Onsdag ettermiddag lander Michael O’Leary på Torp - og Ryanair-sjefen kommer sjelden
hmmmm..
Vi vet ikke så mye foreløbig, åpner markedssjef i Torp Sandefjord Lufthavn, Tine Kleive-Mathisen, med overfor sb.no mandag kveld.
- Det er lenge siden han har vært her, forklarer markedssjefen om besøket til Ryanair-sjefen onsdag klokka 16.
- Kommer han med nye flyruter?
- Det hadde jo vært hyggelig, det ja, sier hun med et smil.
- Men han kommer aldri uten at han slipper en nyhet?
- Jeg vet ikke så mye, svarer Kleive-Mathisen.
- Jeg tror du vet mer?
- Det er ganske spennende. Jeg håper han kommer med nyheter, svarer hun og ler.
LES OGSÅ: Ryanair vil fly innenlands, hvilke ruter vil du ha fra Torp?
Plass til flere ruter
I vinter flyr Ryanair bare på London, Liverpool og Edinburgh fra Sandefjord. Sommerrutene omfatter 11 destinasjoner.
- Det er rom for nye ruter. Det hadde gledet oss, sier markedsjef Tine Kleive-Mathisen.
SJEKK hvilke ruter Ryanair flyr via Torp i dag
Over sju mill. via Torp på 15 år
Ryanair hadde 15-årsmarkering i fjor høst. Selskapet har fraktet 11,5 millioner passasjer til og fra Norge i løpet av 15 år. Over halvparten av dem, drøyt sju millioner, har reist over Sandefjord siden oppstart der i 2012.
Senere har Haugesund og Moss Lufthavn Rygge blitt Ryanair-destinasjoner, og i dag er selskapets fleste norske flybevegelser via baseflyplassen på Rygge.
LES OGSÅ: Ryan*air i over*skudd
- I dag står Ryanair, Widerøe, Norwegian og WizzAir for ca. 20 prosent av Torp-trafikken hver, sier Kleive-Mathisen.
hmmmm..
Vi vet ikke så mye foreløbig, åpner markedssjef i Torp Sandefjord Lufthavn, Tine Kleive-Mathisen, med overfor sb.no mandag kveld.
- Det er lenge siden han har vært her, forklarer markedssjefen om besøket til Ryanair-sjefen onsdag klokka 16.
- Kommer han med nye flyruter?
- Det hadde jo vært hyggelig, det ja, sier hun med et smil.
- Men han kommer aldri uten at han slipper en nyhet?
- Jeg vet ikke så mye, svarer Kleive-Mathisen.
- Jeg tror du vet mer?
- Det er ganske spennende. Jeg håper han kommer med nyheter, svarer hun og ler.
LES OGSÅ: Ryanair vil fly innenlands, hvilke ruter vil du ha fra Torp?
Plass til flere ruter
I vinter flyr Ryanair bare på London, Liverpool og Edinburgh fra Sandefjord. Sommerrutene omfatter 11 destinasjoner.
- Det er rom for nye ruter. Det hadde gledet oss, sier markedsjef Tine Kleive-Mathisen.
SJEKK hvilke ruter Ryanair flyr via Torp i dag
Over sju mill. via Torp på 15 år
Ryanair hadde 15-årsmarkering i fjor høst. Selskapet har fraktet 11,5 millioner passasjer til og fra Norge i løpet av 15 år. Over halvparten av dem, drøyt sju millioner, har reist over Sandefjord siden oppstart der i 2012.
Senere har Haugesund og Moss Lufthavn Rygge blitt Ryanair-destinasjoner, og i dag er selskapets fleste norske flybevegelser via baseflyplassen på Rygge.
LES OGSÅ: Ryan*air i over*skudd
- I dag står Ryanair, Widerøe, Norwegian og WizzAir for ca. 20 prosent av Torp-trafikken hver, sier Kleive-Mathisen.