Oppstartstilbud fra Qatar

Vurderer Oslo-Bangkok med QR i oktober, men tenker å ikke bruke strekket Doha-Bkk på utreisen.
Noen som med sikkerhet kan si at det vil få konsekvenser for returen fra Bangkok, eller vet om man kan ha en solid stopover i Doha (4-5 dager) på utreisen på disse billigbillettene ?

En kjapp gjennomlesing av fare rules forteller at du må, ikke overraskende, benytte samtlige kuponger og i korrekt rekkefølge. Stopover tillatt kun på returen (ihvertfall i W-klasse som jeg sjekket), noe mere overraskende.

Jeg har et spørsmål vedrørende stop-over-pakken som er inkludert i DOH.
Jeg skal bestille kampanjepristur til NBO, og på hjemreisen så får man kun valget mellom en stop-over på ca 8 1/2 time og 12 1/2 time. Dermed burde vilkårene være til stede for å få inkludert denne pakken: http://www.qatarairways.com/no/en/stpc.html

Ettersom jeg ikke ser poenget med å reise senere hjem fra NBO når man heller kan få noen ekstra timers søvn på hotellet i DOH, så frister det å reise med den tidligste flighten (lengste stop-over). Spørsmålet er da om jeg fortsatt vil ha rett på stop-over-pakken selv om det finnes et alternativ med kortere stop-over (men som fortsatt er over åtte timer)?

Jeg har sendt en forespørsel til selskapet, men ikke fått svar. Begynner å bli utålmodig og har lyst til å bestille, samtidig som jeg vegrer meg litt for å ringe rundt for å få svar på dette muligens dumme spørsmålet. Så hvis noen av dere har erfaring eller tanker rundt tolkningen av stop-over-tilbudet til Qatar, så setter jeg stor pris på det.

Spørsmålet er da om jeg fortsatt vil ha rett på stop-over-pakken selv om det finnes et alternativ med kortere stop-over (men som fortsatt er over åtte timer)?

Nå har jeg omsider kommet gjennom på telefon til Qatar sitt kontor i Stockholm, og de kunne fortelle at stop-over-pakken også gjelder om man velger lengre stop-over-tider. Kan være kjekt å vite for andre som også vil sikre seg noen greit prisede kampanjebilletter.

Nå har jeg omsider kommet gjennom på telefon til Qatar sitt kontor i Stockholm, og de kunne fortelle at stop-over-pakken også gjelder om man velger lengre stop-over-tider. Kan være kjekt å vite for andre som også vil sikre seg noen greit prisede kampanjebilletter.

Men bemerk destinasjoner, og datoer, sakset ifra: http://www.qatarairways.com/no/en/stpc.html

This offer is only valid when travelling from Oslo to following destinations: Bangalore, Cebu, Chennai, Dar Es Salaam, Islamabad, Lahore, Mumbai, Nairobi, Trivandrum.

Offer valid until 18th September 2011 and only in combination with the current campaign shown under Special Offers

Hmmm... Kona er med på en uke i Qatar i mars men da ble det over tre ganger så dyrt som Abu Dabhi.

Kan man booke til Abu Dabhi og "hoppe av" i Doha?

Da er det nok en god sjanse for at returen blir kansellert. Det står det sikkert noe i generelle betingelser for reisen.

SPM: Er det mulig å kjøpe en øl på de store hotellene i Abu Dabi, eller er det kjempe-Halal?

Rotana Beach har mye godt, tysk pub, indisk restaurant med Kingfisher av diverse styrkegrader, beach bar med mye godt..:drunk:

Hmmm... Kona er med på en uke i Qatar i mars men da ble det over tre ganger så dyrt som Abu Dabhi.

Hvor langt er det ev å kjøre ´tilbake´til Doha fra Abu Dhabi eller Dubai, hvis en skulle ønske å spare noen tusenlapper ?

Hvordan er kollektivtransporten inn til Dubai city midt på natta? De fleste fly østover lander jo i Dubai etter midnatt.

Hvordan er kollektivtransporten inn til Dubai city midt på natta? De fleste fly østover lander jo i Dubai etter midnatt.

Det er helt soleklart taxi som gjelder. Det koster ikke så mye, og du kan ta ut lokale dinarer før passkontrollen.

Back