Om status-match og reising som hobby

Re: Noen som vet noe om status-match for tiden ?

Hadde det vært jeg som hadde skrevet innlegget referert, ville jeg nok satset mer på skolearbeid enn statussamling framover.

Han må da få lov til å drive med det han vil vel? Uten at vi skal disse han i offentlig forum av den grunn.

Det er fint å være 16 år og interessert i noe synes nå jeg.

Statussamling er jo en finfin hobby, mye mer spennende enn å samle på frimerker spør du meg. Det trådstarter spør om er om noen kjenner til mulige status matchinger for tiden. Ser ikke hvorfor folk skal være kritiske til det. Om han har råd til å fly, jobber nok med skolearbeid osv har vel egentlig ingen her inne noenting med med unntak av trådstarter selv.

Han må da få lov til å drive med det han vil vel? Uten at vi skal disse han i offentlig forum av den grunn.

Det er fint å være 16 år og interessert i noe synes nå jeg.

Ja, endelig en Posetiv person på denne tråden!! :) :)

Statussamling er jo en finfin hobby, mye mer spennende enn å samle på frimerker spør du meg. Det trådstarter spør om er om noen kjenner til mulige status matchinger for tiden. Ser ikke hvorfor folk skal være kritiske til det. Om han har råd til å fly, jobber nok med skolearbeid osv har vel egentlig ingen her inne noenting med med unntak av trådstarter selv.

Alle har sine egne hobbyer og interesser osv. Men ja, har skilte foreldre så da må jeg annen hver helg til Bergen. det betyr også dobbelt så mye ferier. men hvorfor ikke bruke systemet når du har mulighet ? sikker på alle her inne vil ha Gull/Plat. for og få mer fordeler og status når dem er ute og flyr.. men takk for støtten ! :)

Mvh
KLM 1200

Godt at Fnate tar tak… Ikke la gjengen her inne jage bort nok en ung, positiv kar som tydeligvis er interessert i reiseliv og luftfart.

Litt flaut å lese kommentarene.

Godt at Fnate tar tak… Ikke la gjengen her inne jage bort nok en ung, positiv kar som tydeligvis er interessert i reiseliv og luftfart.

Litt flaut å lese kommentarene.

Å fly er noe av det kjekkeste jeg vet! jeg har kjempe interesser av alt som har med Reiseliv og Luftfart og gjøre. :)

Mvh
KLM 1200

For all del, har du muligheten til å fly og tjene status, så gjør det, men å "matche for å matche" og dermed bruke opp all mulighet for framtidig matching (siden de fleste gjør det bare en gang) før man er fylt 18 er vel ikke kjempelurt?

For all del, har du muligheten til å fly og tjene status, så gjør det, men å "matche for å matche" og dermed bruke opp all mulighet for framtidig matching (siden de fleste gjør det bare en gang) før man er fylt 18 er vel ikke kjempelurt?

Kansje ikke, men nå har jeg gjort det ! :) og har brukt alle de statusene som jeg har. så jeg må si meg fornøyd med det ! :)

Mvh
KLM 1200

Kansje ikke, men nå har jeg gjort det ! :) og har brukt alle de statusene som jeg har. så jeg må si meg fornøyd med det ! :)

Mvh
KLM 1200

Stå på, gjør det du liker og har lyst til, når du har lyst, og grip mulighetene når de kommer ! :)

Kjempebra at du reiser mye, om du velger å statusmatche....deg om det. Jeg var bare nysgjerrig ;) Håper du også putter noen av jobbpengene dine på BSU også.... Og om du ikke gjør det, ville jeg startet med dette med en gang :-)

Kjempebra at du reiser mye, om du velger å statusmatche....deg om det. Jeg var bare nysgjerrig ;) Håper du også putter noen av jobbpengene dine på BSU også.... Og om du ikke gjør det, ville jeg startet med dette med en gang :-)

Veldig kjekt og reise med fly synes jeg :-)
Helt lov og være nysgjerrig :) Ja, har nok noe penger inne på BSU konto i banken som blir større! :) var smart og puttet alle konf pengene på BSU konto for 2 år siden. Disse har vokst en del siden sist.. Hehe :-)

Mvh
KLM 1200

Stå på, gjør det du liker og har lyst til, når du har lyst, og grip mulighetene når de kommer ! :)

Griper hver mulighet jeg får :) derfor jeg får så mye "pepper" her i denne tråden... :)
Fly og Bonusprogramer er noe av det kjekkeste jeg vet!

Mvh
KLM 1200

...hvis han tjener nok til å betale skatt, vel og merke... (Noen banker tilbyr BSU 2.0-løsninger dog, hvor han får samme rente og senere kan flytte over til "BSU 1.0" for skattefradraget).

Tja, når han blir eldre og flytter hjemmefra vil vel en kombinasjon av ny adresse og nye kontonr. gjøre at dette problemet blir ganske hypotetisk?

Interessant tråd. Her må du komme med litt råd til andre.

Her i USA er det bortsett fra VX slutt på status match. Du må ut og fly for toppstatus. Og fly mye.

Hva matchet du til EP? Og hva matchet du til Plat medallion?

1K til EP matching krevde 25k EQP (ikke EQM) på 3 mnd. Fløy du i USA?

For Delta, krevde de 21k EQM på 3 mnd og statusen var kortlevd.

Og for de som lurer, du kan ta challenger igjen i USA etter noen år. Men som sagt, slutt på match

Tja, når han blir eldre og flytter hjemmefra vil vel en kombinasjon av ny adresse og nye kontonr. gjøre at dette problemet blir ganske hypotetisk?

Kundeprofilen din har fødselsdato og passnummer, samt ditt navn. Men igjen, status match for flyselskaper er det slutt på i USA, kun challenge som krever at du bruker en god del tusen dollar for å beholde statusen. Det sikrer selskapene mot misbruk

Kundeprofilen din har fødselsdato og passnummer, samt ditt navn. Men igjen, status match for flyselskaper er det slutt på i USA, kun challenge som krever at du bruker en god del tusen dollar for å beholde statusen. Det sikrer selskapene mot misbruk

Det tenkte jeg ikke på. For meg har det vært uaktuelt med annen status enn den jeg har tjent opp selv, og når man bor i Houston er *A og MP det mest naturlige valget.

Club Carlson matcher Hilton.
Best Western matcher vel alle...

Så har har du 3 hotellkjeder hvis du vil.

Ser du har litt kunnskap rundt statusmatching så fyrer løs med et spørsmål. Ble nylig gull hos eurobonus, men tviler på at jeg klarer å holde statusen videre i neste opptjeningsperiode. Er det noen *A som matcher eurobonus? Ser du er medlem av miles and smiles og det virker som status er gyldig i 2 år i motsetning til 1 år hos EB..

Back