Opptjening og mileagerun med Aegan (splittet fra Eurobonus mileagerun-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Opptjening og milagerun med Aegan (splittet fra Eurobonus milegarun-tråden)

Gir ikke OSL-BGO 600 miles + 200% = 1200 miles per vei?

Man trenger jo 19000 for å få gull hos Aegean :spin
Det gir +100% og 1200 miles totalt. Men når billettprisen er 500,- for Go og 1400,- for Plus, og man ikke får lounge/fasttrack er det rimelig dyrt med 900 kroner for 600 poeng og en wrap.

Det gir +100% og 1200 miles totalt. Men når billettprisen er 500,- for Go og 1400,- for Plus, og man ikke får lounge/fasttrack er det rimelig dyrt med 900 kroner for 600 poeng og en wrap.

Man betaler for fleksibiliteten, ikke for en wrap.
Eller du kan sammenligne priser på reiser kjøpt kort tid i forveien, slik man ofte gjør med jobbreiser. Da vil prisforskjellen typisk være 150-200kr mellom Go og Plus :D

Hehe +100% ja:colgate:

Er nok ikke en ideell MR dette :) Men mulighetene er der i alle fall for de som ønsker det

Man betaler for fleksibiliteten, ikke for en wrap.
Eller du kan sammenligne priser på reiser kjøpt kort tid i forveien, slik man ofte gjør med jobbreiser. Da vil prisforskjellen typisk være 150-200kr mellom Go og Plus :D

Men hva er da forskjellen mellom Go Plus Flex og "vanlig" Go Plus?

Go Plus gir endring mot billett innenfor samme pris, mens Flex gir - vel - full flex. Da betaler man egentlig ikke for fleksibiliteten i "vanlig" Go Plus.

Litt redd for at dette blir litt OT...

Men hva er da forskjellen mellom Go Plus Flex og "vanlig" Go Plus?

Go Plus gir endring mot billett innenfor samme pris, mens Flex gir - vel - full flex. Da betaler man egentlig ikke for fleksibiliteten i "vanlig" Go Plus.

Litt redd for at dette blir litt OT...

Det er ikke noe som heter Go Plus, det er enten Go eller Plus
.
Jo, du betaler for fleksibilteten i Plus.

Plus kan endres gratis i samme kategori eller kjøpes opp til en høyere kategori mot mellomlegget. Den kan også refunderes. Go kan kjøpes opp til en høyere kategori eller endres for et solid gebyr, og den kan ikke refunderes.

Egentlig har ikke noe blitt endret, bortsett fra navnet. Tidligere het det Economy, Flex og Full Flex. Nå heter det Go, Plus og Plus Full Flex.

Edit:
Det enkleste er å se på nettsiden til sas når man bestiller:

SAS Go

Endring: Endring tillatt mot et gebyr på DKK/SEK/NOK500 per reiseretning og person. Kan kjøpes opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg.

Refusjon: Billett og drivstofftillegg er ikke refunderbart.

SAS Plus

Endring: Endring tillatt innen samme prisnivå. Kan kjøpes opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg.

Refusjon: Billett og drivstofftillegg er refunderbart.

SAS Plus Full Flex

Endring: Endring er tillatt uten ekstra kostnad.

Last edited:

Er nok ikke en ideell MR dette :) Men mulighetene er der i alle fall for de som ønsker det
Ja, Plus er mye bedre enn gamle Economy Extra/Business for mileage runs. For eksempel BGO-OSL-KEF t/r, som nevnt i EuroBonus-tråden tidligere i dag. Med EuroBonus blir det 8000 i Plus for litt over 3000 kr. Aegean blir ikke fullt så bra, men nesten 7000 poeng for 3000 kr er over 1/3 til gull.

SAS Plus

Endring: Endring tillatt innen samme prisnivå. Kan kjøpes opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg.

Hva innebærer "innenfor samme prisnivå" i praksis? F.eks. koster SAS Plus BGO-OSL om to uker 1 419,- og 2 039,- i morgen. Betyr det at jeg må betale 620,- hvis jeg på avreisedagen skal endre til en avgang tidligere, eller er det gratis ettersom begge er SAS Plus?

Hva innebærer "innenfor samme prisnivå" i praksis? F.eks. koster SAS Plus BGO-OSL om to uker 1 419,- og 2 039,- i morgen. Betyr det at jeg må betale 620,- hvis jeg på avreisedagen skal endre til en avgang tidligere, eller er det gratis ettersom begge er SAS Plus?

Du må betale mellomlegget hvis det kun er tilgjengelige seter i en dyrere bookingklasse. Det ser ut som det blir tilfellet, siden de billige bookinklassene i Plus krever X antall dager forkjøp (slik jeg har sett det på bookingmotoren, har ikke all verdens grunnlag for å slå fast noe ennå)
Med Plus har SAS innført en slags ufleksibel premiumklasse som kan kjøpes opp til en fleksibel premiumklasse, på lik linje med en del konkurrenter.
De billige Plus-billettene har blitt mye billigere enn de billigste billettene i Extra og Biz var.
F.eks. en billett jeg har bestilt i juli til ca 4000kr ville vært 200kr dyrere om jeg hadde kjøpt i Plus i dag enn økonomi var når jeg bestilte i januar.

Har noen forslag til en billig måte å tjene de 1 369 poengene jeg mangler for gull? Utreise fra BGO, enten med vanlig billett eller ungdomsbillett. En tur/retur innenlands gir for lite.

Egentlig kan det være til hvor som helst, men det er en pluss hvis det er en by med sentrum i nærheten av flyplassen, slik at jeg kan dra inn dit i noen timer, f.eks. for lunsj. Foreløpig har jeg funnet DBV for 1 400,- / 2 688 poeng, LHR til 1 400,- / 2 550 poeng (via SVG/OSL) eller AMS for 1 700,- / 2 400 poeng. DBV ligger foreløpig best an, men det er "litt" irriterende at flighten er 1 344 miles hver vei... 25 miles for kort til å kun kreditere den ene flighten til A3, og den andre til EB. Hrmf. ;)

Noen som har erfaring med å hente ut bonusbilletter med Aegean miles?
Her er det mye info om det: http://www.flyertalk.com/forum/aege...ar-alliance-award-redemption-experiences.html

Domestic:
Regarding the retro claims on SK**** & SK****, these were rejected by the system. Unfortunately we are facing a technical problem related to retro claims to SAS. As soon as this is rectified we will inform you by email.

Domestic:
Regarding the retro claims on SK**** & SK****, these were rejected by the system. Unfortunately we are facing a technical problem related to retro claims to SAS. As soon as this is rectified we will inform you by email.
Jeg har fått kreditert fire innenriksflighter siden juni. To av dem kom ikke automatisk (men det gjorde heller ikke utelandsflightene på samme booking), mens to av dem kom automagisk inn etter 3-4 dager. De to første måtte jeg ta retroclaim på, og det tok totalt 1 mnd før de var på konto.

Opptjening og milagerun med Aegan (splittet fra Eurobonus milegarun-tråden)

Har noen forslag til en billig måte å tjene de 1 369 poengene jeg mangler for gull? Utreise fra BGO, enten med vanlig billett eller ungdomsbillett. En tur/retur innenlands gir for lite.

Egentlig kan det være til hvor som helst, men det er en pluss hvis det er en by med sentrum i nærheten av flyplassen, slik at jeg kan dra inn dit i noen timer, f.eks. for lunsj. Foreløpig har jeg funnet DBV for 1 400,- / 2 688 poeng, LHR til 1 400,- / 2 550 poeng (via SVG/OSL) eller AMS for 1 700,- / 2 400 poeng. DBV ligger foreløpig best an, men det er "litt" irriterende at flighten er 1 344 miles hver vei... 25 miles for kort til å kun kreditere den ene flighten til A3, og den andre til EB. Hrmf. ;)
Nå er cpm på de du har funnet ganske vanskelig å slå med innenriks, men med BGO-SVG og SVG-OSL-BGO får du 3x 600 miles hos A3 og du kan gjennomføre det på en halv dag.
Nå er kanskje ikke Stavanger den mest spennende byen å besøke, men det er ihvertfall kort.

Egentlig kan det være til hvor som helst, men det er en pluss hvis det er en by med sentrum i nærheten av flyplassen, slik at jeg kan dra inn dit i noen timer, f.eks. for lunsj. Foreløpig har jeg funnet DBV for 1 400,- / 2 688 poeng, LHR til 1 400,- / 2 550 poeng (via SVG/OSL) eller AMS for 1 700,- / 2 400 poeng.
Skulle booke BGO-DBV-BGO til midten av august nå, men det gikk dårlig - siste avgang for sesongen er 5. august, og jeg kan ikke reise den dagen. Så jeg er igjen åpen for andre forslag, om noen har. :)

Nå er cpm på de du har funnet ganske vanskelig å slå med innenriks, men med BGO-SVG og SVG-OSL-BGO får du 3x 600 miles hos A3 og du kan gjennomføre det på en halv dag.
Nå er kanskje ikke Stavanger den mest spennende byen å besøke, men det er ihvertfall kort.
SVG-OSL-BGO blir ca dobbelt så dyrt som direkte, dessverre. Det trenger ikke å være innenriks.

Hva med en tur til STO eller CPH, hvor enten tur eller retur går via OSL? Det skal vel gi 1800 Aegean miles. CPH er ihvertfall noe av det enkleste og billigste å komme seg inn til sentrum for noen timer. Med ungdomsbillett er ikke prisen så ille heller. Nedenstående er et eksempel for lørdag 10. august, er nok gode muligheter andre helgedager også hvis hverdager må unngås.

Code:
LAST TKT DTE 02AUG13 - SEE ADV PURCHASE
------------------------------------------------------------
     AL FLGT  BK T DATE  TIME  FARE BASIS      NVB  NVA   BG
 BGO
 CPH SK  2865 V  V 10AUG 1005  VZZRT           10AUG10AUG 1P
XOSL SK  1470 V  V 10AUG 1805  VZZRT           10AUG10AUG 1P
 BGO SK   287 V  V 10AUG 2040  VZZRT           10AUG10AUG 1P

NOK      806      10AUG13BGO SK CPH65.47SK X/OSL SK BGO65.47
                  NUC130.94END ROE6.155190
NOK      450YQ
NOK      163ZN
NOK      181ZO
NOK     1600

Eller hva med et rent mileage run til NCE, 50 min turnaround? Det er 1152 miles

Code:
LAST TKT DTE 02AUG13 - SEE ADV PURCHASE
------------------------------------------------------------
     AL FLGT  BK T DATE  TIME  FARE BASIS      NVB  NVA   BG
 BGO
 NCE SK  4737 V  V 17AUG 1750  VZZRT           17AUG17AUG 1P
 BGO SK  4732 V  V 17AUG 2145  VZZRT           17AUG17AUG 1P

NOK      806      17AUG13BGO SK NCE65.47SK BGO65.47NUC130.94
                  END ROE6.155190
NOK      300YQ    XT NOK 65QX NOK 8IZ NOK 34FR NOK 72FR
NOK      116ZN
NOK      179XT
NOK     1401

Hmmm. Mine barn ble jo oppgradert til business over dammen, førte de poengene på eb-konto.

De er også oppgrader hjem vha optiontown. Ord-arlanda-osl-trd nå søndag

Hvor mange aegan miles gir det? Burde jeg da ført denne turen på deres aegan konto?

Hva med en tur til STO eller CPH, hvor enten tur eller retur går via OSL? Det skal vel gi 1800 Aegean miles. CPH er ihvertfall noe av det enkleste og billigste å komme seg inn til sentrum for noen timer. Med ungdomsbillett er ikke prisen så ille heller. Nedenstående er et eksempel for lørdag 10. august, er nok gode muligheter andre helgedager også hvis hverdager må unngås.

Eller hva med et rent mileage run til NCE, 50 min turnaround? Det er 1152 miles
Takk for tipsene. :)

Hvor mange aegan miles gir det? Burde jeg da ført denne turen på deres aegan konto?
http://en.aegeanair.com/milesandbonus/program-description/earn-miles/#SAS

Her er en fin kalkulator for opptjening med Aegean.
http://www.owenrudge.net/utils/starcalc/

De er også oppgrader hjem vha optiontown. Ord-arlanda-osl-trd nå søndag
De får 200% for Plus eller Business, så i deres tilfelle vil de ende opp med i underkant av 10.000 poeng. Med 1000 poeng ved sign-up som regnes mot status, er det ikke altfor langt igjen til *G.
http://www.owenrudge.net/utils/star...=A3&class5=A&from6=&to6=&airline6=A3&class6=A

Last edited:

Takk for svar, sliter med litt dårlig connection i Usa nå.

Men scenario er følgende: med å kjøre returen på EB kontoen deres blir det EB sølv, som vel er null verd.. ( ble oppgradert ved utreise også samt endel interne poenggivende flights i USA nå).

Alternatived for gull for barna er da Aegean. Benytte Aegean nummeret ved retur, business class ORD-Arlanda, w class arlanda-OSL-Trd. Og om en uke; TRD-Barcelona og Barcelona-cph-Trd alt i SAS Pluss. Er man da rimelig nærme gull ?

Kommer en oslo-zurich-dubai i oktober også på billigbilletter hos Swiss...

Her er en fin kalkulator for opptjening med Aegean.
http://www.owenrudge.net/utils/starcalc/

De får 200% for Plus eller Business, så i deres tilfelle vil de ende opp med i underkant av 10.000 poeng. Med 1000 poeng ved sign-up som regnes mot status, er det ikke altfor langt igjen til *G.
http://www.owenrudge.net/utils/star...=A3&class5=A&from6=&to6=&airline6=A3&class6=A

Takk for svar, sliter med litt dårlig connection i Usa nå.

Men scenario er følgende: med å kjøre returen på EB kontoen deres blir det EB sølv, som vel er null verd.. ( ble oppgradert ved utreise også samt endel interne poenggivende flights i USA nå).

Alternatived for gull for barna er da Aegean. Benytte Aegean nummeret ved retur, business class ORD-Arlanda, w class arlanda-OSL-Trd. Og om en uke; TRD-Barcelona og Barcelona-cph-Trd alt i SAS Pluss. Er man da rimelig nærme gull ?

Kommer en oslo-zurich-dubai i oktober også på billigbilletter hos Swiss...
TRD-BCN-CPH-TRD gir 6548 poeng i Plus. Alle økonomiklasser hos Swiss gir opptjening (50%-100%), så det skulle bli akkurat nok hvis det er en av klassene som gir 50%. Bytt "minimum miles" til 600: http://www.milecalc.com/schmutzig/?...TRD-BCN-CPH-TRD TRD-BCN-CPH-TRD OSL-ZRH-DXB

Da kjører vi på den, og bare for ordens skyld;

Man kan vel ikke "poste" om poeng, poeng som alt er på eb kontoen, kan de flyttes over til et annet bonusprogram? Om det har blitt noe feil eller missunderstandings??

TRD-BCN-CPH-TRD gir 6548 poeng i Plus. Alle økonomiklasser hos Swiss gir opptjening (50%-100%), så det skulle bli akkurat nok hvis det er en av klassene som gir 50%. Bytt "minimum miles" til 600: http://www.milecalc.com/schmutzig/?...TRD-BCN-CPH-TRD TRD-BCN-CPH-TRD OSL-ZRH-DXB

Status
Not open for further replies.
Back