Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

• Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Jeg er i ferd med å gi opp hele dritten.

Jeg får logget meg inn og kan klikke på "min side" og se en ting. Prøver jeg å gå videre blir jeg kastet ut. Når jeg skal prøve å logge inn igjen går det ikke. Jeg måtte gjøre en bilettbestilling uten å være pålogget, og til tross for at jeg la inn Eurobonus-nummeret vis bestillingen ikke i APP'en. App'en derimot, sier at jeg må huske på å legge in Eurobonus-nummeret:cry:

Gå til www.sas.dk eller www.sas.se og logg ut der, så prøv igjen på www.sas.no :)

Når vi først er i gang - SAS.no viser 369,- + 30,-, jeg går videre, fyller inn betalingsinfo, trykker kjøp - og får ingen feilmelding om at prisen ikke er tilgjengelig lenger el.l. Men få bekreftelsessiden står det 369+30, totalpris 549 kr, som de også har trukket. Godt jobbet!

Det er ikke krise, ettersom det kan avbestilles innen 24 timer, men får håpe de er hjelpsom på chat-en i morgen.

Prøver å booke billetter på sas.no, men kommer ingen vei. Når avreisested og reisemål skal velges, tar det et minutt på hver av dem før det blir noen respons, det samme skjer med kalenderen. Når man endelig etter noen minutter skal gå videre henger det fullstendig (please wait). Har prøvd flere nettlesere og to PC´er - samme skjer uansett. Det står ingenting på sas.no om at de har problemer. Da mister de vel enda flere kunder da :headbang

Prøver å booke billetter på sas.no, men kommer ingen vei. Når avreisested og reisemål skal velges, tar det et minutt på hver av dem før det blir noen respons, det samme skjer med kalenderen. Når man endelig etter noen minutter skal gå videre henger det fullstendig (please wait). Har prøvd flere nettlesere og to PC´er - samme skjer uansett. Det står ingenting på sas.no om at de har problemer. Da mister de vel enda flere kunder da :headbang
Jeg hadde store problemer med å bestille en tur i Plus fra BGO til KEF på sas.no. Fikk valgt flighter, riktig pris, skrev inn navn - men fikk feilmelding hver gang jeg skulle gå til betalingen. Widerøe kunne heller ikke hjelpe, så det endte opp med at jeg måtte bestille via Expedia. Flaut for SAS.

Jeg hadde store problemer med å bestille en tur i Plus fra BGO til KEF på sas.no. Fikk valgt flighter, riktig pris, skrev inn navn - men fikk feilmelding hver gang jeg skulle gå til betalingen. Widerøe kunne heller ikke hjelpe, så det endte opp med at jeg måtte bestille via Expedia. Flaut for SAS.

Kunne heller ikke skjekke inn, snakket med SAS og de sa de skulle fikse feilen med en gang. ser ut som det ikke har blitt fikset enda. kansje de har andre problemer også eks. Booking :)

Samme her også. Har nå endelig kommet inn på innsjekksiden, men setekartet kommer ikke opp, så velge sete blir da ikke enkelt...

Slet også veldig med å få sjekket inn idag, både med app'en, sms og på SAS.no. Nå er jeg innsjekket, men får ikke opp boardinpasset noen steder. Så får bare se hvordan det ligger ann i morgen tidlig.

Ellers ser jeg nå på SAS.no at billett BCN-OSL kl 0810 (via FRA) koster kr 3.586,- i SAS GO, og kr.3.086,- med SAS PLUS. Er jo en interessant prissetting - dyrere å fly SAS PLUS:)

Last edited:

Slet også veldig med å få sjekket inn idag, både med app'en, sms og på SAS.no. Nå er jeg innsjekket, men får ikke opp boardinpasset noen steder. Så får bare se hvordan det ligger ann i morgen tidlig.

Jeg fikk heller ikke opp noe BP. men tipper jeg kan "dra" EB kortet :) men får spørre i morgen om det da. jeg ser der er strore problemer med Appen til SAS nå.

Funksjonen med å vise hvor mange poeng man kan tjene på flighter man booker fungerer ikke lengere.

Om sas.no og alle de rare feilene

Funksjonen med å vise hvor mange poeng man kan tjene på flighter man booker fungerer ikke lengere.

Joda, men i likhet med det meste annet fra den kanten fungerer det bare av og til.... :headbang:

Forsøkte å legge inn EB-kort: "Internal System Error - try again"
Prøvde igjen, og det lå inne.

Skulle så fullføre innsjekkingen: "Det er ikke mulig å sjekke inn på nett - vennligst sjekk inn på flyplassen"
Skulle så prøve i app'en: "Du er allerede sjekket inn" :rolleyes:

Prøver å gå inn på sas.no men ingen av browserene finner siden. Sas.dk går fint

Om ikke direkte internett relatert, annet enn at det ikke lar seg gjøre på nett, så tok det snaue tre uker å skifte navn på konto og motta nytt kort i posten. Kona hadde glemt å gjøre dette etter vi giftet oss, og siden dette må gjøres på den gamledagse brevmetoden med bekreftelse på navneendring ble brev sent for tre uker siden. Nytt kort (ikke kredittkort) lå i postkassen da vi kom hjem fra ferie i går. Så ikke så ille, og langt mindre enn de fryktede 10-ukene. Og hvilket bør sørge for at sommerens EB-opptjening for kona går inn på konto som planlagt

Litt mer småplukk:

1) Først det positive - det funker brillefint å sjekke inn før T-24h på LH-flighter så her kan man komme først i seating-køen om man ikke har fikset seg et sete på annet vis.

2) A3 har forsvunnet fra bonus-dialogen

SAS-1.png

3) De har ikke helt kontroll på inputkontrollen. Hvis man fyller ut en av dag, måned eller år så sier den "OK" vha. grønn hake

SAS-2.png

SAS-3.png

Last edited:

2) A3 har forsvunnet fra bonus-dialogen
Jeg får fremdeles opp Miles & Bonus. (Men det er ikke mye hjelp i, har fremdeles ikke fått kreditert flighter som var for over to uker siden. Retroclaim next...)

Blir det noe forskjell, i praksis, om man bestille SAS-billetter via Widerøe sine sider, kontra SAS-sine. Kommer heller ikke inn via iPhone app'en...

Om sas.no og alle de rare feilene

Ingen forskjell. Og så lenge bonusnummeret ditt er registrert, skal bookingen vises i app'en. Funker for meg ihvertfall!

Status
Not open for further replies.
Back