Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

  • Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Wow! Har SAS fått automatisk midtseteblokkering for gullkunder nå? Prøver å sjekke inn meg og en kompis til i morgen. Setene ved siden av meg vises som ledig hos meg, men når jeg sjekker han inn er plassene ved siden av meg "opptatt"! Hurra!

Jeg tror det ikke før jeg ser det, det er vel en tjeneste SAS må betale ekstra for? På 38 SAS flighter til nå i år har jeghatt ledig nabosete 29 ganger. De siste 9 har flyet vært mer eller mindre helt fullt i min klasse, EQ bytte eller jeg har booket om like før avgang.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Hmmm....kanskje SAS har en SLA på kun å støtte IE.......
Tja... Problemet var nok mer generelt denne gangen, men det er i orden igjen nå. Dog er det ikke dumt å bruke IE på sas.no nei. Eneste nettstedet jeg må bruke den nettleseren.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Då har SAS chat sendt meg til 05400 for bestilling av bonusreise. Fekk opp mange alternativ BGO - LYR i sommar, fleire alternativ kvar veg, men den kombinasjonen eg ville ha fekk eg ikkje lov å velgje. Telefondama fekk vist konkludert med at kombinasjonen "var umogleg å bestille på nett", og ordna difor biffen, på 29 minutt akkurat. Ikkje heilt planke dette, tydlegvis (belasting på to ulike EB-kontoar gjordet det kanskje ikkje enklare.) Ornda seg iallefall!
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Dog er det ikke dumt å bruke IE på sas.no nei.
Jo. Det er dumt å "gi etter" og bruke IE på sas.no (eller andre nettsteder som krever spesielle nettlesere)
Ved å gjøre det så trykker man statistikken full av IE-besøk, og presset for å faktisk få siden til å fungere i alle nettlesere blir mindre.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Har problemer med Chrome her også. Prøver å søke på ungdomsbilletter t/r Trondheim-Oslo på 1. april. Trykker "Søk" og samme side blir bare lastet om på nytt.

Sjanseløst.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Jo. Det er dumt å "gi etter" og bruke IE på sas.no (eller andre nettsteder som krever spesielle nettlesere)
Ved å gjøre det så trykker man statistikken full av IE-besøk, og presset for å faktisk få siden til å fungere i alle nettlesere blir mindre.
Sant. Men for mitt eget blodtrykk er det best på bruke IE. Er drit lei av å få beskjed om at "Du må logge inn..." for å deretter få beskjed om at "Du er allerede innlogget" i andre nettlesere.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Fikk idag den 19. mars e-post fra SAS med tilbud om:
-"Meld deg gratis inn i EuroBonus", burde de ikke se av profilen min at jeg allerede er medlem?
-"Sol og sommer med SAS" med en rekke destinasjoner med SAS til "0,-", men når jeg følger linken ser jeg at destinasjonene blir færre, prisen går opp til minst 649,- og det står "bestill nå eller senest 18. mars!"

De har virkelig dårlig koordinering og treffsikkerhet her.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Man man bestiller bonustur for poeng man opp "Hvis du ikke allerede er EuroBonus-medlem, kan du melde deg inn her og få 100 velkomstpoeng!" :drink
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Registrerer at innsjekk via nett har fått en liten overhaling. Bra!
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Fungerer setereservasjon på websiten for andre som er EBG? Det er jo en knapp og menyer for det, men det ser ikke ut til å virke for meg:

"Minst én av seteforespørslene dine kunne ikke behandles. (4631)
Din reservasjon er bekreftet, men vi kan ikke bekrefte dine spesial ønsker for disse flightnene. Kontakt ditt reisebyrå for mer informasjon (4609)"
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Nei, sliter med det jeg også. Spurte via chatten og ble bedt om å vente 24 timer så bestillingen kunne oppdateres... hva nå enn det betyr. Sikkert bare svada!
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

På chaten sa de at det antagelig var fordi flightene var booket før jeg fikk EBG at jeg ikke fikk reservert plass. De ba meg ringe gulltelefonen for å reservere.

Prøvde med en SAS-booking på Lufthansa.no. Fikk opp flighten, men så ikke noen mulighet for setereservasjon.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Kom over en ny variant idag. På oversikten over mine bookinger var det med en flight som jeg fløy for nesten en måned siden, men da jeg klikket på den fikk jeg feilmeldingen at den ikke fantes.

Ikke noe problem slik som mange av de andre feilene, men bare enda en raritet.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

"Systemet kan for øyeblikket ikke behandle forespørselen din. Prøv på nytt. (9102)"
Bookingsystemet har ikke kunne vise bestillinger i vel en time nå.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Noen som vet om det er noen større endringer 'in the pipeline' (en god oversettelse tas i mot med takk)?

Helt nye nettsider hadde jo vært det beste, men vi tar vel det vi får!
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

SAS-problemene er vel nærmest for et bransjeproblem å regne. Syns det er mye rot nærmest uansett hvilket flyselskaps nettside jeg skal bruke (blant nettverksselskapene).

Mine erfaringer de siste dagene:
- Jeg booket award flights med LH/SK hos Lifemiles
- Lifemiles ga meg ikke noe særlig annet vettugt enn referensekode
- Jeg forsøker referansekoden hos SK og LH, begge steder kommer den opp (først som reservasjon, men etter en stund som ticketed)
- Leter litt rundt i håp om å få valgt seter og lagt inn mitt A3 nummer - lykkes med det på austrian.com
- Etter å ha studert litt seatmaps, ønsker jeg å endre seter, men kan ikke det lenger på austrian.com
-A3 nummer (som aldri dukket opp på SK/LH sine nettsider er borte igjen på austrian.com. Jeg kan legge det til på nytt, bare for se at det forsvinner igjen
- Etter hvert kom jeg på at jeg tidligere har hatt gode erfaringer med LOTs nettsider for setevalg etc. Det funker igjen. Jeg får lagt til mitt A3 nummer og det blir ikke bare værende, men dukker opp både hos LH og på checkmytrip.com (men mangler fortsatt på sas.no).
- Apropos sas.no, når jeg logger inn, velger min side og forsøker å gå inn på min lagrede bestilling, reloader siden gjerne 4-5 ganger før den faktisk viser bestillingen. Og noen ganger får jeg beskjed om at jeg må være innlogget først. Forsøker jeg å logge inn på nytt, får jeg en feilmelding som sier at jeg allerede er innlogget.

Greit nok at det ligger ulike bookingsystemer i bunn at det skaper problemer, men jeg syns å skylde på det vitner om ansvarsfraskrivelse. Det burde ikke være nødvendig i 2013 å enten måtte ringe kundeservice eller lete rundt på andre random flyselskaps nettsider for å få valge sete på en ticketed businessbillett. Tilsvarende problem har jeg hatt med SAS-billetter bestilt gjennom min arbeidsgivers reisebyrå. Setevalg på sas.no kan jeg bare glemme.

Kanskje SAS burde bruke noe av pengene de bruker på å markedsføre fritt setevalg på å implementere setevalg online. For alle.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top