Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Jeg har fått confirmed min OT-upgrade til Z på SK925 på lørdag, men kommer ikke inn på setekartet på den aktuelle flighten, så blir mest sannsynlig nødt til å vente med seating til jeg er på flyplassen, eller bør jeg ringe? Er det noen andre her som har hatt dette problemet?

Jeg har fått confirmed min OT-upgrade til Z på SK925 på lørdag, men kommer ikke inn på setekartet på den aktuelle flighten, så blir mest sannsynlig nødt til å vente med seating til jeg er på flyplassen, eller bør jeg ringe? Er det noen andre her som har hatt dette problemet?
Hvis booket på sas.no, pleier man å få tilgang til setekart i oppgradert klasse. Hvis bestilt på f. eks. wideroe.no, må man ta det ved innsjekk (av og til får man ikke gjennomført online check-in heller).

Hvis booket på sas.no, pleier man å få tilgang til setekart i oppgradert klasse. Hvis bestilt på f. eks. wideroe.no, må man ta det ved innsjekk (av og til får man ikke gjennomført online check-in heller).

Den er booket via sas.no, men får følgende feilmelding: "Setekart er ikke tilgjengelig for oppgitt flyavgang. (8703 [102]) "

Får ta en telefon og høre...

Det er vist ikke helt unormalt. Alt kan skr (eller måske mest ikke-ske, når det gælder it-løsninger hos SAS). Ring til dem, så plejer de at kunne tildele sæde...

Den er booket via sas.no, men får følgende feilmelding: "Setekart er ikke tilgjengelig for oppgitt flyavgang. (8703 [102]) "
Har du husket å slette cache fire ganger mens du samtidig trykker ctrl+alt+delete og roper bannskap ut vinduet? Ifølge SAS IT skal det hjelpe...

Det er vist ikke helt unormalt. Alt kan skr (eller måske mest ikke-ske, når det gælder it-løsninger hos SAS). Ring til dem, så plejer de at kunne tildele sæde...

Jeg ringte, men de kunne heller ikke se setekartet til flygningen. Så får se når jeg tropper opp på BGO om jeg får et bra sete... Noen seteanbefalinger?
Sist jeg så economy-setekartet, så var det 333-konfig på 343, så regner med at det er OY-KBM.

Jeg ringte, men de kunne heller ikke se setekartet til flygningen. Så får se når jeg tropper opp på BGO om jeg får et bra sete... Noen seteanbefalinger?
Sist jeg så economy-setekartet, så var det 333-konfig på 343, så regner med at det er OY-KBM.
Hvis du reiser alene, foretrekker jeg å sitte langt fremme i midten, gjerne rad 1 (2-2-2). Langt fremme betyr service først og dermed best utvalg. Du slipper også å forholde deg til trafikken bakover mot toalettet, samt at du ikke trenger å reise deg for noen. Tilgang til vindu er ikke noe stort problem, da man alltids kan ta seg en tur på et av luftfartens bedre toaletter hvor man har god utsikt.

Som siste taler er inne på: Jo lenger unna galley/dass, jo bedre. Selv om det vel er ingen seter som er direkte dårlige.

Så kommer spørsmålet om vindu eller midtgang, men det er og blir en smakssak. Selv foretrekker jeg vindu, selv om det innebærer et lite steg over sidemannen for å komme opp.

I fjor sommer hadde vi både 1AB og 5AB, og foretrukk 1 av de, selv om forskjellen ikke var veldig stor. Tror vi har 3AB eller noe sånt, begge veier på bryllupsreisen senere i høst

Takk for gode tips. Foretrekker helst vindu på dagflighter, men hvis ikke det er vindu i de fremste radene, skal jeg prøve å få fatt i et sete i midtseksjonen.

Takk for gode tips. Foretrekker helst vindu på dagflighter, men hvis ikke det er vindu i de fremste radene, skal jeg prøve å få fatt i et sete i midtseksjonen.
Er vel vindu på rad 1, mener jeg å huske. Det er også bassinet-location, så SAS er noen ganger vriene på å slippe disse til ASR før innsjekk. Har mang en gang møtt opp tidlig for å sikre 1A på nattflight.

Er vel vindu på rad 1, mener jeg å huske. Det er også bassinet-location, så SAS er noen ganger vriene på å slippe disse til ASR før innsjekk. Har mang en gang møtt opp tidlig for å sikre 1A på nattflight.

6A - heilt kurrant :D

6A - heilt kurrant :D

Hvis det er noen vindusplasser ledig, vil jeg helst ha et H-sete, da det er på høyresiden at du har utsikt til annet enn hav når man er eastbound. Egentlig bryr jeg meg ikke helt hvor i kabinen jeg sitter. Er fornøyd så lenge jeg er i business med et fungerende sete... :)

Hvis det er noen vindusplasser ledig, vil jeg helst ha et H-sete, da det er på høyresiden at du har utsikt til annet enn hav når man er eastbound. Egentlig bryr jeg meg ikke helt hvor i kabinen jeg sitter. Er fornøyd så lenge jeg er i business med et fungerende sete... :)

Du får naturlig nok ikke valgt sete siden SAS longhaul flighter blir stengt for ASR og frigitt til innsjekksystemet rundt 48 timer før avgang. Med vindussete foretrekker jeg også høyre side av kabinen til USA siden solen steiker på venstresiden og potensielt marginalt mer å titte på over atlanteren.

Reiste CPH-BKK t/r nettopp. Søkte om oppgradering til eco extra på begge veiene. Ingen ble innvilget. Mye ledig på flyet begge strekningene både i eco, eco extra og business. Fikk oppgradert i gaten med poeng.

Forrige tur jeg hadde på samme strekningen (August) ble jeg oppgradert til business via optiontown. Da var flyet helt fullt

Så det virker ganske klart at SAS benytter seg av optiontown for å oppgradere dersom de har overbooket eco og ikke i andre tilfeller.

På flyet nå fra Tokyo - Cph var det god om plass i Business ja. Så i allefall 2 som oppgraderte på poeng ved innsjekk.

Om noen fikk OT OPPGRADERINGER VET JEG IKKE...

Hei,

Har forsøkt å sette meg inn i dette med Flight Availability og oppgradering, men synes ikke det er så lett!

Har funnet ut følgende:
---
Utreise 24/11:

SK903
Business: 9 (at least)
A/0 C/9 D/9 J/9 Z/0 R/0
Coach: 9 (at least)
Y/9 S/9 B/9 E/9 M/9 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 G/0 N/0

De har codeshare (?) med
United UA6959
Business: 4 (at least)
J/4 C/4 D/4 Z/0
Coach: 7 (at least)
Y/7 B/7 M/7 E/0 U/0 H/0 Q/0 V/0 W/0 S/0 T/0 L/0 K/0 G/0
---
---
Hjemreise 29/11:

SK908
Business: 9 (at least)
A/0 C/9 D/9 J/9 Z/9 R/0
Coach: 9 (at least)
Y/9 S/9 B/9 E/9 M/9 H/9 Q/9 V/9 W/9 U/9 K/9 L/9 T/9 G/9 N/0

Codeshare
UA6968
Business: 4 (at least)
J/4 C/4 D/4 Z/4
Coach: 7 (at least)
Y/7 B/7 M/7 E/7 U/7 H/7 Q/7 V/7 W/7 S/7 T/7 L/7 K/7 G/7
---
---

Er det noen som har noen formeninger, eller tips med tanke på opiniontown, evt. eurobonus oppgradering til economy extra?

På forhånd takk!

Y,S,B er økonomi extra. E er den dyreste øko klasse, deretter M, og sånn fortsetter det ned til T. T tror jeg bare er brukt under kampanjer. G er gruppereiser.

Når det står E9,M9 så betyr det bare at det er MINST 9 billetter igjen i den bookingklassen. Du kan ikke summere dem heller, og tro at det er 18 seter tilgjengelig. Blir det solgt en billett i E klasse, så kan godt M-klasse også bli redusert med 1 tilgjengelig billett.

Håper dette hjelper.

På SK903 så ser mulighetene dine veldig bra. SK908, not so good. Fortsatt T billetter igjen. Men de kan fort endre seg, det er jo fortsatt en stund til avreise....

Desstuten så har du ingenting å tape på Optiontown, utenom 5$. Går den ikke gjennom, så kan du prøve å oppgradere med poeng på gaten....

Y,S,B er økonomi extra. E er den dyreste øko klasse, deretter M, og sånn fortsetter det ned til T. T tror jeg bare er brukt under kampanjer. G er gruppereiser.

Når det står E9,M9 så betyr det bare at det er MINST 9 billetter igjen i den bookingklassen. Du kan ikke summere dem heller, og tro at det er 18 seter tilgjengelig. Blir det solgt en billett i E klasse, så kan godt M-klasse også bli redusert med 1 tilgjengelig billett.

Håper dette hjelper.

På SK903 så ser mulighetene dine veldig bra. SK908, not so good. Fortsatt T billetter igjen. Men de kan fort endre seg, det er jo fortsatt en stund til avreise....

Takk for informativt svar! :)

Status
Not open for further replies.
Back