Opptjening og mileagerun med Aegan (splittet fra Eurobonus mileagerun-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Opptjening og milagerun med Aegan (splittet fra Eurobonus milegarun-tråden)

Da kjører vi på den, og bare for ordens skyld;

Man kan vel ikke "poste" om poeng, poeng som alt er på eb kontoen, kan de flyttes over til et annet bonusprogram? Om det har blitt noe feil eller missunderstandings??
Nei, da er det bare på ren goodwill i så fall.

Er det noen som vet hvor lang tid det "normalt" tar etter en flyging(Star Alliance) før man har poengene på sin Miles&Bonus konto ??

Mine siste flights kreditert til A3, med hhv. TP, SK og TG har tatt mellom 5-7 dager.

Jeg har fått kreditert fire innenriksflighter siden juni. To av dem kom ikke automatisk (men det gjorde heller ikke utelandsflightene på samme booking), mens to av dem kom automagisk inn etter 3-4 dager. De to første måtte jeg ta retroclaim på, og det tok totalt 1 mnd før de var på konto.
Dear Mr. XXXX,

Our retro claims on SK**** DDJUNYY & SK**** DDJUNYY were rejected by SAS. In order to investigate it further, we have contacted internally SAS by a manual retro claim. A reply is received in 30 days approximately.

We remain at your disposal for any further detail you may need.

Best regards,

Dear Mr. XXXX,

Our retro claims on SK**** DDJUNYY & SK**** DDJUNYY were rejected by SAS. In order to investigate it further, we have contacted internally SAS by a manual retro claim. A reply is received in 30 days approximately.

We remain at your disposal for any further detail you may need.

Best regards,
Sendte du mail direkte eller via kontaktskjema? Er det lenge siden? Jeg har kreditert 5 segmenter til Aegean etter juni - tre av dem kom veldig raskt (et par dager), to fra 12/8 har fortsatt ikke kommet. La inn retroclaim etter to uker, og det er nå fire uker siden. Irriterende og alt for dårlig. Sendte inn melding via kontaktskjema i forrige uke, men har ikke fått svar enda.

Re: Opptjening og mileagerun med Aegan (splittet fra Eurobonus mileagerun-tråden)

Har fått samme beskjed selv. Gjelder flere av mine flygninger, fra slutten av Juni frem til August.. Irriterende at det tar så lang tid å få dette ordnet!

Nummer ble lagt inn ved innsjekk. Ingen poeng etter 14 dager og jeg forsøkte å legge inn selv på nett men her manglet alle norske innnenriksdestinasjoner. Deretter kontaktskjema på nett samme dag. Regelmessig mailing frem og tilbake med de siden den tid.

Re: Opptjening og mileagerun med Aegan (splittet fra Eurobonus mileagerun-tråden)

Hei.
Gjorde en sjekk på poengopptjening med sas fra Oslo til Stavanger tur-retur i bookingklasse w, da gir EB 1000 poeng. Så brukte jeg denne kalkulatoren http://www.owenrudge.net/utils/starcalc/ Å på denne strekningen gir MB 1200 poeng. Noen som veit om dette stemmer ?

Å på denne strekningen gir MB 1200 poeng. Noen som veit om dette stemmer ?

Siden A3 gir minimum 600 miles for W hos SK så burde jo det stemme. Høres ut som du tviler på din egen utregning?

Da har endelig div etterregistreringer gått gjennom etter maaaange uker frem og tilbake og begge barna er nå A3 Gull..

Da har endelig div etterregistreringer gått gjennom etter maaaange uker frem og tilbake og begge barna er nå A3 Gull..
Hvor lenge måtte dere vente, var det flightene fra juni? Jeg har akkurat startet på tredje måned... "litt" irriterende. Men fikk omsider, etter fire forsøk, svar 4. oktober om at de ville kreditere flightene innen 15 dager. Måtte ty til Facebook-sidene deres, hvor de til slutt gadd å svare.

Dette er fra flighter fra slutten av Juni og mid-juli... Har vært mye frem og tilbake samt via FB ja... Men den som holder ut skal belønnes...

Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg opp med partnerselskaper?

Har en reise til Thailand nå i November og siden jeg ikke vil ha problem opprettholde min eurobonus status gull neste år pga masse jobbreiser så vurderer jeg og rute poengene fra Thailand turen til Aegean
Har utreise i J og hjemreise i Q Thai direkte fra oslo
Hvor mange poeng vil dette gi på Aegean og vil det være nok til å oppnå gull

Takker på forhånd for svar :-)

Har en reise til Thailand nå i November og siden jeg ikke vil ha problem opprettholde min eurobonus status gull neste år pga masse jobbreiser så vurderer jeg og rute poengene fra Thailand turen til Aegean
Har utreise i J og hjemreise i Q Thai direkte fra oslo
Hvor mange poeng vil dette gi på Aegean og vil det være nok til å oppnå gull

Takker på forhånd for svar :-)
www.milecalc.com
http://en.aegeanair.com/milesandbonus/

Takker :-)
Etter det jeg kan se og forstå da så gir J 200% som er 16176 poeng og Q gir 100% som da er 10784 noe som skulle gi 27000 poeng totalt på reisen
Kan noen si om dette stemmer

Mvh
Kjetil

Tja, distansen OSL - BKK er vel 5392 miles, så med 200% ene veien og 100% andre veien blir vel det totalt 5392 * 2 + 5392 = 16176 miles, før eventuell avrunding.

Jeg reiser også til Thailand nå i november og har som før nevnt at jeg bruker mitt ROP (Sølv) på denne turen. Reiser begge veier i J og jeg vil da får gull status hos Aegean med denne turen til BKK om jeg forstår dette rett og jeg da velger og bruke dette. Gull på Aegean eller opprettholde min sølvstatus hos Thai.....hva ville dere gjort???

Last edited:

Hei,

Er det mulig å legge inn to forskjellige bonusprogram i én reise, ett for opptjening og ett for statusfordeler?

Er nemlig EBS, men vurderer å begynne å samle opp til A3 Miles&Bonus Gold, da EBG ikke er innenfor rekkevidde. (I tillegg skal jeg ut å fly med AC i bookingklasse K som gir 25% hos EB, og 50% hos Miles&Bonus)

Jeg har også noen flygninger med SK. Da vil jeg naturligvis gjerne kunne ta med meg to kolli kostnadsfritt, men også at poengopptjeningen registreres hos Miles&Bonus. Så spørsmålet mitt er om det er mulig?

Håper noen kan hjelpe meg :)

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back