Opptjening og mileagerun med Aegan (splittet fra Eurobonus mileagerun-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Opptjening og mileagerun med Aegan (splittet fra Eurobonus mileagerun-tråden)

Ellers ser jeg at Lufhansa + Swiss er to andre gode alternativ med 150% i høyeste øko-klasse. Rundt 15k til LAX.
Husk å stoppe i tide! Rundt 15k for fullfare Y i stedet for omtrent det samme for business?! Galskap! Riktignok vil billig-C i mange tilfeller gi 100%, men du skal ha veeeeldig lyst på de ekstra 50%-ene for å sitte i Y i 12-15 timer (edit: ganger to!) i stedet for i business til samme pris.

Eksempler på BGO/OSL-LAX i business på tilfeldige datoer i høst/vinter:
United, 14 698
Swiss, 14 928
Air Canada, 14 934
Lufthansa, 15 252
Brussels Airlines, 15 086
Austrian Airlines, 15 212

UA gir 200% med EB, men enkelte klasser gir 0% hos A3. De andre tror jeg gir 100%, men sjekk bookingklassen mot opptjeningstabellen.

Last edited:
Re: Raskeste veien til *A Gold?

Gode eksempler, har ikke sjekket særlig pris på nettsidene til selskapene, kun med ita i riktige booking klasser for å få en liten oversikt.
Dette blir nok enten til påske eller neste november om det blir noe av det så har god tid til å vente på tilbud..
Men håper på sas plus til 7k som nevnt over..
Kanskje julekalenderen? :-)
Da får mine kompiser også oppleve loungeverden før de får A3*:G i posten.

Re: Loungetilgang hos StarAliance et år for USD400

Apropos Aegan: Får man poeng hos de ved innenriksflighter i Norge?
Og - hvor mange miles tjener man til NYC (OSL-EWR)?

Re: Loungetilgang hos StarAliance et år for USD400

Apropos Aegan: Får man poeng hos de ved innenriksflighter i Norge?
Og - hvor mange miles tjener man til NYC (OSL-EWR)?

Du får 600 poeng for de fleste fligher innenriks i GO, 1200 i Plus.
Du får mer på de aller lengste turene, eks. Oslo - Tromsø/Kirkenes.

For å se opptjeningen til USA må du regne antall miles og gange opp med bookingklassen til billetten.

Re: Opptjening og mileagerun med Aegan (splittet fra Eurobonus mileagerun-tråden)

Husk å stoppe i tide! Rundt 15k for fullfare Y i stedet for omtrent det samme for business?! Galskap! Riktignok vil billig-C i mange tilfeller gi 100%, men du skal ha veeeeldig lyst på de ekstra 50%-ene for å sitte i Y i 12-15 timer (edit: ganger to!) i stedet for i business til samme pris.

Ser at billig-c (P) hos Lufthansa/United gir 0 % hos A3.
Ellers ser jeg nok at SAS Plus Saver er veien og gå.

Air Canada har vel 200% på all business, og Swiss 100%.

Interessant nok skiller det ikke mer enn ca 10 % på prisen med United til EWR LAX/LAS i Z.

Hvordan er mulighetene for tilbudsbilletter i biz hos Air Canada?

Dette har en viss relevans til denne tråden, så jeg spør her.

Skal fly med LH på torsdag (i morgen) og ser at jeg har fått forskjellig status på leggene. Har A3*S på første og A3*P på andre. Hva er A3*P? Skal nevnes at jeg er i nærheten av gullstatus, men at jeg ikke skal få nok poeng på flighten for å bli gull!

Har ca 18500 miles og får 500 per leg.

P betyr program.
Så det indikerer kun at du har A3 kort uten å si noe om status.

Hvilken bookingklasse er sas plus ?

Hei!
driver å planlegger noe MR run til Aegean og da må jeg finne ut hvor mye jeg opptjener
eller tjener det samme som på Eurobonus ?
så hvordan kan jeg se det på siden deres ? ser bare poeng og bookingklasse SAS PLUS

Re: hvilken bookingklasse er sas plus ?

Det er ikke samme opptjening som på Eurobonus. Generelt intra-europa er det litt mindre, domestic i norge er litt mer.

Alle SAS Plus klasser gir 200% (C, J, Y, S, B, P, A)
200% opptjening: C, D, Z, A, J, Y, S, B, P (Minimum 1200p. Dvs 200p mer en Eurobonus innenriks)
100% opptjening: E, M, H, Q, V, W, U, K, L, T, G, O (Minumum 600p, Dvs 100p mer en eurobonus innenriks).
0% opptjening: I, R, X, N

på gcmap.com kan du regne ut distansen du skal fly; Dersom det er mer en 600 miles så får du antall miles, er det under får du 600/1200p minumum.

Last edited:

Det er ikke samme opptjening som på Eurobonus. Generelt intra-europa er det litt mindre, domestic i norge er litt mer.

Alle SAS Plus klasser gir 200% (C, J, Y, S, B, P, A)
200% opptjening: C, D, Z, A, J, Y, S, B, P (Minimum 1200p. Dvs 200p mer en Eurobonus innenriks)
100% opptjening: E, M, H, Q, V, W, U, K, L, T, G, O (Minumum 600p, Dvs 100p mer en eurobonus innenriks).
0% opptjening: I, R, X, N

på gcmap.com kan du regne ut distansen du skal fly; Dersom det er mer en 600 miles så får du antall miles, er det under får du 600/1200p minumum.
Takk for svaret, men ta for eksempel trd-alc i plus noen som vet hvor mye det gir?

TRD-ALC=1805miles, veit ikke om de runder opp men da skal det gi ca 3600miles hver vei i pluss (200%)

Men hvis det er via OSL så får man 2400poeng for trd-osl tur/retur og 6280 for osl-alc, hvis man reiser i pluss, totalt 8680 poeng.

Altså litt mindre enn de 10000 du ville fått hos SAS EB med samme bookingklasse.

Aegean gir nøyaktig antall miles, dvs de runder ikke opp eller ned.

noen som kan bekrefte/reiste ruta TRD-OSL-ALC og ALC-TRD
gir totalt 7248 poeng ?

Attachments

• milliage.jpg
    milliage.jpg
    21.8 KB · Views: 271

noen som kan bekrefte/reiste ruta TRD-OSL-ALC og ALC-TRD
gir totalt 7248 poeng ?

Om den er med SAS i A og B (SAS Plus), 8006 poeng.

TRD - OSL: 226 miles / 1200 poeng
OSL - ALC: 1598 miles / 3196 poeng
ALC - TRD: 1805 miles / 3610 poeng

Om den er med SAS i A og B (SAS Plus), 8006 poeng.

TRD - OSL: 226 miles / 1200 poeng
OSL - ALC: 1598 miles / 3196 poeng
ALC - TRD: 1805 miles / 3610 poeng

Takk :)

To slike og NESTEN gull kort :D

Merk, gullkort som ikke gir fast track :(

Merk, gullkort som ikke gir fast track :(

Ikke fast-track der det er SAS som "eier" den, men funker fint andre steder i Europa (LHR, FRA, MUC...) og ellers i verden.

Det er riktig, var nok litt lite spesifikk..

Meldte meg opp til A3 for eit år tilbake, men gjorde aldri noko særskilt utav det. Mailen eg fekk for ein halvtime sidan gjer vel sitt til at eg ikkje kjem til å gjere noko særskilt meir utav det heller - sjeldan eg har høve til å fly med Aegean som ein no lyt gjera for å halde på gullkortet (om ikkje du skal fly mykje). http://www.newmilesandbonus.com/en

Status
Not open for further replies.
Back