LN-AØR
ScanFlyer Crusty
Var i kontakt med en bekjent i Omni i går, og det høres ut som de har tenkt å bli en stund ..
Med OMNI (soldater), Thai, PIA, US, CO++ på non-schengen, kommer det til å bli trangt inne i terminalen til tider.
Var i kontakt med en bekjent i Omni i går, og det høres ut som de har tenkt å bli en stund ..
MOW, vet du hvor lenge de planleger å bruke OSL ?
Fly fra rene flyplasser på gate og inn i non-schengen, mens de andre på fjernpark/bli sittende i flyet
Har aldri sett non-schengen så full som i dag, men kiosken satte nok omsettningsrekord
Så de slipper security og hele faderullan som man normalt må gjennom når man kommer fra "ikke-EU-flyplass"?
Stemmer. De har bare lov å bevege seg inne på non-schengen, så blir jo ikke store plassen å bevege seg på.
Det er kun de som er rene som slipper inn der, sto det litt høyere opp ....
Dette setter i grunnen fingeren på de manglende TWOV og generelt international(non-Schengen) transfermulighetene ved OSL - som jo har en beliggenhet som burde gjøre nettopp slikt interessant for et selskap som trenger en hub mellom Asia og USA - f.eks
Jeg var vel litt stormannsgal og ønsket meg det hele utvidet til hub - men per i dag er det vel ikke transfer, men en ren fuel stop som foregår, om jeg forstår det rett.Det som OMNI driver med her, trenger jo ikke noe transfer-muligheter. Ei varmestue med toalett og kiosk, ville jo holde lenge.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.