Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

• Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

I stedet for å skrive det på flyprat.no - hva med å sende inn feilmelding til support hos SAS? Hvordan skal noe forbedres om ingen sier i fra?
Hilsen noen som sitter på jobb og tester bugfixes....
Flere av oss har faktisk sendt både mail og lagt inn kommentar på SAS Facebook! Forøvrig ser det ut til at p.t. det meste er i orden....

I stedet for å skrive det på flyprat.no - hva med å sende inn feilmelding til support hos SAS? Hvordan skal noe forbedres om ingen sier i fra?

Vel - så mye feil, så ofte feil, og feil over flere måneder/år.. Har ikke SAS fått med seg dette enda - da er det på tide at dem som har ansvar for SAS' sine nettsider finner på noe annet. Slik SAS sine nettsider har vært over lengre perioder/år, burde være uakseptabelt. Tross alt en av de viktigste salgskanalene SAS har.. Men kan vel være håp nå som en tidligere rødnese-ansatt har ankommet..

Jeg rapporterer stadig vekk feil, og ikke en sabla skit blir gjort. F.eks. er ics-filene man kan laste ned etter å ha gjort en booking totalt ubrukelige, og dette sa jeg ifra om i oktober. Halvåret senere er feilen den samme.

Hvorfor skal jeg da gidde å si ifra i fremtiden?

Eller begge deler, om man vil...?

SAS Globalsupport kommer jo opp i adresseboka mi som en av de mest brukte mailene :headbang Men de pleier å være flinke til å fikse opp når jeg rapporterer feil :up:

Selvsagt følger SAS med i denne tråden, og selvsagt er det nyttig for både dem og oss at en kan bekrefte hverandres feil her. Dette med setevalgsproblmer trodde jeg berodde på noe feil med softwaren min, men "godt" å se at andre har det samme problemet.

Har opplevd problemer med setevalg det siste halvåret. Det varierer mellom checkin-sms og mail som bare inneholder en av strekningene, og at jeg bare kan velge sete på en eller ingen av strekningene. Feilmeldingen "Flere strekninger kan eksistere" kommer ofte. Bonuspoengene gikk til 0 forrige uke, er nå tilbake. Fremtidige bestillinger har jeg ikke hatt tilgang til siste måneden, nå er de tilbake, men uten dato for avreise.

Dette er nok Altea-relatert, og som tidligere meldt, vil ikke dette forsvinne før Altea er 100% implementert, som vel er i mars.

Jeg begynner å bli lei av at de fleste setevalg ikke er tilgjengelig for innsjekk. At dette pågikk en kort tid er greit nok, men nå har det vært 3 uker med samme problemer. Flight ut fra OSL kommer opp som velg sete, men resten er utilgjengelig. Når da SAS bytter flytype, og mitt forhåndsvalgte sete forsvinner, blir jeg lite imponert. Chatten kunne heller ikke ordne det, så det må ordnes på flyplassen. Farvel nødutgang!

Edit: Der kom det opp 33C i en A320, imponerende. Gleder meg til å henge bakpå halen.

Chatten henviste meg til innsjekk, innsjekk henviste meg til skranken i CPH, og da var selvsagt alle seter uten 2 midtseter, et midtgangsete og mitt nye 29A tatt. Jeg forstår at det er problemer med implementering av nytt system, men det skal ikke ta evigheter og man skal ikke henvise de som har forhåndsreservert nødutgang til bakerste rad. Det er kanskje en grunn til at man ønsker å sitte på nødutgang på de lange flightene?? Heldigvis har A320 bedre benplass enn SAS sine A319 og ikke minst A321.

Slik systemet har vært siste ukene, er de som ikke starter sin reise i CPH sterkt nedprioritert ved bytte av flytype. Starter man i OSL og ikke har tilgang til setevalg, kan man være sikker på at alle de gode setene er tatt når man endelig får snakket med noen som har tilgang til systemet.
Mail til CR blir sendt i morgen! ;)

Last edited:

Hurra! Mine reiser har nå dukket opp igjen på "Se / endre bestilling".
Men i midten er en tur som var sist måned...
Mine 6 bookinger med SAS dukket også opp under profilen min. Det ser ut som om feltet for dato mangler i oversikten og de listes antagelig derfor i tilfeldig rekkefølge; men det går utvilsomt fremover. De skal visst ha enda en release den 11. så da blir kanskje det også fikset.

Kontaktet dem også om mine russiske sider og menyer som jeg fortsatt får av og till til tross for fjerning av cookies og restart, men det var visst et ukjent fenomen som de ikke klarte reprodusere.

Fra de listede flightene på profilen er det nå mulig å sjekke inn, men når man skal printe ut boardingkort får man bare et merkelig ark med bekreftelse på at man er sjekket inn.

Går man derimot inn fra "Sjekk inn og velg sete" fra forsiden så får man printet ut boardingkortet.

Under prosessen kan man ikke se noe om hvilket bokuskort flighten er registrert på, men på boardingkortet står det
"Frequent flyer program: EuroBonus EBS, SK*S,SK Basic, SK*B"
Betyr det at flere kort er registrert?

Og atter en gang greier ikke SAS å selge alle sine flyginger i egen kanal. HEL-OSL fremstår som det bare går flighter morgen, middag og kveld

SAS.png

Går man på Expedia, Widerøe etc. så får man opp andre flighter som faktisk ikke er så dumme, og som utfyller hullene sas.no har. :headbang

Eksempel:
HEL 10:40 - OSL 13:05 (via CPH)
HEL 11:15 - OSL 13:45 (via ARN)
HEL 15:55 - OSL 18:20 (via CPH)
HEL 20:30 - OSL 23:05 (via ARN)
HEL 21:15 - OSL 23:55 (via CPH)

I tillegg er den en god del kombinasjoner via ARN/CPH som går parallelt med direkteflightene, men som kan komme ut med lavere pris.

Ikke websidene, men en annen raritet med systemene til SAS: Når man ringer support og velger eurobonus blir man bedt om å taste inn eurobonusnummeret, men når man kommer frem til en person er eurobonusnummeret omtrent det første han spør om å få oppgitt. :rolleyes:

Det er ikke uvanlig på callsentere ... det skjer hos mange store firmaer .. 'enter your account number' - God dag - hva er kundenummeret ditt?' ;)

Bare jeg som sliter sterkt med å booke på sas.no i kveld? Prøvd de vanlige triksene og flere nettlesere..

Men at SAS ikke kutter ut det?
Hvis du har status så kommer du (skal komme) fortere frem i køen, derfor "taste taste", men at agentene ikke ser nummeret man har tastet er for dumt.

Husker ikke om det var SAS, men ringte et callsenter en gang og tastet nummer, fikk spørsmål om nummer når de svarte. Sa at "Det har jeg allerede tastet inn", og da var alt greit for de så det på skjermen sin :rolleyes:

Noen av dere som har ringt SAS i det siste som har spurt om de faktisk ser det som er tastet inn?

Wow! Har SAS fått automatisk midtseteblokkering for gullkunder nå? Prøver å sjekke inn meg og en kompis til i morgen. Setene ved siden av meg vises som ledig hos meg, men når jeg sjekker han inn er plassene ved siden av meg "opptatt"! Hurra!

Wow! Har SAS fått automatisk midtseteblokkering for gullkunder nå? Prøver å sjekke inn meg og en kompis til i morgen. Setene ved siden av meg vises som ledig hos meg, men når jeg sjekker han inn er plassene ved siden av meg "opptatt"! Hurra!
Tro om det har noen effekt også når man sitter i en toseters rad? :fly

Status
Not open for further replies.
Back