Om status-match og reising som hobby

Prøvde og statusmatche min datters ROP sølvstatus på Turkish og det ville dem ikke men de statusmatcher andre i hvertfall :D.........

We have received your e-mail message dated 07.01.2013
Please be informed that only Star Alliance Gold , Skyteam Elite Plus and Oneworld Emerald members have an opportunity for Status Match.
Therefore we are sorry that we are unable to meet your demand positively.

Kind Regards,
TURKISH AIRLINES INC.
CUSTOMER RELATIONS MANAGEMENT

Fikk den samme smørja på mail når jeg prøvde å matche Qatar Gold i sommer før de gikk inn i OneWorld. Kan kan vel alttids saste på at neste mann du kommer bort i har litt bedre dømmekraft.
Please be informed that only Star Alliance Gold , Skyteam Elite Plus and Oneworld Emerald members have an opportunity for Status Match.

Det skulle vel si at fikser man A3Gold så får man Elite Gold hos TK???

Fikk den samme smørja på mail når jeg prøvde å matche Qatar Gold i sommer før de gikk inn i OneWorld. Kan kan vel alttids saste på at neste mann du kommer bort i har litt bedre dømmekraft.

Skal sende de en mail og høre hva de matcher bare Aegean kan få ut fingeren og sende kortet, 5 uker siden de oppgraderte statusen min til Gold men har ikke sett noe kort ennå.

Skal sende de en mail og høre hva de matcher bare Aegean kan få ut fingeren og sende kortet, 5 uker siden de oppgraderte statusen min til Gold men har ikke sett noe kort ennå.

Gi beskjed hva du finner ut ang A3 og matching mot TK da :)

Prøvde og statusmatche min datters ROP sølvstatus på Turkish og det ville dem ikke men de statusmatcher andre i hvertfall :D.........

Kind Regards,
TURKISH AIRLINES INC.

La merke til datoen i mailen nå he he, ikke dårlig at jeg skulle ha sendt mailen for 1 år siden og fikk svar i dag :D

Ja, det er mange som har gjort det. Men hva er vitsen med to *G-kort? TK gir matchet gull i to år, A3 gir opptjent gull i minst tre år med dagens regler (på papiret er det ingen ting om rekvalifisering, så inntil videre trenger man bare å kreditere én flight hvert 3. år for å beholde gullet). Ved første øyekast virket ikke opptjeningstabellen til TK imponerende heller, blant annet med 25% for mange SK-klasser som gir 100% med både EB og A3. Og kun 150% opptjening i business (selv full-fare). Unntaket er hvis man klarer å kvalifisere til Elite Plus (som de ikke matcher til), med 2 oppgarderingsvouchere og 50% rabatt for companion med betalt business.

Last edited:
Ja, det er mange som har gjort det. Men hva er vitsen med to *G-kort? TK gir matchet gull i to år, A3 gir opptjent gull i minst tre år med dagens regler (på papiret er det ingen ting om rekvalifisering, så inntil videre trenger man bare å kreditere én flight hvert 3. år for å beholde gullet). Ved første øyekast virket ikke opptjeningstabellen til TK imponerende heller, blant annet med 25% for mange SK-klasser som gir 100% med både EB og A3. Og kun 150% opptjening i business (selv full-fare). Unntaket er hvis man klarer å kvalifisere til Elite Plus (som de ikke matcher til), med 2 oppgarderingsvouchere og 50% rabatt for companion med betalt business.

I utgangspunktet så har jeg ikke bruk for 2 G-kort som du sier men siden jeg har bestillt en tur till BKK senere i år på biz m TK så blir ikke spranget opp til Elite Plus så enormt stort etter den turen :D

Gi beskjed hva du finner ut ang A3 og matching mot TK da :)

Sendte en kopi av A3 kortet i dag og det tok 30 min så hadde jeg svar på mail :D

Elite card status match has been provided and your membership has been updated as '' Elite Card '' level.

We would like to be honoured to see you as an Elite member for your future flights by Turkish Airlines.

Kind Regards,
TURKISH AIRLINES INC.

Hei, noen som vet hvilken mailadr enn skal kontakte Tk på? Vi prøve å matche Flying Blue Gold.

prøv denne; customer@thy.com

Fikk matchet fra EBG til Elite hos Turkish. Fikk svar i iløpet av 2 dager og kortet kom i posten cirka 3 uker senere. Vær obs på at Turkish ikke matcher hvis det det nærmer seg utløpsdato på statusen din.

prøv denne; customer@thy.com

Fikk matchet fra EBG til Elite hos Turkish. Fikk svar i iløpet av 2 dager og kortet kom i posten cirka 3 uker senere. Vær obs på at Turkish ikke matcher hvis det det nærmer seg utløpsdato på statusen din.

Sendte du kun kort eller også kontoutskrift? Hadde du flygninger som er TK relevante?

Skal fly mye med oneworld i sommer, BA/iberia pluss endel AA og TAM (bytter til oneworld nå i mars)
Er det noen som vet om noen oneworld selskaper som matcher EBG? Spiller ikke så stor rolle hvem, er bare interesert i lounge og business check in på mine rundreiser i sommer. Tviler på at det blir mye flying med OW etter dette.

Back