Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Hei, var inne og sjekket mulig upgrade bidding, se vedlagt fil. Jeg stusser litt over at jeg ikke kan by på long-haul flightene (CPH-NRT-CPH), kun på short. Long haul virker å ha "flat fee" av 50 000 poeng eller som dere ser 680 EUR.

Hvordan har dere egentlig fått variert budene også på long haul? Snodige saker :)
 

Attachments

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    240 KB · Views: 1,451
Hei, var inne og sjekket mulig upgrade bidding, se vedlagt fil. Jeg stusser litt over at jeg ikke kan by på long-haul flightene (CPH-NRT-CPH), kun på short. Long haul virker å ha "flat fee" av 50 000 poeng eller som dere ser 680 EUR.

Hvordan har dere egentlig fått variert budene også på long haul? Snodige saker :)

Japanske lover forbyr oppgradering på auksjon, så det er faste summer.
 
Det er jo ganske meningsløst å by 50k eurobonuspoeng, t/r har du jo nok til turen i seg selv.

(Med forbehold om tilgjengelighet)
 
Jeg klarer ikke å finne en mulighet til å by på både oppgradering til Plus OG til Business? Er denne muligheten nå borte eller må man evt. gjøre to helt forskjellige forespørsler? Noen som vet?

Edit: To forskjellige forespørsler funker ikke, så..
 
Last edited:
Noen som vet hvordan de vektlegger bud ift penger/poeng?

For eksempel: Nåla står på samme sted ved €200/10380p (OSL-MIA). Jeg vil påstå at 10380p er "billigere" enn €200. Vil jeg i dette tilfellet ha større sjanse dersom jeg byr 11000p og nåla står noe høyere?

Dette blir veldig hypotetisk, men noe sier meg at kvalifisert spekulering her gir bedre svar enn jeg får av SAS.
 
Noen som vet hvordan de vektlegger bud ift penger/poeng?

For eksempel: Nåla står på samme sted ved €200/10380p (OSL-MIA). Jeg vil påstå at 10380p er "billigere" enn €200. Vil jeg i dette tilfellet ha større sjanse dersom jeg byr 11000p og nåla står noe høyere?

Dette blir veldig hypotetisk, men noe sier meg at kvalifisert spekulering her gir bedre svar enn jeg får av SAS.

I utgangspunktet skal poeng vs penger vektes likt. Og det tror jeg det gjør siden de fremstiller det valget slik.

Det som kan være greit å huske, er at EBG/D/P i tillegg får en gangefaktor/boost på beløpet/poengene en legger inn. Andre her inne kan sikkert svare på hvor mye det var for de respektive nivåene.
 
Hvor lang tid i forveien er det vanlig å få svar på oppgradering? Tenker på fredagens SK 907. :)
 
jeg har fått positivt svar 47 timer før 2 ganger, og negativt ~36 timer før 2 ganger
 
Fikk positivt svar 48 timer før avgang. Plus til C på SK943 CPH-ORD.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Viste seg å være omtrent det ja. Fikk business begge veier. Men er neppe verdt noe mer enn minstebudet - uansett så får vel EBG som meg selv en faktor ganget opp og da er det ihvertfall ikke noe poeng med noe mer enn laveste bud.
 
Noen som vet hvorfor SAS ikke tillater oppgradering med infants? Forsøkte meg med plusgrade nylig og fikk opp at plusgrade ikke gikk med infants, eller om man hadde bestilt spesialmat. "OK" tenkte jeg, og forsøkte igjen på flyplassen, men her oppga de også at dette ikke gikk.

Vet bassinets er begrenset til første rad, men når dette er ledig, hvorfor er det begrensning da?
 
Mulig et dumt spørsmål, men vil "prisrange" i Plusgrade forandre seg frem mot avgang, basert på tilgjengelige seter?
 
Mulig et dumt spørsmål, men vil "prisrange" i Plusgrade forandre seg frem mot avgang, basert på tilgjengelige seter?
Nei. Og nå er det vel ikke så vanlig at skambud går gjennom uansett. Med OT var det jo slik at budprisen endret seg, men i PG velger du jo selv pris mellom forhåndsvalgt minimum-/maksimumsbud.
 
Star alliance upgrade av sas plus-billett med united-poeng

Tenkte jeg skulle dele et fornuftig bruksområde for star alliance upgrade: jeg har en sas plus-billett Oslo-Miami i bookingklasse B. Fant i går ut at jeg kunne oppgradere Oslo-Miami til biz for 25000 United-poeng. Det var ledige biz bonusseter på min avgang, så jeg fikk enkelt booket oppgraderingen gjennom et webskjema hos United.

SAS tar 35000 poeng for samme oppgradering.
 
Aldri postet noe særlig angående Plusgrade her inne, til tross for at jeg flyr SAS LH mange ganger i løpet av året.

Kan meddele at jeg aldri har fått avslag på oppgradering.
Pleier som regel kjøpe billige ungdomsbilletter (med gjennomsnittspris på ca 3000-3500 kroner t/r Norge-USA), for deretter å oppgradere videre med poeng.

De siste 12 månedene har jeg flydd 15 enkeltreiser med SAS mellom Norge og USA, og har som regel oppgradert til SAS Plus, noen ganger BIZ. De gangene jeg har flydd PLUS har jeg alltid konsekvent kun bydd minstepris, altså 10000 poeng. Det samme gjelder BIZ, kun minstepris der også (35K poeng om jeg ikke husker feil)

Som sagt, aldri fått avslag! Har vært EBS på cirka halvparten av flightene, og EBG på siste halvdel.
 
Pleier som regel kjøpe billige ungdomsbilletter (med gjennomsnittspris på ca 3000-3500 kroner t/r Norge-USA), for deretter å oppgradere videre med poeng.

Og det funker?? Mener jeg så nederst på hovedforumsiden at du fylte 42 i går?
 
Og det funker?? Mener jeg så nederst på hovedforumsiden at du fylte 42 i går?

Da må jeg ha tastet feil da jeg registrerte meg.. Er under 26 ;)

Men ja, fungerer alltid med ungdomsbillett. Siste flight jeg hadde mellom Stockholm og Chicago fikk jeg 7500 grunnpoeng for etter oppgradering til PLUS.

SK945_zpsx06tnebl.png
 
Da må jeg ha tastet feil da jeg registrerte meg.. Er under 26 ;)

Men ja, fungerer alltid med ungdomsbillett. Siste flight jeg hadde mellom Stockholm og Chicago fikk jeg 7500 grunnpoeng for etter oppgradering til PLUS.

SK945_zpsx06tnebl.png

Og det er jo sånn at de med status har en større sjanse for å bli oppgradert og det sier de jo åpent. Det er jo egentlig nokså bra spør du meg. Slipper å by store summer da.
 
Har noen her bry til å sjekke tilgjengelighet i C på 939 torsdag 23.03?

Bare et spørsmål fordi jeg ikke har så greie på dette - Setekartet kan avvike en del fra faktisk tilgjengelighet?

Takk for hjelpen.
 
Back
Top