Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown en flopp?

Ok, jeg er glad for at alternativet finnes, men jeg hadde gjort dette annerledes dersom jeg var SAS. Ferdig
 
Re: Optiontown en flopp?

Jeg må si meg svært enig her. Å sette ut dette til et eksternt firma på denne måten er å gi bort penger når man har ressurser innen konsernet som kunne holdt dette innomhus ..
 
Re: Optiontown en flopp?

Jeg er absolutt ikke den mest forutintatte når det kommer til outsourcing... Men oppgraderinger må da virkelig være en kjernevirksomhet (jfr. coreSAS) - og jeg kan ikke helt se hvorfor man velger å outsource dette. En ting er å outsource det - men reagerer litt på at det outsources så totalt - hvor passasjeren inngår et kundeforhold og i en kontrakt med en tredjepart - kunne man ikke ihvertfall holdt dette på flysas.com og ihvertfall under SAS-branding?

Jeg kan heller ikke se noen voldsomme synergieffekter oppstå hos Optiontown, og mistenker det hele kunne vært gjort vel så lønnsomt inhouse - for å ikke snakke om at kunden slapp å forholde seg til en tredjepart!
 
Re: Optiontown en flopp?

jeg bestemte meg for å vente og se om optiontown fikset opp i dette.
i dag fikk jeg følgende mail:
---------------------
Dear Customer,

Thanks for contacting Optiontown and for your interest in Upgrade Travel Option (UTo).

We would like to advise you that your EuroBonus Points have been updated.

You may also reply to this email in case you have any further questions.

Regards

Optiontown Customer Care
-------------

sjekket EBsaldo og det stemmer. Z-klasse er bekreftet :)

optiontown viste seg fra sin beste side og ryddet til slutt opp selv.
 
Re: Optiontown en flopp?

Oppgraderte t/r Helsinki med Optiontown for å teste ut Blue1 Premium. Det gikk det full automatikk i. Bookingen ble oppdatert til Z-klasse så jeg kunne velge seter i Premium, og 1500 poeng hver vei ble automatisk oppdatert på kontoen.

Når alt dette er sagt så er jeg jo innerst inne enig med Tommy og JoeW at de kanskje kunne løst det inhouse. United gjør jo det på en knallfin måte. BA gjør det etc. Men her funket det utmerket.
 
Re: Optiontown en flopp?

Oppgraderte t/r Helsinki med Optiontown for å teste ut Blue1 Premium. Det gikk det full automatikk i. Bookingen ble oppdatert til Z-klasse så jeg kunne velge seter i Premium, og 1500 poeng hver vei ble automatisk oppdatert på kontoen.

Når alt dette er sagt så er jeg jo innerst inne enig med Tommy og JoeW at de kanskje kunne løst det inhouse. United gjør jo det på en knallfin måte. BA gjør det etc. Men her funket det utmerket.

Hvor mye kostet det, og hvor langt tid før du reiste fikk du bekreftet oppgraderingen?
 
Re: Optiontown en flopp?

Logget meg inn på Optiontown for å se om jeg fikk tilbud om å oppgradere, men fikk bare opp: UTo not available.
Kan det ha noe å si på hvilken billett type jeg har kjøpt eller at reisen er over et halt å frem i tid? Hjelp takk :)
 
Re: Optiontown en flopp?

Logget meg inn på Optiontown for å se om jeg fikk tilbud om å oppgradere, men fikk bare opp: UTo not available.
Kan det ha noe å si på hvilken billett type jeg har kjøpt eller at reisen er over et halt å frem i tid? Hjelp takk :)

Hvor skal du reise?
 
Re: Optiontown en flopp?

Når vi først er inne på Optiontown. Er det noen fordeler med å kjøpe dette tidlig, som å komme først i en evt. oppgraderingskø, eller kan en like gjerne vente til en uke før avreise? Ettersom dette er ikke refunderbare penger, så kan det jo være smart å vente i det lengste.
 
Re: Optiontown en flopp?

Når vi først er inne på Optiontown. Er det noen fordeler med å kjøpe dette tidlig, som å komme først i en evt. oppgraderingskø, eller kan en like gjerne vente til en uke før avreise? Ettersom dette er ikke refunderbare penger, så kan det jo være smart å vente i det lengste.

Trodde det var slik at pengene ble refundert hvis man ikke ble oppgradert, med unntak av "sign-up fee."

"Sign-up for UTo and select your desired upgrade class (like Business). Pay a small Sign-up price (like EUR 3) and a nominal Upgrade price. If Optiontown upgrades you, you will be notified via email before departure. If not upgraded, your Upgrade price will be refunded automatically."
 
Re: Optiontown en flopp?

Trodde det var slik at pengene ble refundert hvis man ikke ble oppgradert, med unntak av "sign-up fee."

"Sign-up for UTo and select your desired upgrade class (like Business). Pay a small Sign-up price (like EUR 3) and a nominal Upgrade price. If Optiontown upgrades you, you will be notified via email before departure. If not upgraded, your Upgrade price will be refunded automatically."
Slik har eg og forstått det. Bare å kjøpe i vei (det har eg gjort), dersom du kan tape gebyret, trur det var 3-5 Euro per leg eller så.
 
Re: Optiontown en flopp?

Trodde det var slik at pengene ble refundert hvis man ikke ble oppgradert, med unntak av "sign-up fee."

"Sign-up for UTo and select your desired upgrade class (like Business). Pay a small Sign-up price (like EUR 3) and a nominal Upgrade price. If Optiontown upgrades you, you will be notified via email before departure. If not upgraded, your Upgrade price will be refunded automatically."

helt korrekt. det eneste du taper er €5 i sign-up fee. (...og renter tapt på penger som ellers ville stått på konto :p )

vil vel også tro at det er først til møllaprinsippet som gjelder, så løp og kjøp!
 
Re: Optiontown en flopp?

helt korrekt. det eneste du taper er €5 i sign-up fee. (...og renter tapt på penger som ellers ville stått på konto :p )

vil vel også tro at det er først til møllaprinsippet som gjelder, så løp og kjøp!

Ja, jeg har også inntrykk av at det er førstemann til mølla. Jeg brukte optiontown på en weekendtur jeg hadde til NY i juni. Registrerte meg for eco-extra på utreise omtrent to og en halv måned i forveien, og fikk bekreftet oppgradering en snau uke før avreise.

For hjemreisen betalte jeg for oppgradering til biz halvannen måned i forveien, og denne ble bekreftet fire dager før hjemreise.
 
Re: Optiontown en flopp?

Trodde det var slik at pengene ble refundert hvis man ikke ble oppgradert, med unntak av "sign-up fee."

"Sign-up for UTo and select your desired upgrade class (like Business). Pay a small Sign-up price (like EUR 3) and a nominal Upgrade price. If Optiontown upgrades you, you will be notified via email before departure. If not upgraded, your Upgrade price will be refunded automatically."

Joda, stemmer det, men det kan jo være andre årsaker til at noen ikke kan reise på tur. Da er det litt dumt å ha svidd av en del hundre euro på Optiontown, som en ikke får igjen.
 
Re: Optiontown en flopp?

Joda, stemmer det, men det kan jo være andre årsaker til at noen ikke kan reise på tur. Da er det litt dumt å ha svidd av en del hundre euro på Optiontown, som en ikke får igjen.

Kan ikke annet enn å si meg enig i dette. Virker uansett som om Optiontown kanskje er mer myntet på fritidsreisende som ønsker å unne seg litt ekstra, enn folk på hyppige forretningsreiser.

Syns for øvrig at Swiss sin løsning med Business-saveroppgradering intra-europeisk er mer oversiktlig, da man slipper å forholde seg til en tredjepart.
 
Re: Optiontown en flopp?

Virker uansett som om Optiontown kanskje er mer myntet på fritidsreisende som ønsker å unne seg litt ekstra, enn folk på hyppige forretningsreiser.

Det er vel hele idéen med optiontown. At give de kunder der normalt ikke ville købe en Biz/Eco+ billet muligheden for at få dette til rimelig pris, hvis der er overkapacitet når de har solgt de fuldpris billetter kunderne efterspørger.

Forretningsrejsende har vel også ofte andre behov, som fleksibilitet m.v. - som ikke kan opfyldes via optiontown.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top