Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

  • Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Får fremdeles ikke logget meg inn på mine reservasjoner - når det gjelder den ene av dem har systemet i over en måned bedt meg om å prøve igjen senere, hvilket jeg har gjort opp til mange ganger uten noen form for suksess.
Jeg får også problem med at jeg blir logget ut når jeg går inn i andre menyer og får så beskjed om at jeg allerede er logget inn når jeg gjøre det jeg blir bedt om - nemlig å logge meg inn.
MØKKASYSTEM - jeg kan ikke skjønne at SAS kan være bekjent av i år etter å levere et slikt makkverk. Det må da være noen kompetente som jobber i IT i bolaget!? :old
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Har også irritert meg over å bli kastet ut og bedt om å logge inn igjen, for så å få beskjed om at jeg allerede er innlogget. :headbang
Da er turen over til WF eller DY kort...

Noe annet som irriterer meg for tiden er at SAS ber om tillatelse til å gjøre etter annet jeg ikke begriper hva er hver bidige gang jeg klikker på en flyavgang. Ikke klarer sidene å huske hvilken måned man har valgt for månedsvisning heller. :headbang
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

MØKKASYSTEM - jeg kan ikke skjønne at SAS kan være bekjent av i år etter å levere et slikt makkverk. Det må da være noen kompetente som jobber i IT i bolaget!? :old

Og det kan de ikke heller. Kanskje derfor de nå bytter alt av systemer til hyllevare istedefor programvare lagd på gutterommet.....
 
Last edited:
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Internett innsjekk har også hikke innimellom. Senest i går fikk jeg beskjed om at kun ene legget (av to) log seg sjekke inn på, og at reisen krevde papirbillett (!).

Den er gammel, "papirbillett nødvendig" el.l. har jeg fått periodevis i to år.

Det nye jeg har fått på OSL er kvittering i gaten (selv om jeg har BP av papir) med påskrift "Seat change". Sete har da vært endret fra 2A til 2A eller 9F til 9F :rolleyes:
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Noen som har opplevd at den nye oppgraderingsmuligheten finner ut at man plutselig er dobbelt så mange passasjerer i bookingen enn det som er realiteten? Vi er to som skal CPH-BKK, men sas.no mener vi er 4 og skal ha 100K poeng en vei for Y+ til C.... Sjekk bestilling viser så klart 2 passasjerer. Har også optiontown inne på denne.
 
Last edited:
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Den er gammel, "papirbillett nødvendig" el.l. har jeg fått periodevis i to år.

Det nye jeg har fått på OSL er kvittering i gaten (selv om jeg har BP av papir) med påskrift "Seat change". Sete har da vært endret fra 2A til 2A eller 9F til 9F :rolleyes:

Får ofte den selv på ulike passasjerer. På Norwegian riktignok. Må være en bug i Altéa tipper jeg. Seat change fra 14A til 14A f.eks. Irriterende.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Det nye jeg har fått på OSL er kvittering i gaten (selv om jeg har BP av papir) med påskrift "Seat change". Sete har da vært endret fra 2A til 2A eller 9F til 9F :rolleyes:

Den skriver det ut på alle som ikke har skrevet ut BP på flyplassen.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Vet vi noe mer om planen for SAS' it-systemer etter at Norwegians tidligere IT-sjef begynte i SAS? Det var vel en tråd om det for en uke eller to siden, men foreligger det noen konkrete planer rundt hva som skal prioriteres?
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Vet vi noe mer om planen for SAS' it-systemer etter at Norwegians tidligere IT-sjef begynte i SAS? Det var vel en tråd om det for en uke eller to siden, men foreligger det noen konkrete planer rundt hva som skal prioriteres?

Foreløpig så skal man beslutte hvem som skal bli den nye hovedleverandøren etter CSC sin nåværende kontrakt går ut. Når det er gjort så blir det nok presentert satsningsområder.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Prøver å skrive ut boardingpass hjemme fra PCen. Får opp meldingen

Dersom du klikker på skriv ut-knappen, må du skrive ut og benytte dette boardingkortet når du går gjennom sikkerhetskontrollen i København. Hvis du ikke har tenkt å skrive ut boardingkortet og ta det med deg til flyplassen, bør du ikke skrive ut nå.

Greit nok, skal vel klare å ta den med, selv om jeg ikke skal gjennom sikkerhetskontrollen i CPH. Men noen utskrift får jeg ikke til.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Da fikk jeg også kjenne på vreden til IT-systemene til SAS... Reiser til Tokyo i morgen, men når jeg prøver å se på bestillingen så får jeg følgende melding:

Vi finner ingen fremtidige bestillinger på din profil.

Update: Fant den ved å gå via "Andre bestillinger gjort uten at du var logget inn i din profil" selv om jeg har bestilt via sas.no.
 
Last edited:
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Da fikk jeg også kjenne på vreden til IT-systemene til SAS... Reiser til Tokyo i morgen, men når jeg prøver å se på bestillingen så får jeg følgende melding:



Update: Fant den ved å gå via "Andre bestillinger gjort uten at du var logget inn i din profil" selv om jeg har bestilt via sas.no.

Samme har skjedd her...

Har tre fremtidige bestillinger (som alle var inne på mine sider før). De er nå forsvunnet... Nå må jeg lete meg frem til mine booking referanser... Møkkaside...
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Kan bekrefte at mine bestillinger også har forsvunnet. De var der senest for en uke siden... at det går an!
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Argh, Eurobonus-sidene er så vanvittig frustrerende!

Du snakker med Sabrina
Velkommen til SAS Reisesenter
- hva kan jeg hjelpe med?
Sabrina: Hei!
Hva kan jeg hjelpe til med?
Du skrev: Hei. Jeg forsøker å bestille nytt Eurobonus-kort, men blir til stadighet logget ut igjen. Når jeg forsøker å logge inn på nytt, får jeg feilmelding: "Allerede innlogget (270008)".
Sabrina: Hva er ditt EuroBonus nummer?
Du skrev: Jeg har forsøkt både sas.no og flysas.com. Eurobonus-nummeret mitt er X.
Sabrina: nytt kort er sendt ut
Sabrina: Er det noe annet jeg kan hjelpe med?
Du skrev: Flott, takk. Nei, det var bare det. Men du kan gjerne feilmelde til rette vedkommende at EB-sidene er svært vanskelig å bruke, fordi man hele tiden blir logget ut. Har forsøkt ulike nettlesere med samme resultat.
Sabrina: ja beklager for det, lukk siden helt igjen vent en liten stund(10-15min) så prøver du igjen
Sabrina: Takk for praten, og velkommen tilbake.
Sabrina SAS Norge har forlatt chatt dialogen.
Skjemaet er sendt.

Som om det hjelper...
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

%&¤#¤#

I dag vil altså ikke sas.no la meg bestille billett når eb.nr er involvert...hverken innlogget eller ei. Noen andre med samme problemet ?
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

%&¤#¤#

I dag vil altså ikke sas.no la meg bestille billett når eb.nr er involvert...hverken innlogget eller ei. Noen andre med samme problemet ?

Jeg prøver å booke billett hjem på mitt TPI nå, men får bare beskjed om at det er et teknisk problem, vennligst prøv senere. Lurer på om jeg må være her i helgen..
 
Om sas.no og alle de rare feilene

Tjekkede ind til min rejse imorgen og fik fejlmeldingen "ukendt fejl", men alt virkede nu fint.

Mon det var fordi det var så uvant for CSC ikke at få en fejlmelding at de bare for en sikkerheds skyld måtte vise en alligevel ;)
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Tjekkede ind til min rejse imorgen og fik fejlmeldingen "ukendt fejl", men alt virkede nu fint.

Mon det var fordi det var så uvant for CSC ikke at få en fejlmelding at de bare for en sikkerheds skyld måtte vise en alligevel ;)

error-no-error.png
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Kan bekrefte at mine bestillinger også har forsvunnet. De var der senest for en uke siden... at det går an!
Samme her, har en rekke bestillinger frem til juli, men borte er de. Ringte til SAS som bare beklaget at siden p.t. var nede (og det har den vært i snart 14 dager!!). Ble "beroliget" med at bestillingene finnes, ja, vel.Mulig jeg må be dem sende kopi av samtlige reiser som er booket. Makan til amatører!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top