Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

  • Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Prøvde akkurat å bestille billetter på sas.no og fikk feil med betalingen, prøvde både med Amex og Diners. Sjekket facebook sidene og ser at flere rapporterer det samme de siste timene. Svaret fra SAS er at deres leverandør av betalingsløsningen har problemer og de jobber på spreng med å fikse.
Vet at man kan bestille via andre løsninger (wideroe.no og reisebyråer), men foretrekker som oftest å bestille direkte hos selskapet jeg skal fly med, og i dette tilfelle får jeg ikke kombinasjonen jeg ønsker andre steder uten mye styr.

Håper det løser seg snart og at prisene ikke endrer seg for mye...
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Forsøk Widerøe og legg inn merknad, de kan evt. justere bookingen din, og du har 24 timer angrefrist hvis det ikke blir som du vil
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Litt pussig at man fra den norske Eurobonus-inforsiden blir sendt til den engelske når man trykker 'Vil du vite hvor mange poeng du opptjener på en flyreise?' Der står det forøvrig også fortsatt at opptjening er forbudt. Så kommer man til den engelske siden hvor dette står på nytt, sammen med denne suverene teksten:
It is with a great pleasure to congratulate all our members, that the ban to earn EuroBonus points in Norway is now lifted.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Ja EuroBonus-sidene til SAS er ikke enkle å bruke. For en som ikke er 'Frequent User' er det lett å havne galt av sted. Ved siste gangs bruk måtte jeg ty til Widerøe-chatten for å få svar på noen enkle spørsmål. :drunk:
 
SAS sine nettsider

Kanskje dette virker litt useriøst, men har behov for å si det: SAS sine nettsider er elendig. De fungerer rett og slett veldig sjeldent. Inlogging, bestilling av reiser og kundeservice chat failer svært ofte. Det er 100 ganger enklere å bestille en reise hos Norwegian. Det er kampanjetilbud når det gjelder eurobonus, kun 5000 poeng for en reise frem til 31-Juli, men man må jo jobbe en halv dag for å få bestilt en reise :). SAS er hovedsaklig statseid, de gjør ting like tungvint som staten, sidene er litt byråkratisk organisert. Man må ofte lete mye for å finne noe. Mange problemer kan oppstå, f.eks problemer med database og at det allerede behandles en forespørsel o.l. Dette skjer aldri på Norwegian sine sider
 
Re: SAS sine nettsider

Kanskje dette virker litt useriøst, men har behov for å si det: SAS sine nettsider er elendig. De fungerer rett og slett veldig sjeldent. Inlogging, bestilling av reiser og kundeservice chat failer svært ofte. Det er 100 ganger enklere å bestille en reise hos Norwegian. Det er kampanjetilbud når det gjelder eurobonus, kun 5000 poeng for en reise frem til 31-Juli, men man må jo jobbe en halv dag for å få bestilt en reise :). SAS er hovedsaklig statseid, de gjør ting like tungvint som staten, sidene er litt byråkratisk organisert. Man må ofte lete mye for å finne noe. Mange problemer kan oppstå, f.eks problemer med database og at det allerede behandles en forespørsel o.l. Dette skjer aldri på Norwegian sine sider

Hehe, du er ikke alene om å irritere deg over SAS sine nettsider------> Om sas,no og alle de rare feilene

Så derfor er vi flere som konsekvent bruker wideroe.no til å bestille SAS billetter. Samme priser(som oftest), nettside som funket som ei klokke, og døgnåpen service :D
 
Last edited:
SAS sine nettsider

Kanskje dette virker litt useriøst, men har behov for å si det: SAS sine nettsider er elendig. De fungerer rett og slett veldig sjeldent. Inlogging, bestilling av reiser og kundeservice chat failer svært ofte. Det er 100 ganger enklere å bestille en reise hos Norwegian. Det er kampanjetilbud når det gjelder eurobonus, kun 5000 poeng for en reise frem til 31-Juli, men man må jo jobbe en halv dag for å få bestilt en reise :). SAS er hovedsaklig statseid, de gjør ting like tungvint som staten, sidene er litt byråkratisk organisert. Man må ofte lete mye for å finne noe. Mange problemer kan oppstå, f.eks problemer med database og at det allerede behandles en forespørsel o.l. Dette skjer aldri på Norwegian sine sider
Har du prøvd annen nettleser?, har hatt en del problemer når jeg har brukt Google Chrome men ingen problemer med internet explorer..
 
Re: SAS sine nettsider

Nå er dette vel tatt opp i noen andre tråder og idealistene vet nok dette godt. Det er vel en tråd som ihvertfall berører noe av dette? Skal ærlig innrømme at jeg i det siste bevisst har unngått SAS. Det toppet seg vel egentlig da det skulle etterregistreres endel poeng. Finner ikke det særlig enkelt og at man må ta vare på alt så nær som det elektroniske billettnummeret(overdriver litt nu da men men) er overraskende. Dog reiste jeg en anseelig mengde på dyre billetter med staralliance selskaper i asia og dro ebg kortet mitt hver en eneste gang uten at dette hjalp el automatisk kom inn på "konto". Her skal jeg dog ikke skylde på Sas sine nettsider el selskapet forøvrig - rett skal dog være rett - feilen kan sikkert ligge alle andre steder...
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Og der kostet de bedritne nettsidene til SAS dem akkurat enda en kunde. Bestemte meg i siste liten (som i fjerde kvarter av tolvte time) for å booke en tur til USA i begynnelsen av september på salget de hadde frem til midnatt. Fikk opp de ulike avgangene, valgte de jeg skulle ha, logget inn, fylte inn manglende personinformasjon, for så å få beskjed om at ett-eller-annet-men-vi-er-neimen-ikke-helt-sikre-på-hva ikke var tilgjengelig. Gikk tilbake, begynte prosessen på nytt for andre gang, fikk opp de samme prisene og avgangene, gikk videre, fylte inn personinfo igjen, men fikk samme feilmelding. Til slutt var klokken over midnatt og prisene tilbake til det normale. :headbang

Guten Abend, LUFTHANSA!
 
Last edited:
Om sas.no og alle de rare feilene

I know, I know. :) Var som sagt et (forsøk på et) impulskjøp, så jeg tenkte ærlig talt ikke over det.

Nuvel, fant en leken pris med BA/AA (kr 4407) som inkluderer en tur i den nye 77W til AA, så det spørs om det ikke blir tur likevel. Luftwaffel var dyrere ennn SAS normalpris.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Hvorfor booket du ikke hos oss ....????? :headbang:headbang

Must be issued on SK stock står det i Sales restrictions på bookingklasser lavere enn K på SAS IC billetter....
 
Om sas.no og alle de rare feilene

OK, var ikke derfor jeg brukte sas.no, men greit å vite til neste salg.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Litt pussig at man fra den norske Eurobonus-inforsiden blir sendt til den engelske når man trykker 'Vil du vite hvor mange poeng du opptjener på en flyreise?' Der står det forøvrig også fortsatt at opptjening er forbudt. Så kommer man til den engelske siden hvor dette står på nytt, sammen med denne suverene teksten:
It is with a great pleasure to congratulate all our members, that the ban to earn EuroBonus points in Norway is now lifted.

Og går man inn på en eksisterende booking (i dette tilfellet en EB award booking) og velger å endre bestillingen, så får man følgende informasjon PÅ NORSK (:p) på neste side hvor endringer kan gjøres:

Vær oppmerksom på at det ikke er opptjening av EuroBonus-poeng innenlands i Norge med mindre reisen skjer i næringsvirksomhet under en særskilt bedriftsavtale
:rolleyes:
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Av en eller annen merkelig grunn klarer ikke SAS å gi meg bonuspoeng for utreiser fra Trondheim, kun returene mine dukker opp av seg selv.

Når jeg prøver å etterregistrere turene fra Trondheim på sas.no får jeg beskjed om at "Det aktuelle flynummer er ikke gyldig for inntjening". Det er jo bare tull. Forslag til hvor jeg skal henvende meg?
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

"Tur/retur: hjem fra annen by" fungerer strålende... SAS.no finner BGO-OSL + CPH-BGO hver for seg, men når jeg prøvde å booke det som open jaw får jeg:

  • Det finnes ingen ledige plasser på den valgte datoen. Forsøk med annen dato.
  • Vi fant ingen anbefalinger for søket. (7190 - 9913)

Under får jeg en kalender som viser at hele september er utsolgt. Strålende!
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

"Tur/retur: hjem fra annen by" fungerer strålende... SAS.no finner BGO-OSL + CPH-BGO hver for seg, men når jeg prøvde å booke det som open jaw får jeg:



Under får jeg en kalender som viser at hele september er utsolgt. Strålende!

Hjem fra en annen by funker kun vist ankomstflyplass på utreisen og avreiseflyplass på hjemreiser er i samme land. Så OSL og CPH kan ikke kombineres.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Ok, mistenkte det (eller, jeg trodde det var pga én innenriks og en utenlands). Det er likevel dårlig at det ikke fungerer uavhengig av land, og det burde i det minste komme en forklarende feilmelding i stedet for "...ingen ledige plasser på den valgte datoen".
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Jeg er i ferd med å gi opp hele dritten.

Jeg får logget meg inn og kan klikke på "min side" og se en ting. Prøver jeg å gå videre blir jeg kastet ut. Når jeg skal prøve å logge inn igjen går det ikke. Jeg måtte gjøre en bilettbestilling uten å være pålogget, og til tross for at jeg la inn Eurobonus-nummeret vis bestillingen ikke i APP'en. App'en derimot, sier at jeg må huske på å legge in Eurobonus-nummeret:cry:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top