Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

• Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Hvor snart?

Ingen anelse... Jeg har bare fått referert fra kollegaer som tidligere jobbet i CSC, nåværende ansatte, og andre i SAS at det er en vesentlig modernisering på gang.

I en slik situasjon ønsker man å minimere investeringene i en verdikjede som skal saneres, selv om det er litt smertefullt for kundene.

Da kommer den sikkert i morgen...fikk nettopp sms at jeg kunne sjekke inn på gårsdagen SK944 :rolleyes:

Da jeg fløj CPH-BLL lørdag fik jeg ingen sms og på BLL-CPH søndag fik jeg sms ca. 45 min før afgang og 5 minutter efter jeg havde tjekket ind i lufthavnen...

Det lader til at sms-systemet ikke kører helt stabilt.

Hadde samme greie i oktober, men i dag fikk jeg sms nesten på minuttet 22 timer før check-in.

Når jeg søker på sas.no etter reiser med tilslutninger med SAS sine partnere, så har siden begynnt å kalkulere EB poeng for hele reisen. Tidligere kom det kun opp når SK sto for hele reisen.... Liker forbedringen. Er det lenge siden dette kom?

hm, ingen SMS til morgendagens flighter, vel gromsetene var ledige.

Trodde ikke dette var noe nytt. SMS-tjenestene - spesielt flight status - har vært ren bingo de siste månedene. Checkin kommer som oftest relativt punktlig (selv om jeg av og til får de etter avgang), men flight status bommer ofte brutalt.

Når jeg søker på sas.no etter reiser med tilslutninger med SAS sine partnere, så har siden begynnt å kalkulere EB poeng for hele reisen. Tidligere kom det kun opp når SK sto for hele reisen.... Liker forbedringen. Er det lenge siden dette kom?

På enkelte reiser, ja, men hvis du f.eks. legger inn en t/r til ZRH blir det kluss når LX flyr en av turene.

På enkelte reiser, ja, men hvis du f.eks. legger inn en t/r til ZRH blir det kluss når LX flyr en av turene.

Det kom ihvertfall opp med LH til Lisboa via FRAog MUC. Pluss til IAH vie EWR med UA. Men mye mulig det bare er de mest populære rutene som er lagt inn....

Problemer hos sas.no

I forrige uke var jeg inne og endret dato på en bonusbillett - det var veldig enkelt og gikk greit.
Da jeg skulle velge sete, fikk jeg en feilmelding og beskjed om å prøve igjen.
Etter den tid har det samme skjedd hver gang jeg har skullet gå inn og se på og endre bestillingen - følgende feilmelding kommer opp:

• Systemet kan for øyeblikket ikke behandle forespørselen din. Prøv på nytt. (9102)
Noen med kjennskap til systemet som vet hva dette betyr og hvordan jeg skal få tilgang til reisen?

:fly

Re: Problemer hos sas.no

• Systemet kan for øyeblikket ikke behandle forespørselen din. Prøv på nytt. (9102)

Ikke ukjent, jeg fikk tilsvarende "prøv igjen senere" i 6 mnd en gang. Chat/telefon er kanskje det sikreste om det ikke løser seg innen rimelig tid.

Flere som ikke får opp EuroBonus-sidene? Vært nede i to dager her i alle fall.

Flere som ikke får opp EuroBonus-sidene? Vært nede i to dager her i alle fall.

Forsøgte at bestille EB-rejse igår aftes i flere timer, men gik kun meget sjældent resultater frem og sitet var ekstremt langsomt. Måtte opgive til sidst :( Blev smidt tilbage til forsiden 9 af 10 gange - og måtte starte med at indtaste ALT i søgefeltet igen. At smide en cookie med søgedata er åbenbart for avanceret for SAS :headbang

Jeg har hatt problemer ei hel uke med å få redigere en booking med Eurobonus.
Endret en booking - det gikk greit, men da jeg skulle legge inn setevalg fikk jeg beskjed om å prøve igjen senere. Det har jeg gjort hver dag i løpet av den siste uka uten hell. I går ringte jeg SAS og de ordnet det for meg. Det blir dyrt i lengden å ha folk ansatt for å hjelpe passasjerene med tjenester de helst bør og vil gjøre selv!

Jeg har hatt problemer ei hel uke med å få redigere en booking med Eurobonus.
Endret en booking - det gikk greit, men da jeg skulle legge inn setevalg fikk jeg beskjed om å prøve igjen senere. Det har jeg gjort hver dag i løpet av den siste uka uten hell. I går ringte jeg SAS og de ordnet det for meg. Det blir dyrt i lengden å ha folk ansatt for å hjelpe passasjerene med tjenester de helst bør og vil gjøre selv!

Er det ikke et velkendt problem at så snart man har lavet en ændring på en EB-booking, så er den låst og man kan ikke ændre mere på den online. Det har jeg ihvertfald oplevet alle de gange jeg har ændret en EB-booking og har været nødsaget til at ringe SAS :(

Man kan undre sig over at de ikke snart får styr på deres website og får bedre selvbetjeningsløsninger. Nu har man i årevis haft problemer med hundredevis af ting, men det er ikke meget der bliver forbedret. Næsten tværtimod.

Men men, hvis al udvikling skal gå i samme tempo som deres App-udvikling, så skal vi nok væbne os med tålmodighed nogle årtier endnu inden der bare er lidt forbedring at spore.

Er det 3 år App'en er "forsinket" nu? Og i al den tid har den "været på vej" og vi "giver besked så snart vi ved noget". Det må være den app i verdenshistorien der har taget længst tid at udvikle, men det er vel også en præstation i sig selv. Det må være pinligt at være ansat i kundeservice og skulle give sådanne svar gang på gang i så lang tid :cry:

Jeg kommer ikke inn på ´Mine Eurobonus-sider´. Får feilmeldingen ´Siden kan ikke vises´, har vedvart et par dager.

Er det 3 år App'en er "forsinket" nu? Og i al den tid har den "været på vej" og vi "giver besked så snart vi ved noget". Det må være den app i verdenshistorien der har taget længst tid at udvikle, men det er vel også en præstation i sig selv. Det må være pinligt at være ansat i kundeservice og skulle give sådanne svar gang på gang i så lang tid :cry:

Men dette er jo egentlig veldig SAS, da. Da har alltid vært mye flinkere til å lansere enn å implementere. Det er ikke få saker som er lansert med brask og bram, bare for å koke helt ut i kål når det kommer til stykket.

IT-trøbbel og SAS har vel snart folk sluttet å reagere på, ettersom dette er blitt en vane. En blir jo mer overrasket over om ting faktisk fungerer.

Status
Not open for further replies.
Back