Hvor langt frem i tid kan man stole på at de avgangene som nå ligger ute på SAS.no faktisk kommer til å gå? Savner direkte SVG-TRD. Med små barn på 8 mnd så foretrekker man direkte. Ser at sas ligger ute med 3 direkte flighter daglig fra mandag 17 august mellom SVG-TRD. Har da skjedd før at de har endret hele ruteprogrammet kort tid før avreise til kun 3 daglige via BGO, men med i underkant av to uker igjen til 17 august begynner det vel å bli vel kort frist å gjøre så store endringer på tilgjengelige avganger? En faktor som får det til å virke tvilsomt er at det er planlagt CRJ900. Er vel en stund til vi ser de på norsk innenriks?
"Smart" gjort av SAS. Folk kjøper billetter til avganger som ikke blir flydd. SAS kan sitte på gratis penger i månedsvis for å forbedre sin likviditet. Litt sånn Bernie Madoff over det hele; får nye kunder til å investere, så snur han seg og bruker de samme midlene til å betale ut penger til gamle kunder. Så lenge det hele tiden kommer påfyll av friske midler, sprekker ikke boblen.Det lader til at mønsteret hos SAS (i hvert fald i Danmark) er, at hvis flytypen i bookningen bliver ændret til B737-700, så bliver den aflyst. Nu flyver der ved mest B737 i Norge, så måske man ikke kan bruge samme tommelfingerregel hos jer. Men det er frustrerende, at SAS har valgt at lægge nærmest fuldt program ud til salg, når de helt tydeligt ikke har tænkt sig at operere det hele.
Det lader til at mønsteret hos SAS (i hvert fald i Danmark) er, at hvis flytypen i bookningen bliver ændret til B737-700, så bliver den aflyst. Nu flyver der ved mest B737 i Norge, så måske man ikke kan bruge samme tommelfingerregel hos jer. Men det er frustrerende, at SAS har valgt at lægge nærmest fuldt program ud til salg, når de helt tydeligt ikke har tænkt sig at operere det hele.
Nå er det vel strengt tatt kun en A320-maskin som er kommet til Oslo-basen så tommelfingerregelen du er inne på gjelder nok neppe i Norge. Det er fortsatt ganske mange -700 som flyr.![]()
The SAS lounges are an important part of the customer experience and the EuroBonus community.
The lounges that will open are:
• Stockholm-Arlanda: The Gold Lounge, opening 01 September 2020
• Copenhagen-Kastrup: The Gold Lounge, opening 05 September 2020
• Oslo-Gardermoen: The Domestic Lounge, opening 05 September 2020
For min del er det motsatt. Har billetter til Miami i høstferien. Utreisen står som ikke tilgjengelig på alle klasser så de har stoppet salget på denne og alle avganger før 01.10. Men kansellere billetten min gjør de ikke..."Smart" gjort av SAS. Folk kjøper billetter til avganger som ikke blir flydd. SAS kan sitte på gratis penger i månedsvis for å forbedre sin likviditet.
For min del er det motsatt. Har billetter til Miami i høstferien. Utreisen står som ikke tilgjengelig på alle klasser så de har stoppet salget på denne og alle avganger før 01.10. Men kansellere billetten min gjør de ikke...
Sent from my iPhone using Tapatalk
I løpet av høsten vil SAS tilby et økt antall flyvninger. Selskapet åpner opp linjer til flere destinasjoner i Europa, USA og Asia for å møte etterspørselen etter reiser og transport til, fra og innenfor Skandinavia.
Det fremgår av en melding fra SAS torsdag.
SAS' innenrikstrafikk i Sverige, Norge og Danmark dekker nå stort sett hele det innenlandske nettverket, når SAS gjenopptar trafikken fra Stavanger til Trondheim samt fra Stockholm til Rønneby og Sundsvall. Gjennom et utvidet trafikkprogram innad i og mellom de tre landene øker SAS tilgjengeligheten av nødvendige reiser og transporter. Slik støtter det opp om samfunnskritisk infrastruktur.
For å møte etterspørselen etter forretningsreiser til Europa øker SAS antallet flyvninger og legger til 18 ruter til europeiske nøkkelmarkeder og hovedsteder, slik som fra København til Paris, fra Stockholm til Frankfurt og fra Oslo til Brussel.
Videre opplyses det at i slutten av september har SAS planer om å starte opp den interkontinentale trafikken til Asia og fly fra København til Shanghai én gang i uken, forutsatt at SAS' søknad om tillatelse godkjennes av myndighetene. Det innebærer at SAS i løpet av høsten igjen kan tilby flyvninger over hele nettverket på alle tre kontinenter som SAS trafikkerer.
SAS øker også antallet flyvninger til New York fra København til daglige avganger. Selskapet starter også flyvninger fra København til Washington med to fly i uken fra midten av september, samtidig som antallet flyvninger til Chicago og San Francisco forblir uforandret.
SAS øker ... fra DN Investor. Miami og LAX nevnes ikke, men så lenge USA er rød er det neppe noe poeng å fly dit uansett.
Bortsett BRU som er nevnt (dog ikke noe om frekvens) er det andre endringer fra OSL?
Uansett er jo utfordringen av etterspørselen sliter med å holde tritt med tilbudet
Præcis. Det er enormt dårlig stil af SAS. Men det er selvfølgelig en billig måde for SAS at låne penge på...
Synes modellen Norwegian har valgt virker mer edruelig
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.