Oppgraderte t/r Helsinki med Optiontown for å teste ut Blue1 Premium. Det gikk det full automatikk i. Bookingen ble oppdatert til Z-klasse så jeg kunne velge seter i Premium, og 1500 poeng hver vei ble automatisk oppdatert på kontoen.
Når alt dette er sagt så er jeg jo innerst inne enig med Tommy og JoeW at de kanskje kunne løst det inhouse. United gjør jo det på en knallfin måte. BA gjør det etc. Men her funket det utmerket.
Logget meg inn på Optiontown for å se om jeg fikk tilbud om å oppgradere, men fikk bare opp: UTo not available.
Kan det ha noe å si på hvilken billett type jeg har kjøpt eller at reisen er over et halt å frem i tid? Hjelp takk![]()
Jeg skal til New York. Litt synd om jeg ikke får prøvd i det minste![]()
Når vi først er inne på Optiontown. Er det noen fordeler med å kjøpe dette tidlig, som å komme først i en evt. oppgraderingskø, eller kan en like gjerne vente til en uke før avreise? Ettersom dette er ikke refunderbare penger, så kan det jo være smart å vente i det lengste.
Slik har eg og forstått det. Bare å kjøpe i vei (det har eg gjort), dersom du kan tape gebyret, trur det var 3-5 Euro per leg eller så.Trodde det var slik at pengene ble refundert hvis man ikke ble oppgradert, med unntak av "sign-up fee."
"Sign-up for UTo and select your desired upgrade class (like Business). Pay a small Sign-up price (like EUR 3) and a nominal Upgrade price. If Optiontown upgrades you, you will be notified via email before departure. If not upgraded, your Upgrade price will be refunded automatically."
Trodde det var slik at pengene ble refundert hvis man ikke ble oppgradert, med unntak av "sign-up fee."
"Sign-up for UTo and select your desired upgrade class (like Business). Pay a small Sign-up price (like EUR 3) and a nominal Upgrade price. If Optiontown upgrades you, you will be notified via email before departure. If not upgraded, your Upgrade price will be refunded automatically."
helt korrekt. det eneste du taper er €5 i sign-up fee. (...og renter tapt på penger som ellers ville stått på konto)
vil vel også tro at det er først til møllaprinsippet som gjelder, så løp og kjøp!
Trodde det var slik at pengene ble refundert hvis man ikke ble oppgradert, med unntak av "sign-up fee."
Joda, stemmer det, men det kan jo være andre årsaker til at noen ikke kan reise på tur. Da er det litt dumt å ha svidd av en del hundre euro på Optiontown, som en ikke får igjen.
Virker uansett som om Optiontown kanskje er mer myntet på fritidsreisende som ønsker å unne seg litt ekstra, enn folk på hyppige forretningsreiser.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.