Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Skal med SK943 til ORD i morgen, billett i Plus. La inn forhåndsbud på 27.000 poeng for upgrade til biz. Det er vel et par tusen over det man må ut med ved oppgradering på gate. Håpet at strategien virket og fikk bekreftelse om upgrade på mail i går. Så nå er jeg trygt plassert i 3A over dammen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skal med SK943 til ORD i morgen, billett i Plus. La inn forhåndsbud på 27.000 poeng for upgrade til biz. Det er vel et par tusen over det man må ut med ved oppgradering på gate. Håpet at strategien virket og fikk bekreftelse om upgrade på mail i går. Så nå er jeg trygt plassert i 3A over dammen.

Med poengopptjening tilsvarende Biz Saver, så får du dessuten tilbake mer enn de par tusene poengene du svidde av kontra å oppgradere ved gate.

Det er kanskje litt i tidligste laget for at det gjør en stor forskjell, men kan noen med expertflyer sjekke ledig kapasitet i C på sk943 den 25. november?
På forhånd takk

Flyet ser nokså fullt ut, for øyeblikket har de én billett til salgs i Go, 2 i Plus og 5 i C

Takk wf789
Det er alltid fullt i GO disse to dagene etter thanksgiving, da det er mange som reiser fra norden på en årlig konkgress.
Vurderer å legge inn bud på upgrade, selv om jeg regner med mange andre har gjort det. Var det 15% økning på budet for oss med gullkort?

Ingen som har klart og oppgradere en bonusbooking noen gang? Jeg fikk feilmelding.

Jo da. Oppgraderte bonusreise i Plus til Business for poeng på ARN-HKG, både tur og retur. Men gjorde dette i hhv Servicesenteret på ARN og ved innsjekk i HKG.

Sent from my iPad using Tapatalk

Så klart, tenkte ikke på at man får gjort det på flyplassen. Sorry, my mistake

28. Desember fyller jeg 30 år, og den dagen skal jeg med SAS til Shanghai. Har billetter i Go, og har lagt inn ønske om plusgrade med lavest mulig poengsum.

Expertflyer sier på utreise 28/12:
C8 D8 Z7 R0 J0 Y8 S7 B5 P0 A0 E7 M4 H1 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Og på hjemreise 3/1:
C8 D7 Z4 R0 J0 Y5 S4 B0 P0 A0 E2 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Sånn sett ser det jo bra ut med tanke på oppgradering, men det er jo en stund igjen!
SAS oppgraderer jo ikke for moro skyld, det vet jeg, men jeg fyller jo faktisk 30 den dagen! :D

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?
Narvesen-appen bruker å gi meg gratis kaffe og bolle. Skal vel litt til at SAS-appen gir meg en oppgradering! ;) :D

28. Desember fyller jeg 30 år, og den dagen skal jeg med SAS til Shanghai. Har billetter i Go, og har lagt inn ønske om plusgrade med lavest mulig poengsum.

Hei, jeg håber da, at du "får" en upgrade! Men: SAS kontrollerer
vel ikke budgivernes fødselsdage inden de accepterer et bud!..?
Jeg har selv lagt et bud ind på upgrade, når jeg i april skal hjem
fra EWR, tilfældigvis på min fødselsdag!
Who doesn't dare doesn't win o.s.v. , men som almindelig EB medlem tror jeg
ærlig talt at min chance for at blive inviteret til te hos Dronning Sonja er større end
chancen for en upgrade fra Plus til Biz :lol:!

Men lykke til, og når dagen oprinder . tillykke med dagen!

:fly

Last edited:
Mail kom i går! "Denied" til Plus, men "Congratulations" til Business. 81.000 poeng for 2. Det var 1 ledig billett på flyet i følge Expertflyer, og på setekartet ble alle setene i økonomi blokkert mens det var masse ledige seter for valg i Plus og Business. Det betyr kanskje smekkfullt i økonomi, og mange oppgraderinger i morgen?

Gleder meg til ny kabin som jeg ikke har prøvd enda! :)

Hvordan ser 907 ut 3 februar? Ja jeg vet det er umulig å si over en måned før flight, men bookingtall foreløpig kan jo gi en viss indikasjon da. Har forøvrig betalt Plus men mer nysgjerrig på der fremme som jo er min eneste oppgraderingsmulighet. :drink

C9 D9 Z9

b64ba645575a3ee4f08a14607bd055cc.png

Hmm får satse på at Go er overfylt så de må bumpe folk opp i Plus, da har vel jeg en sjanse tror jeg. Har sendt inn lavt bud, men i følge tråden her virker det ikke som det har mye å si. Men en helg SK907 er det vel en risk for det håper jeg.

Oppgradert til business hjem for 4.075,- pr. pers. Ganske samme situasjon. Ser ut som de har overbooket økonomi en god del.
Angrer på at jeg ikke prøvde et lavere bud, men man har jo bare én sjanse! :)

Noen som har lagt inn minste bud til business og IKKE fått oppgradering selv om det er godt med seter igjen i biz?

Sagt på en anne måte: Hvis der er tomt i C, er det noe vits i å by mer enn minimum?

LAX-ARN siste helgen i november:
Plus - Business gikk igjennom for minste mulige bud, 20 000 poeng (er EBG).

Tre ledige seter i C to dager før reisen.

Back