Onsdag

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Jeg som ikke ble skremt sist uke av unger på godterijakt og amerikanske tilstander i nabolaget er definitivt mere skremt av nyhetene vi våkner opp til i dag. Huff og huff.

God morgen fra bassengkanten på et tak i Midtøsten. USA lander nok på beina og vi i Norge kan trøste oss med at vi stemmer på sak og ikke tryne. Nå er det straks noen møter og så på med tuxen i kveld for glad-middag på Atlantis med 1200 likesinnede.

Skulle bare ønske jeg la meg før 0100 i går.,

God morgen fra bassengkanten på et tak i Midtøsten. USA lander nok på beina og vi i Norge kan trøste oss med at vi stemmer på sak og ikke tryne. Nå er det straks noen møter og så på med tuxen i kveld for glad-middag på Atlantis med 1200 likesinnede.

Dette er ingen landing, et solid crash, økonomisk crash landing - den eneste som er fornøyd er Bernard vår franske eiendoms megler. Vi slet gjennom 4 år med Trump, the sequel er ikke noe for oss. Huset er klart for salg !!

Mornings fra Asker. Her rekker jeg en espresso før avgang, da barna nok en gang har effektivt blitt gjetet til effektivitet. Synd for USA, men det kan kanskje bidra til at vi i Europa tar litt mer tak i oss selv på flere områder. L1 til jobb, amputert arbeidsdag før jeg må hente en elektrisk doning fra Bayern til låns. Ha en fin dag

Morn fra KSU. Her blir det en helt vanlig dag. Muligens henting av en bil. En eldre liten 4 x 4 fra Stuttgart må bli fint for kona på vinteren vel?

Last edited:

"Amerika" som begrep: forente Stater definert på et papir, lander nok på beina... Hva med naturen? "Drill, baby, drill"? At eksisterende olje og gassfelt ikke lukkes er noe jeg som realist kan håndtere, men å åpne for fri ferdsel for alle utnyttelser av ressurser, uavhengig av om det er nasjonalpark, miljøklenodium, siste skanse for nøkkelarter, siste villmark, uerstattelige miljøer - hvordan skal det lande på beina? Uerstattelig er....uerstattelig...

Og hva med alle kvinnene som dør i USA, fordi de ikke får helsehjelp? De lander ikke på beina. De etterlater foreldreløse barn i et fostersystem som allerede før ikke fungerte, når det nå får mindre penger og mer empatiløshet, vil det neppe "lande på beina". Hva med alle som har en annen mening enn at hvit kvinne skal insemineres av hvit mann og føde barn til hun dør av komplikasjoner, hvordan skal de lande på beina? Hva med de som uavhengig av kjønnsidentitet og seksualitet, allikevel ikke er hvit i huden? Som ikke har "innvandret europeer som identifiserer seg ut i fra "America, fuck yeah"" i passet? Hvordan skal de alle lande på beina? Søppel-Puerto Rico, Hundespisende Haitianere og for ikke å snakke om de ekte Amerikanerene, de som vi liker å kalle "indianere"? De som egentlig eier landet? Som ikke får en dollar til å bevare sine språk, kultur - og som kanskje verst av alt behandles som mindreverdig (se f.eks på politiets etterforskning av forsvunnede kvinnelige natives, det er allerede årevis med nedprioritering og et tydelig tegn av "mindreverdighet" fra statens side mot dem).

Og så kommer vi jo til det mer egoistiske fra min side: Putin har spilt kortene sine perfekt for å ha Trump som en liten manneken-dukke. Trump vil trekke ut mye av Amerikansk militær ut av Europa. Han vil slutte å gi penger til Ukraina. Dette betyr en betydelig mer usikker hverdag for oss i Europa. Jeg tenker på Nord-Norge, som Putin egentlig bare kan si "pang, min!" også har han alt nord for Trondheim. Som innbygger i Tyskland ser jeg hvordan russisk propaganda sprer seg, og skaper mer og mer uro, polarisering og hat. Et svekket Europa, som mister sin sterkeste NATO-supporter. Det er skikkelig uhyggelig å tenke på.

Jeg tror det er det som skremmer meg mest; politikk vil alltid være preget av forskjellige meninger. Men Trump betyr for alle utenom Elon Musk, Frank Løke, Joe Rogan, Andrew Tate og gutteklubben grei, at ting blir livsfarlig. At uerstattelige liv, uerstattelige økosystemer, uerstattelige fredstiltstander, kan bli permanent ødelagt. Alle kvinnene som dør pga manglende helsetilsyn som resultat av abortloven i USA, er direkte forårsaket av han. De lander ikke på beina.

Nei, nå må jeg bare starte arbeidsdagen og dykke dypt nedi et excel-ark. Dette er en tragedie, ikke fordi det er "en annen mening enn min", men fordi vi mister uerstattelige liv og miljø.

EDIT: Fy f*** jeg kom akkurat på at JD. Vance blir VP..............Hjelp. OG nå kom jeg på at etter all sannsynlighet JFK Jr. blir "helseminister"... Anti vax-jesus saves us. De har vel allerede gjort det ulovlig å vaksinere folk i Idaho, hjelp.

Last edited:
Morn fra Elvebyen. Her ventes det full arbeidsdag uten noe mer spennende hverken før eller etter arbeidstid. Tror de kaller det hverdag

Makan...

Startet dagen med at bilen ikke hadde villet lade. "På papiret" bør jeg komme meg tur/retur jobb i dag, men i praksis...? Får prøve på en hurtiglader i området før jeg setter kursen hjemover for å se om det fungerer der.

Kom meg nå til jobb, litt forsinket etter at et vogntog hadde parkert litt ved Karihaugen og lagd kø til Frogner, og her fikk jeg greie på at hun som skulle være tilbake etter et par fridager var syk, så her var arbeidsoppgaver "kastet rundt på", og jeg må finne ut av hva han som har fri i dag gjorde i går. Ellerno.
Også er det visst noen mailer ang. noe jeg satt med i går der de snakker om "big mess" (men det var ikke min skyld, altså...).

(Fått med meg at Trump mest sannsynlig vinner, men velger å fokusere på mine egne problemer. De virker mer overkommelige.)

Ha en god en

Dette er ingen landing, et solid crash, økonomisk crash landing - den eneste som er fornøyd er Bernard vår franske eiendoms megler. Vi slet gjennom 4 år med Trump, the sequel er ikke noe for oss. Huset er klart for salg !!

Enig. At en fyr som faktisk burde vært i fengsel faktisk i det hele tatt vinner det her er helt sinnsykt.
Så ja dette er ingen god dag for USA, Norge og verden forøvrig. Selv en eller annen Mitt Romney type hadde vært å foretrekke fremfor denne oransje antidemokratiske facsisten. Vi veit iallefall at USA ikke hadde gått til helvete som republikk med en Romney-type. Evt burde California etc frigjøre seg fra det åket av en republikk det er i ferd med å bli.

Så ja nei jeg vil bare av denne verden nå.

God dagen derpaa med resignasjon. Uansett hvem som hadde vunnet ville USA vaere dypt splittet i lang tid, men jeg tror saarene maa leges lengre etter dette.

God formiddag fra Forus,
Tilbake i prosjektet igjen etter 2 dager seminar på NLM i Bodø.
Morgenmøter er tilbakelagt kort tid til en kaffe og frekventering på forumet.
Litt jobbing på ettermiddagen på FMS er planen.
Ha en fin dag

b5e273535b6febc13741b22c099d0518.jpg

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk

God formiddag fra Kongsberg. Grått og trist vær her i dag, akkurat som valget i USA. Jeg begriper ikke hvordan Trump kan velges til president av folket der borte.

Vel, vel. Her prøver jeg å få gjort unna litt arbeid nå på formiddagen. Jeg har fått bestilt sånn Korona vaksinering til i morgen. De hadde ikke timer før i slutten av november, og det blir litt for seint samtidig som tidspunktene ikke passet. Men en telefon til vaksinekontoret så ordner alt seg for snille gutter, så da blir det vaksine i morgen. Det blir vel 6. dosen min tror jeg. Legene anbefaler å ta den så da får en bare gjøre det.

God sort onsdag fra Lommedalen. Jeg er tydelig vis like overrasket og skremt som alle andre her, over the divided shitholes of fucking america. De graver sin egen grav, sakte men sikkert etter min mening. Jeg har akkurat vært 26min på tlf med Hotels.com, som endelig har fått registrert overnattingene jeg hadde i Bangkok i februar, som nå gir meg 1 bonus overnatting til og gir meg gull status.(det var det å få lagt det inn som tok tid, ingen krangling i det hele tatt, god service) Greit å ha, når jeg skal begynne å booke vinterens ferie, der vi må droppe Afrika da vi er for sent ute med å søke visum til noen land. Dermed ser det ut til å bli Asia igjen, denne gangen via sentral Asia, så blir S.Korea, Japan og Taiwan hovedlandene vi skal besøke er plane P.T. Men nå, ut i tåka og fikse ferdig bremsene på konas Prius, så vi kan få den EU-ok og solgt. Det blir vel koteletter ,ed surkål potitt og tyttebær til middag. Han en fortsatt melankolsk dag og husk verden har overlevde 4 år med tosken før.

Vel vel vel ….

Litt tom for ord, men vi må løfte blikket og vandre videre. En del ‘checks and balances’ vil forhindre de verste krumspringene, men det blir fire interessante år ..

På den nærmere siden, så skal jeg i tannlegestolen om et par timer og trekke et knippe tenner ..

Dårlige nyheter kommer ofte i tre, så stålsetter meg for den neste.

Passer bra med The Smiths på øra under lufteturen ..

Last edited:
"Amerika" som begrep: forente Stater definert på et papir, lander nok på beina... Hva med naturen? "Drill, baby, drill"? At eksisterende olje og gassfelt ikke lukkes er noe jeg som realist kan håndtere, men å åpne for fri ferdsel for alle utnyttelser av ressurser, uavhengig av om det er nasjonalpark, miljøklenodium, siste skanse for nøkkelarter, siste villmark, uerstattelige miljøer - hvordan skal det lande på beina? Uerstattelig er....uerstattelig...

Og hva med alle kvinnene som dør i USA, fordi de ikke får helsehjelp? De lander ikke på beina. De etterlater foreldreløse barn i et fostersystem som allerede før ikke fungerte, når det nå får mindre penger og mer empatiløshet, vil det neppe "lande på beina". Hva med alle som har en annen mening enn at hvit kvinne skal insemineres av hvit mann og føde barn til hun dør av komplikasjoner, hvordan skal de lande på beina? Hva med de som uavhengig av kjønnsidentitet og seksualitet, allikevel ikke er hvit i huden? Som ikke har "innvandret europeer som identifiserer seg ut i fra "America, fuck yeah"" i passet? Hvordan skal de alle lande på beina? Søppel-Puerto Rico, Hundespisende Haitianere og for ikke å snakke om de ekte Amerikanerene, de som vi liker å kalle "indianere"? De som egentlig eier landet? Som ikke får en dollar til å bevare sine språk, kultur - og som kanskje verst av alt behandles som mindreverdig (se f.eks på politiets etterforskning av forsvunnede kvinnelige natives, det er allerede årevis med nedprioritering og et tydelig tegn av "mindreverdighet" fra statens side mot dem).

Og så kommer vi jo til det mer egoistiske fra min side: Putin har spilt kortene sine perfekt for å ha Trump som en liten manneken-dukke. Trump vil trekke ut mye av Amerikansk militær ut av Europa. Han vil slutte å gi penger til Ukraina. Dette betyr en betydelig mer usikker hverdag for oss i Europa. Jeg tenker på Nord-Norge, som Putin egentlig bare kan si "pang, min!" også har han alt nord for Trondheim. Som innbygger i Tyskland ser jeg hvordan russisk propaganda sprer seg, og skaper mer og mer uro, polarisering og hat. Et svekket Europa, som mister sin sterkeste NATO-supporter. Det er skikkelig uhyggelig å tenke på.

Jeg tror det er det som skremmer meg mest; politikk vil alltid være preget av forskjellige meninger. Men Trump betyr for alle utenom Elon Musk, Frank Løke, Joe Rogan, Andrew Tate og gutteklubben grei, at ting blir livsfarlig. At uerstattelige liv, uerstattelige økosystemer, uerstattelige fredstiltstander, kan bli permanent ødelagt. Alle kvinnene som dør pga manglende helsetilsyn som resultat av abortloven i USA, er direkte forårsaket av han. De lander ikke på beina.

Nei, nå må jeg bare starte arbeidsdagen og dykke dypt nedi et excel-ark. Dette er en tragedie, ikke fordi det er "en annen mening enn min", men fordi vi mister uerstattelige liv og miljø.

EDIT: Fy f*** jeg kom akkurat på at JD. Vance blir VP..............Hjelp. OG nå kom jeg på at etter all sannsynlighet JFK Jr. blir "helseminister"... Anti vax-jesus saves us. De har vel allerede gjort det ulovlig å vaksinere folk i Idaho, hjelp.

Du vet at kvinner stemte på han? Og svarte. Og stor økning av latinoer, som mange er fra PR. Du har blitt fortalt at Biden var så bra for USA…..

God sort onsdag fra Lommedalen. Jeg er tydelig vis like overrasket og skremt som alle andre her, over the divided shitholes of fucking america. De graver sin egen grav, sakte men sikkert etter min mening. Jeg har akkurat vært 26min på tlf med Hotels.com, som endelig har fått registrert overnattingene jeg hadde i Bangkok i februar, som nå gir meg 1 bonus overnatting til og gir meg gull status.(det var det å få lagt det inn som tok tid, ingen krangling i det hele tatt, god service) Greit å ha, når jeg skal begynne å booke vinterens ferie, der vi må droppe Afrika da vi er for sent ute med å søke visum til noen land. Dermed ser det ut til å bli Asia igjen, denne gangen via sentral Asia, så blir S.Korea, Japan og Taiwan hovedlandene vi skal besøke er plane P.T. Men nå, ut i tåka og fikse ferdig bremsene på konas Prius, så vi kan få den EU-ok og solgt. Det blir vel koteletter ,ed surkål potitt og tyttebær til middag. Han en fortsatt melankolsk dag og husk verden har overlevde 4 år med tosken før.

«Divided shitholes of fucking america»….?

Var nok en ganske stor utblåsing av Polaris det der. Men at USA er underutviklet på en del ting er det lite tvil om. Alle disse rare stemmelovene rundt om feks , ikke noe folkeregister etc gjør jo at det blir nokså komplisert. Amerikansk økonomi vil få et totalkræsj dersom Trump gjør alvor av kun en brøkdel av sin politikk. Der hvor brødet kanskje koster 5 dollar i dag vil det med Trumps tollmurer kanskje koste 10 dollar (hypotetisk eksempel). Deporterer Trump illegale innvandrere vil det plutselig mangle masse hender i en rekke ufaglærte stillinger - igjen takket være at de ikke har noe godt system for folkeregistrering gjør at en del illegals med letthet kan registrere seg og betale skatt og det gjør dem... Tipper housekeeping på Trumps egne hoteller fort kan forsvinne. Også innenfor landbruk er det en del som tar på seg møkkajobber.

Uansett selv om politikken hans er dårlig så er det mye annet som er verre. Total mangel på respekt for demokratiet hvor han forsøkte på statskupp i 2020. 6 januar 2021 var ekstremt alvorlig. Det er en grense man ikke krysser som president punktum og etter dette burde Trump vært død og begravet politisk for lenge siden.

Underutviklet? Rare stemmelover? De er i grunnloven, og den kan forandres med nok stemmer i kongressen. Som demokratene har hatt total kontroll over flere ganger.
Og brødet koster allerede $8 ifølge VG.
Du glemte tredje verdenskrig og mer kviser for tenåringer.

Status
Not open for further replies.
Back