Opptjening og mileagerun med Aegan (splittet fra Eurobonus mileagerun-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Opptjening og mileagerun med Aegan (splittet fra Eurobonus mileagerun-tråden)

Hei,

Er det mulig å legge inn to forskjellige bonusprogram i én reise, ett for opptjening og ett for statusfordeler?

Er nemlig EBS, men vurderer å begynne å samle opp til Aegan Miles&Bonus Gold, da EBG ikke er innenfor rekkevidde. (I tillegg skal jeg ut å fly med AC i bookingklasse K som gir 25% hos EB, og 50% hos Miles&Bonus)

Jeg har også noen flygninger med SK. Da vil jeg naturligvis gjerne kunne ta med meg to kolli kostnadsfritt, men også at poengopptjeningen registreres hos Miles&Bonus. Så spørsmålet mitt er om det er mulig?

Håper noen kan hjelpe meg :)

Lurer på noe av det samme selv, Er i dag EBG og vil også nå ny EBG periode på antall leg i år, så jeg planlegger og registrere Aegean på en Asia reise med sas nå, kan jeg da registrere mitt Aegan kort på reiser med SAS og alikevell få ekstra baggasje og Loungetilgang med Fysisk EBG kort mens Aegean er registrert på reisen er "Basic" Aegean

Re: Opptjening og mileagerun med Aegan (splittet fra Eurobonus mileagerun-tråden)

Hva ville en tur i plus OSL-AGP-OSL blitt i aegan miles?

Har noen spørsmål jeg håper noen her kan gi svar på:

- Jeg har meldt meg inn i Aegean og fått medlemsnummer. Men har hatt problemer med å registere dette nummeret på billetter jeg har kjøpt av Star-selskaper i ettertid. Hvilke bokstaver er det i forkant av nummer (regner med det er noe ala EBB, EBS og EBG slik EuroBonus har?).

- Jeg har ikke fått noe kort i posten enda. Hvor lang tid kan det da? Har heller ikke fått noen telefon fra Aegean slik jeg ser noen her på forumet har fått.

- Hvor mye gir ungdomsbilletter (V-klasse) med SAS innenlands i Norge? Og noen forskjell på avstanden - f.eks Oslo-Kristiansand kontra Oslo-Tromsø?

- Jeg skal fly til Las Vegas med SAS (via EWR) og United neste måned. Da jeg besilte disse billettene ble EuroBonus-kortet mitt registrert, men det er kanskje enkelt å bytte til Aegean-medlemsnummeret på OSL før avreise? Og omtrent hvor mange poeng kan jeg vente meg her (har bestilt billigste klasse, SAS Go uten noen endringsmulighet)?

- Vil jeg tjene mange "miles" på å oppgradere én av reisene over til Las Vegas via Optiontown? I så fall hvilken/hvilke?

- Jeg har meldt meg inn i Aegean og fått medlemsnummer. Men har hatt problemer med å registere dette nummeret på billetter jeg har kjøpt av Star-selskaper i ettertid. Hvilke bokstaver er det i forkant av nummer (regner med det er noe ala EBB, EBS og EBG slik EuroBonus har?).

- Jeg har ikke fått noe kort i posten enda. Hvor lang tid kan det da? Har heller ikke fått noen telefon fra Aegean slik jeg ser noen her på forumet har fått.

- Hvor mye gir ungdomsbilletter (V-klasse) med SAS innenlands i Norge? Og noen forskjell på avstanden - f.eks Oslo-Kristiansand kontra Oslo-Tromsø?

- Jeg skal fly til Las Vegas med SAS (via EWR) og United neste måned. Da jeg besilte disse billettene ble EuroBonus-kortet mitt registrert, men det er kanskje enkelt å bytte til Aegean-medlemsnummeret på OSL før avreise? Og omtrent hvor mange poeng kan jeg vente meg her (har bestilt billigste klasse, SAS Go uten noen endringsmulighet)?

- Vil jeg tjene mange "miles" på å oppgradere én av reisene over til Las Vegas via Optiontown? I så fall hvilken/hvilke?

1) Du legger bare inn nummeret, ingen bokstaver

2) Kort kan ta tid (husker ikke), mener jeg skrev ut et kort eller bare noterte nummeret.

3) Se opptjeningstabell, V-klasse gir 100% (dvs. samme antall som flydde miles)
http://en.aegeanair.com/milesandbonus/program-description/earn-miles/#SAS
Minimum 600 miles, over det så runder du opp til nærmeste 100 miles
Distanse regner du ut her: http://www.gcmap.com/

4) Du kan endre bonuskort ved innsjekk, evt. før innsjekk. Regn ut opptjening som i pkt #3

5) Se opptjeningstabellen så se du hvilke bookingklasser hos SAS du tjener dobbelt med miles.

1) Du legger bare inn nummeret, ingen bokstaver

2) Kort kan ta tid (husker ikke), mener jeg skrev ut et kort eller bare noterte nummeret.

3) Se opptjeningstabell, V-klasse gir 100% (dvs. samme antall som flydde miles)
http://en.aegeanair.com/milesandbonus/program-description/earn-miles/#SAS
Minimum 600 miles, over det så runder du opp til nærmeste 100 miles
Distanse regner du ut her: http://www.gcmap.com/

4) Du kan endre bonuskort ved innsjekk, evt. før innsjekk. Regn ut opptjening som i pkt #3

5) Se opptjeningstabellen så se du hvilke bookingklasser hos SAS du tjener dobbelt med miles.

Takk for svar!

Men på WF-flighter får man ingen Aegean-poeng? Så sammenhengende billett fra Oslo til Bodø med SK og videre til Svolvær med WF vil bare SK-flighten gi poeng (600 hvis ungdomsbillett)?

Takk for svar!

Men på WF-flighter får man ingen Aegean-poeng? Så sammenhengende billett fra Oslo til Bodø med SK og videre til Svolvær med WF vil bare SK-flighten gi poeng (600 hvis ungdomsbillett)?

Det gjeld vel uansett bonusprogram om WF-turen er anbudsrute.

Takk for svar!

Stemmer. WF er ikke med i Star Alliance så man får kun poeng med Eurobonus
Dessuten er vel Bodø-Svolvær en anbudsrute så null poeng

Kan også endre bonusnummer på LOT sine sider hvis du vil gjøre det før du kommer på flyplassen.

Hvor mange dager pleier det å ta før poengene kommer inn på Aegean-kontoen etter en SAS-flight?

Har en reise fra OSL til LAS via EWR, bestilt hos SAS med United fra EWR til LAS. Har bookingklasse på N på UA-flighten EWR-LAS som ikke ser ut til å gi bonuspoeng. Kan jeg oppgradere denne flighten for å få det? Hvor gjør jeg det eventuelt?

Noen som har tips på billige reiser - gjerne ungdomsbilletter - som gir god uttelling for miles&bonus-poeng?

Jeg har akkurat meldt meg inn å lurer på hvor mye poeng kan man tjene på en plus reise
til BCN ? ser det på bildet riktig ut ? prøvde med alc istendfor det gir hele 8785 poeng :D
to slike turer og gull kortet er iboks ?
andre forslag til reiseruter som gir rask opptjening til gull
er det også muligheter for å overføre poeng fra eurobonus til Aegan ?

Attachments

• miles.jpg
    miles.jpg
    41.8 KB · Views: 422
Last edited:

Jeg har akkurat meldt meg inn å lurer på hvor mye poeng kan man tjene på en plus reise
til BCN ? ser det på bildet riktig ut ? p
Det ser ved førte øyekast riktig ut.

a3.png

til BCN ? ser det på bildet riktig ut ? prøvde med alc istendfor det gir hele 8785 poeng :D
to slike turer og gull kortet er iboks ?
andre forslag til reiseruter som gir rask opptjening til gull
er det også muligheter for å overføre poeng fra eurobonus til Aegan ?

Det er 19000 poeng fra påmelding. Passerer du 4000 poeng får du sølv og når du når 20000 poeng totalt er det gull ;)

Det er 19000 poeng fra påmelding. Passerer du 4000 poeng får du sølv og når du når 20000 poeng totalt er det gull ;)
Ok. Da er det vel bare å bestille noen ALC turer :)

Billigste vei til A3*G?

Jeg og noen studiekompiser møtes en gang eller to i året for å gjøre noe gøy.
Foreløpig har det vært min oppgave å sikre et par dager med noe interessant å gjøre og nå tenker jeg at disse fly-uvante menneskene skal få noe virkelig artig, et A3 gullkort!

Så vidt jeg kan se er det muligheter for å få dette til på en tur/retur flight om den bare er lang nok.
Etter hva jeg kan se er det i alle fall LAX,LAS,SEA,SFO,NRT,HKG som kan gi noe slikt.
Dette betinger dog 200% opptjening, så det blir vel Biz/SAS Plus.

Er det noe jeg har oversett?

Et annet alternativ ville selvfølgelig vært å ta to turer på totalt 19000miles men det blir litt mer omfattende å få til, sammenliknet med en tur i biz/eco+. Jorden rundt hadde jo vært gøy men det skal også gjøres på relativt kort tid, ideelt sett mandag--> fredag.

Her ønsker jeg da noe som er så enkelt som mulig og ikke minst så rimelig som mulig.
Noen som som har noen erfaringer/tips her?
Hvilke selskap bør jeg følge med på for å fiske opptilbud el.?

Eller burde jeg håpe på tilbud i SAS Plus? Enkleste er vel en dirketetur fra OSL for å minimere tidsbruken..

SAS er vel ett av selskapene som gir best opptjening hos A3, ingen klasser som er utelatt og 200% opptjening i plus og biz

Hmm.. Ja du har nok rett.
Billigste ser ut til å være SAS Plus saver OSL- CPH - PEK.
Det gir akkurat over 19000 miles og koster nå 11000,- for en tilfeldig dato i januar.
Det er vel ikke så ille, men håper på enda billigere i løpet av 1 år.. Har god tid :)

Ellers ser jeg at Lufhansa + Swiss er to andre gode alternativ med 150% i høyeste øko-klasse. Rundt 15k til LAX.

Status
Not open for further replies.
Back