LN-AØR
ScanFlyer Crusty
Var i kontakt med en bekjent i Omni i går, og det høres ut som de har tenkt å bli en stund ..
Med OMNI (soldater), Thai, PIA, US, CO++ på non-schengen, kommer det til å bli trangt inne i terminalen til tider.
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Var i kontakt med en bekjent i Omni i går, og det høres ut som de har tenkt å bli en stund ..
MOW, vet du hvor lenge de planleger å bruke OSL ?
Fly fra rene flyplasser på gate og inn i non-schengen, mens de andre på fjernpark/bli sittende i flyet
Har aldri sett non-schengen så full som i dag, men kiosken satte nok omsettningsrekord
Så de slipper security og hele faderullan som man normalt må gjennom når man kommer fra "ikke-EU-flyplass"?
Stemmer. De har bare lov å bevege seg inne på non-schengen, så blir jo ikke store plassen å bevege seg på.
Det er kun de som er rene som slipper inn der, sto det litt høyere opp ....
Dette setter i grunnen fingeren på de manglende TWOV og generelt international(non-Schengen) transfermulighetene ved OSL - som jo har en beliggenhet som burde gjøre nettopp slikt interessant for et selskap som trenger en hub mellom Asia og USA - f.eks
Jeg var vel litt stormannsgal og ønsket meg det hele utvidet til hub - men per i dag er det vel ikke transfer, men en ren fuel stop som foregår, om jeg forstår det rett.Det som OMNI driver med her, trenger jo ikke noe transfer-muligheter. Ei varmestue med toalett og kiosk, ville jo holde lenge.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.