Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status og Hvor tidlig du kjøper OT har tydeligvis ingen betydning.

Vi er 2 reisende førstkommende Onsdag, TRD-CPH-GVA begge billetter kjøpt i fjor høst SAS VIP vi har separate bestillinger billettene kostet det samme.

OT lagt inn på strekningen CPH-GVA

Reisende 1. EBG, søkte OT 29 October pris 46Euro enda ikke oppgradert til Plus

Reisende 2 Statusløs, Søkte OT begynnelsen av Mai til 44Euro fikk bekreftet oppgradert til Plus i går.

Får se om det tikker inn noe til meg også eller jeg er heldigere på hjemturen da vi begge også der har OT inne på strekningen LIN-ARN

Ja, det er litt lotteri over hele opplegget. Men det er jo spenningen som trekker folk til tipping og tombola ;-)
Har forøvrig på dobbelt-lotteri fredag; både OT og mulig streik på SK907.

Ja, det er litt lotteri over hele opplegget. Men det er jo spenningen som trekker folk til tipping og tombola ;-)
Har forøvrig på dobbelt-lotteri fredag; både OT og mulig streik på SK907.
Snakk om valuta for pengene.

Litt off topic, men god uttelling på TK. OSL - IST - CMB t/r i pinsen. Mellomlanding MLE på TK 730/731. Det gir tre serveringer på IST - CMB, ny flyplass osv. Snakk om å vinne i lotto. :-)

Med hensyn til min dobbelt-trekning SK907 Fredag 29/5, så har OT gått igjennom. Så langt alt vel. Men det ser dårlig ut for streike-trekningen, og da kommer spørsmålet:
Ved ombooking fra SAS til annet selskap, vil man ta hensyn til opprinnelig booking klasse (B) eller den nye på biz?
Finner sikkert svaret på en av de foregående 75 sider, men håper det er noen som vet...

Med hensyn til min dobbelt-trekning SK907 Fredag 29/5, så har OT gått igjennom. Så langt alt vel. Men det ser dårlig ut for streike-trekningen, og da kommer spørsmålet:

Ved ombooking fra SAS til annet selskap, vil man ta hensyn til opprinnelig booking klasse (B) eller den nye på biz?

Finner sikkert svaret på en av de foregående 75 sider, men håper det er noen som vet...

Ombooking skal skje i klassen du er oppgradert til :)

Takker - det var MYE raskere enn å lese de foregående 1000++ posts :D

Heisann!

Min dobbeltrekning på SK907 i morgen gikk "åt skogen", der rakk de å kansellere før jeg hadde fått svar og etter div ombookinger vet jeg enda ikke om jeg får flyttet min OT over til SK935 i stedet.. Kunne ikke kjøpe ny, og må vente på inderne så de får flyttet den. (Om de rekker det..)

Dette er fra Plus til Business, så vurderer å ringe SAS å prøve å få kjøpt en oppgradering fra S-klasse til Z-klasse. Kan jo hende de er snille med en EBD?

Kim

UPDATE: SAS var ikke snille der nei, og heller ikke OT klarte å flytte over min Option til den nye flighten... Blir nok å bruke poeng på upgrade da.

Last edited:

Og der ombestemte lotteritilsynet seg på SK907 i dag:
AIRCRAFT change
Airbus Industrie A340-300
Airbus Industrie A330-2000
Lærte på Meet and Greet i går at det var 99% sikkert å få ny konfigurasjon på Newark. Ikke alltid like greit å være del av " the one percent"
Edit: fikset farger. Ikke lett på iføn...

Last edited:
Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Da har det kommet en knapp med "Boost My Priority" og man kan velge å betale mer for å få høyere prioritet for sin OT forespørsel. Enda et kapittel i mysteriet OT....

Jeg testet Superior 1 pri til 175€ og det kom epost i går om at den hadde gått gjennom til mandagens flight. Om det var de ekstra 9€ som gjorde utslaget får man aldri vite..........

Last edited:

Oppgradert til Plus for morgendagens SK 248 og SK 295. Fikk interessant nok gjennom oppgraderingen til 295 først og deretter 248. Begge avgangene står nå som "SAS Business" i appen som indikerer bookingklasse Z og 1250 friske poeng hver vei med diamantbonusen inkludert. Betalte 27 Euro hver vei - ingen sign up fee denne gangen. Har de gått vekk fra dette på short haul?

Virker som de har gått bort fra det.

Oppgradert på SK 4416 imorgen og SK 4419 på torsdag. Gleder meg til å teste Café Lounge i TOS, og ikke minst til Sky High Lager på flyet.

På OT står mine go-biletter registrert som business til Madrid pga. codeshare. Jeg regner med at jeg ikke får sitte på business når jeg møter ved gaten, men hvordan får kjøpt oppgradering på OT når det står at det ikke er tilgjengelig?

Nå har ikke jeg lest alle innleggene i denne tråden men forstår SAS har fått litt mer orden på samarbeidet med Optiontown og IT tekniske problemstillinger, kan det stemme? Tidligere har jeg opplevd kluss når jeg både har søkt om oppgraderinger med OT i tillegg til poeng og har blant annet blitt trukket både poeng samt beløp, noe SAS har måtte rydde opp i i etterkant.

Søkte via OT samt med poeng før nattens retur fra EWR. OT gikk igjennom og hørte ikke noe mer ang poengoppgraderingen min, så virker som om dette var i synk. Fikk til og med valgt biz-sete med SAS appen og UA ga meg boardingkort til biz allerede i STL (min avreiseflyplass).

Så gjenstår det bare å se om SAS også gir meg korrekte poeng..

Flight: SK359
Dato: 9. juli 2015
Strekning: Trondheim - Oslo
Opereres av: Blue1 Boeing 717-200
Klasse booket: SAS Ungdom (499,- Nok)
Pris OptionTown: 27 Euro (ca 240,- Nok)

La inn request på OT 13. juni og fikk beskjed i går (6. juli) om at oppgraderingen var gått igjennom. Blir artig å få flydd 717 foran gardinen igjen!

Last edited:

Et spørsmål om status og OT-oppgradering:

Jeg må tilstå jeg er usikker på konkret hvem som foretar OT-oppgraderingen. Er det slik at OT spiller inn til SAS, som så (etter diverse parametere etc.) oppgraderer, eller er det SAS som på gitte tidspunkter informerer OT om at så og så mange seter er tilgjengelige for oppgradering, hvorpå OT foretar oppgraderingene etter eget forgodtbefinnende? I sistnevnte tilfelle er det ikke så rart status spiller null rolle, ettersom man ikke oppgir status ved oppgraderingsrequests til OT. I førstnevnte tilfelle skulle jeg imidlertid mene status skulle ha noe å si, hvis SAS hadde tatt hensyn til det. Men jeg har en følelse av at det er OT som bestemmer hvem som skal oppgraderes, og at status i så måte ikke spiller noen rolle. Noen som vet sikkert?

Kan man legge inn OT for én av tre pax på samme PNR?

Nei. Eneste måte å gjøre det på er å ringe SAS, splitte opp i flere PNR, for deretter å legge inn oppgradering på det pnr'et ønsket reisende ligger inne på.

Om denne er riktig:
C9 D9 Z9 Y9 S9 B9 P8 E7 M7 H7 Q6 V5 W5 U3 K1 L0

vil jeg tro mulighetene mine er gode. (Selv om jeg synes det lukter muffens om Go er så utsolgt 5 uker i forkant)

Om denne er riktig:
C9 D9 Z9 Y9 S9 B9 P8 E7 M7 H7 Q6 V5 W5 U3 K1 L0

vil jeg tro mulighetene mine er gode. (Selv om jeg synes det lukter muffens om Go er så utsolgt 5 uker i forkant)

Upgrade for poeng best eller er OT best?

Status
Not open for further replies.
Back