• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger mm (SAS)

Ser ut som SAS endrer CPH-SVG-ABZ med Cityjet CRJ-900, til å kun gå SVG-ABZ med 737 fra neste uke?
 
Ser ut som SAS endrer CPH-SVG-ABZ med Cityjet CRJ-900, til å kun gå SVG-ABZ med 737 fra neste uke?

Det har vært forskjellig rutenummer på CPH-SVG/SVG-ABZ, men samme crew og fly fra CPH-basen. Vil tro SAS crew har presset på om at også disse flyvningene skal flys av SAS selv også.
Ser ut som CPH-SVG er fjernet fra neste uke.
TRD-SVG som vanligvis flys med CRJ har den siste tiden etter de startet opp ruta igjen, gått med 737 nå.
 
Det har vært forskjellig rutenummer på CPH-SVG/SVG-ABZ, men samme crew og fly fra CPH-basen. Vil tro SAS crew har presset på om at også disse flyvningene skal flys av SAS selv også.
Ser ut som CPH-SVG er fjernet fra neste uke.
TRD-SVG som vanligvis flys med CRJ har den siste tiden etter de startet opp ruta igjen, gått med 737 nå.


Det handler vel mye om at Danmark er delvis stengt også ;)
 
Ser ut att ha blivit en rotation på A350 linjer.
Från idag 1/2 är A350 inlagd på CPH-ORD och A330 på CPH-EWR
 
Det er sammenlagt ti rotasjoner med SK943/944 som da går som rene cargoflight. Disse settes opp med A350 på 2 avganger i uken og kan da ta opptil 53 tonn frakt når den sendes uten pax.

I tillegg til dette har SAS inngått en avtale om en serie på 6 rene cargo-flighter til Sao Paolo i Brasil. Også disse benyttes med A350-maskin. Halvparten av disse flighten er alt unnagjort, mens resten vil finne sted i løpet av februar.

Positivt at selskapene kjapt kan snu seg rundt å se muligheter og tenke nytt nå mens flyten av passasjerer er så og si ikke-eksisterende.

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=14066
 
Jeg vet ikke om SAS akkurat "snur seg kjapt rundt" her, men jeg synes også dette absolutt er positivt.

Espen
 
Og jeg synes fortsatt det er trist og rart at operatører som Virgin osv dukker opp og flyr frakt ut fra Evenes. Det kunne vel like gjerne vært SAS (eller for den saks skyld Norwegian LH) som utnyttet ledig kapasitet og utnyttet denne muligheten.

Espen
 
Og jeg synes fortsatt det er trist og rart at operatører som Virgin osv dukker opp og flyr frakt ut fra Evenes. Det kunne vel like gjerne vært SAS (eller for den saks skyld Norwegian LH) som utnyttet ledig kapasitet og utnyttet denne muligheten.

Espen

Men det har jo veldig mye med hvilket rutenett og destinasjoner/marked de forskjellige aktørene kan tilby, samt hvilke fasiliteter og organisering for slik frakt de ulike aktørene har.
 
Re: Overlever SAS corona-krisen?

Tar de en Wizz sjangs og smir mens DY jernet er kjølig. Så blir spørsmålet om der kommer et ras av innstillinger senere:o
 
Re: Overlever SAS corona-krisen?

...spørsmålet om der kommer et ras av innstillinger senere:o

Dette er vel den STILLESTE utbasuneringen SAS noensinne har gjort i forbindelse med presentasjon av nye Vår/Sommer-ruter, så det er nok en viss fare for at dette programmet blir noe redusert...eller "VINGE-klippet" ;)

Dessuten kan det høres i ordvalget("...assuming travel restrictions have eased"), at denne presentasjonen er med mange forbehold.
 
Re: Overlever SAS corona-krisen?

Det vil ikke være passjergrunnlag så tidlig som april. Det er helt utelukket. Men et par gode fraktavtaler kan gjøre susen. Så da kan det totalt sett være liv laga.

MIA neste vinter kan godt holde, men det kommer vel litt an på om cruiseselskapene kommer i gang igjen.
 
Re: Overlever SAS corona-krisen?

Det tviler jeg sterkt på at skjer..

Hvis man leser hele artikkelen så har SAS tatt alle nødvendige forholdsregler mht innreise regler/ smitte etc. Men bare at de har dette på planlegging stadiet er jo godt nytt.;)
 
Racingföraren Marcus Eriksson lade upp på instagram att han var själv i business klass på morgonens IAD-CPH flight med LN-RKM. Har SAS mycket cargo även på IAD flighterna?
 
SE-RSB har väl nu flugit CPH-ORD varje dag i ca. 2 veckors tid. Hur länge kan hon flyga innan någon typ av service krävs? Eller hinner man med det mellan avgångarna?
 
Ser SAS har gjenopptatt flyvninger til LPA og ALC i dag, ett godt tegn at det begynner å fly til disse destinasjonene igjen.
 
Back
Top