmål - kan man fjerne FF-programmet fra PNRen ved innsjekk? La inn Dividend Miles-nummeret ved bestilling, så må i så fall få fjernet det for å holde muligheten for etterregistrering åpen.

Det står på sidene deres at hvis man velger både Y og J vil det bli gitt prioritet til J. Er det noen som har en formening om det fungerer i praksis? Vet ikke hvor sannsynlig scenarioet er, men hvis de kan oppgradere flere på en overbooket flight, er det vel sannsynlig at de oppgraderer de som kun har valgt J først, og deretter J+Y for å kunne oppgradere så mange mulig?

Fikk ingen oppgradering, da jeg kom frem til gate manager opplyste hun om at hun hadde fått en telefon (vet ikke fra hvem) som hadde opplyst at det ikke var mulig med optiontown oppgradering. Jeg observerte at det var en del poengoppgraderinger likevel, men jeg hadde en fin tur i sete 14H så får vi heller se hva som skjer på fredag på returen.

I eposten fra optiontown sto oppgraderingen som Successful, og jeg har ikke motatt noen ny epost om refund, så det kan jo bli interessant å se hva man må gjennom for å få det.

Endte opp med å sende epost etter en uke og be om refund, fikk raskt svar med beskjed om å sende kopi av BP så de kunne ta det videre med SAS. Refund kom inn på Paypal to dager etterpå.

Tilgjengelighet for optiontown ARN-EWR

Heisann, kan noen sjekke om jeg har sjanse på Optiontown-oppgradering til EWR denne lørdagen? Drar med SK903 fra ARN 10:40.. :-)

Re: Tilgjengelighet for optiontown ARN-EWR

Ser ut å være ganske gode muligheter, i hvert fall for oppgradering til economy extra:

A0 C7 D7 J7 Z0 R0 Y9 S6 B0 E7 M5 H5 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G3 N0

Ganske fullt i economy, men en del plasser ledige i extra og business.

Kan noen sjekke hvordan det ser ut fredag 14des cph-bkk?

Setevalg ved optiontown oppgradering

Har vært så "heldig" og blitt oppgradert til business på flyvningen ARN-EWR på onsdag.
Når jeg går inn på bestillingen på sas.no så viser flyikonet at jeg skal sitte i fremre del av flyet men jeg har ikke mulighet til å velge sete?! Er det slik at jeg først får tildelt sete på flyplassen eller burde jeg kunne velge nå?

Som vanlig antar jeg at jeg får bedre svar her enn ved å ta kontakt med sas via e-post eller chat (som selvfølgelig ikke fungerte :( )

Re: Setevalg ved optiontown oppgradering

Jeg har alltid kunnet velge sete etter oppgradering. Prøv å legg inn bookingreferansen på Lufthansa sin hjemmeside!

Du kan også velge sete ved online check in 23 timer før avgang.

Fikk feilmelding hos Lufthansa også....
Har nå vært i kontakt med SAS kundeservice og hun som svarte virket ikke som om hun hadde stålkontroll på hva som foregikk, og mente at jeg skulle "vente litt og se hva som skjer"... Så det skal jeg gjøre nå, og prøver igjen i kveld

Jeg lurer på om de stenger setekartet 48ish timer før avgang på SK long haul om jeg husker rett. Ingen endringer kan gjøres før OLCI åpner. Det var det jeg ble fortalt når jeg fikk optiontown upgrd et par mnd siden. Gikk fint å velge sete da.

Last edited:

Ja, det kan jo være et poeng. Da prøver jeg rett og slett igjen i morgen tidlig som da er 23 timer før.
Det er ganske fasinerende at man får bedre (og noen ganger raskere) svar ved å henvende seg til et ganske lite uavhengig forum enn hos bedriften selv... tststs

Noen som vet hvordan innflyvningen pleier å være inn mot EWR mtp utsikt til manhatten? Best å sitte på venstre side iflg kartet men det pleier kanskje å være litt sirkling først?!

Ja, det kan jo være et poeng. Da prøver jeg rett og slett igjen i morgen tidlig som da er 23 timer før.
Det er ganske fasinerende at man får bedre (og noen ganger raskere) svar ved å henvende seg til et ganske lite uavhengig forum enn hos bedriften selv... tststs

Noen som vet hvordan innflyvningen pleier å være inn mot EWR mtp utsikt til manhatten? Best å sitte på venstre side iflg kartet men det pleier kanskje å være litt sirkling først?!

Mener å huske sist jeg fløy over at det var 66% sjanse for Manhattan-utsikt fra venstre side, de har vel to runways "riktig" vei og én hvor man lander den andre veien. Fritt etter hukommelsen så mulig jeg tar feil.

Om jeg slår til på Optiontownoppgradering fra Eco til C, og får bekreftet denne mer enn 24t før avreise - får jeg da tilgang til loungen på OSL?

Og i hvilken poengopptjeningsklasse blir det på en flight OSL-EWR? Ser SAS tar rundt 350 Eur for oppgradering på SK907 en dag i februar, noe som helt klart er aktuelt.

Status
Not open for further replies.
Back