Re: Optiontown en flopp?
Vil gjerne forstå hva du mener, men klarer det ikke helt (ennå) ... Mener du at SAS bruker Optiontown (utelukkende) ved behov for oppgradering - pga. f.eks. overbooking i Economy? Slik jeg har forstått det så lar SAS Optiontown-forespørsler gå igjennom dersom det er en del ledig kapasitet i Economy Extra/Business like før avgang. Så lenge det fortsatt er en viss fleksibilitet mht. tilgjengelige seter, tjener jo SAS mer på Optiontown-oppgraderinger enn tomme seter/vente på poengoppgraderinger? Eller er det jeg som tar feil?
Så lenge det ikke er behov for oppgradering p.g.a. overbooking, øker jo ikke sjansen for Optiontown-oppgradering - snarere tvert i mot. Med økt kapasitet og lavsesong skal det noe til før oppgraderingsbehovet melder seg - særlig fra M. Fra Y+ kan dog sjansen være der, fordi mange forretningsreisende bruker denne klassen.
Jeg har mange ganger fått negativt svar fra Optiontown, men ved avgang har det vært masse ledig i alle klasser. Optiontown er vel ment som en mulighet for SAS til å tjene penger i stedet for å gi bort oppgraderingene gratis (op-ups), ikke for å devaluere verdien av Business-produktet sitt med å selge det til halv pris. Eller tar jeg feil her?
Vil gjerne forstå hva du mener, men klarer det ikke helt (ennå) ... Mener du at SAS bruker Optiontown (utelukkende) ved behov for oppgradering - pga. f.eks. overbooking i Economy? Slik jeg har forstått det så lar SAS Optiontown-forespørsler gå igjennom dersom det er en del ledig kapasitet i Economy Extra/Business like før avgang. Så lenge det fortsatt er en viss fleksibilitet mht. tilgjengelige seter, tjener jo SAS mer på Optiontown-oppgraderinger enn tomme seter/vente på poengoppgraderinger? Eller er det jeg som tar feil?