Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

De gangene jeg har brukt OT har jeg kjøpt billetter direkte av SAS. Men det skal strengt tatt ikke være et kriterie for å bruke tjenesten.

Nei det er ikke noe kriterie, men så lenge billetten ikke er utstedt av SAS virker det å være en veldig manuell prosess og man får ikke valgt sete på forhånd.

Er det nye regler mht. poengopptjening ved Optiontown-oppgradering ?
Har snakket med to forskjellige Eurobonus-kundebehandlere nå som påstår at du kun tjener poeng i forhold til opprinnelig bookingklasse (og de har i tillegg snakket med en supervisor eller noe ...)

Last edited:
Er det nye regler mht. poengopptjening ved Optiontown-oppgradering ?
Har snakket med to forskjellige Eurobonus-kundebehandlere nå som påstår at du kun tjener poeng i forhold til opprinnelig bookingklasse (og de har i tillegg snakket med en supervisor eller noe ...)

Det er vel det at de ennå ikke har lært seg (sine egne) regler. Slet også med det i fjor, og endte med å få Facebookteamet deres til å fikse det for meg

3. forsøk i dass her og nå, selv om jeg henviste til http://www.sas.no/Alt-om-reisen/For-reisen/Bra-aa-vite/Oppgradering/
Hvis et Sas/Eurobonus-menneske her inne med oversikt og lyst til å hjelpe til; send meg gjerne en PM :)

Hei! Gjør som Someone og spør om hjelp på facebook. De fikser det meste. Og send også en klage til customer care så de kan sette fokus på reglene. For sånn her skal det ikke være. :headbang

Yepp, har sendt en mail til Optiontown, hvis de ikke fikser må fjasbook prøves, ikke at det er snakk om så mange tusen poeng dette, men kan jo være greit å få det rett.. :)
Handler nok om at oppgraderingen gikk i gjennom mindre enn et døgn før avgang, og at billett var booka på wideroe.no og ikke hos Sas, fikk heller aldri mail om at oppgraderingen var gått i gjennom, verken fra OTwn eller Sas.
Men uansett litt sløvt; de siste dagers konversasjoner tyder på at de som representerer Sas på telefon har minimalt peiling på produktet selskapet selger i samarbeid med optiontown.

Last edited:

Skal til LAX via EWR i september med SAS, og iallefall jeg i mitt reisefølge ønsker å teste OptionTown.

Om jeg har gjort en bestilling på en pakkereise hos TravelLink, med 3 personer i samme bestilling, hvordan fungerer da det? Må alle eller ingen oppgraderes?
Ønsker å prøve å oppgradere fra eco til biz.

Skal til LAX via EWR i september med SAS, og iallefall jeg i mitt reisefølge ønsker å teste OptionTown.

Om jeg har gjort en bestilling på en pakkereise hos TravelLink, med 3 personer i samme bestilling, hvordan fungerer da det? Må alle eller ingen oppgraderes?

Ettersom alle er i samme booking så har sikkert alle samme referansenummer på bestillingen. Da må enten alle eller ingen oppgraderes. Men du kan be travellink splitte bokingen din så du får et eget referansenummer. Da kan bare du oppgraderes vist du ønsker det. Om Travellink går med på å splitte bokingen vet jeg ikke.

Ingen eller alle. Om kun en i ett reisefølge ønsker å prøve seg på oppgradering, så må billettene bestilles i to omganger, en booking for de som ønsker upgrade og en for de som ikke ønsker. Toget er altså gått om du ikke får overbevist de andre til å oppgradere.

Kan jeg oppgradere fra den billigste sas biletten(den som ikke er flexibel) med optiontown?

Kan da melde om at oppgradering til business på sk907 gikk så og si smertefritt denne gangen.
Oppgraderte via optiontown på 5 dager før, fikk mail 23 timer før om at jeg var oppgradert til business. MEN fikk da ikke noe mail fra SAS, og når jeg logget inn, stod det fortsatt at jeg var på economy. Spurte optiontown om det var noe de kunne gjøre for å forsikre meg om at alt kom til å gå smertefritt, men de sa at de kunne ikke gjøre noe mer, og jeg kunne eventuelt ringe til innsjekkings-skranken og høre. Jeg lot det være, og møtte opp på OSL 2 timer før avreise. Gikk rett til sk907 service manager skranken, og rakk så vidt å si "optiontown" før han sa navnet mitt, og at han hadde forventet meg. et halvt minutt senere står jeg i fast track med C-billett. Takk for den! :)

Var vel 350 dollar, altså litt over 2000 kroner. Betalte vel 4800 for billetten, tur retur. (OSL-EWR-MCO)
4400 for C-klasse en vei er en veldig grei pris syns jeg :)

Ellers var vel flyet så og si helt fullt. Ikke et ledig sete på business, og sist jeg sjekket setevalgene mine på economy, så var det vel bare en 2-3 seter som ikke var tatt.

Last edited:

Må man kjøpe fullpris billetter på Eco for og kunne bruke optiontown eller er det mulig med de billigste eco billettene?

Status
Not open for further replies.
Back