Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

  • Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Nå klikker det snart. Umulig å bestille en rundreise mellom Bergen og Oslo, får bare opp en rød feilmeldingsboks på toppen av siden - uten noen feilmelding.

Har fått samme skitten, rødfargen betyr vel indirekte "Please try norwegian.no" :p Evt. om du er desperat: Iflg. kollega så forsøk å bruk en browser uten noe plugins, gammel historikk osv.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Hva er poenget med å ha valget "Radisson blu hotel & resorts" i dropdown-listen når det ikke finnes info om det? :headbang

sas-no.png
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Når man endrer sete under innsjekking så oppdateres ikke sete for bookingen.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Når man endrer sete under innsjekking så oppdateres ikke sete for bookingen.
Det har jeg i allefall opplevd på mange andre selskaper. Når check inn åpnes så oppdateres tydeligvis ikke nye valg mot amadeus.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Det har jeg i allefall opplevd på mange andre selskaper. Når check inn åpnes så oppdateres tydeligvis ikke nye valg mot amadeus.

Det er korrekt. Det er 'enveistrafikk'. Når innsjekkingssystemet overtar, brytes kommunikasjonen.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Hvis du har valgt flight og så gått tilbake, vil det setet forbli tatt inntil det timer ut (ca 45 minutter). Ved nytt søk innen denne tidsrammen kan diu få høyere pris hvis det ikke er flere seter ledige i samme bookingklasse. Spesielt når dere er så mange som 7 som booker, er du sårbar for slikt .. ;)
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Hvis du har valgt flight og så gått tilbake, vil det setet forbli tatt inntil det timer ut (ca 45 minutter). Ved nytt søk innen denne tidsrammen kan diu få høyere pris hvis det ikke er flere seter ledige i samme bookingklasse. Spesielt når dere er så mange som 7 som booker, er du sårbar for slikt .. ;)

Det var en, booket for kona til CPH ;)
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Jeg har forsøkt å bestille en tur med SAS OSL-CPH t/r i desember, men det er jo helt umulig! Når jeg kommer til betalingen, stopper det opp.
For det første spør de om "Navnet på kortet". Jeg går ut fra at det er mitt navn og ikke AmEx, Diners, Mastercard, el. lign., men uansett hva jeg skriver inn, blir det feil. Hvis det er mitt navn de ber om, hvorfor kan de ikke da skrive "Kortholders navn" slik alle andre gjør?!
Deretter forsvinner muligheten til å legge inn CVC'en i det øyeblikket jeg begynner å skrive navnet mitt!

Etter å ha forsøkt chat'en (hvor alle "Traveller consultant" var opptatt, prøv igjen senere), ringte jeg dem, men da er det 21 min. ventetid for å snakke med en "Traveller consultant"!

Dette er for dårlig, SAS!
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Jeg klarte faktisk på fredag å bestile en tur på nye SAS.no uten hikke... :stir :rolleyes:
Hadde muligens en god porsjon flaks da.
 
Jeg klarte faktisk på fredag å bestile en tur på nye SAS.no uten hikke... :stir :rolleyes:
Hadde muligens en god porsjon flaks da.

Minner om at vi har en egen tråd hvor man kan poste gode erfaringer med SAS.no: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=142862
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

For det første spør de om "Navnet på kortet". Jeg går ut fra at det er mitt navn og ikke AmEx, Diners, Mastercard, el. lign., men uansett hva jeg skriver inn, blir det feil. Hvis det er mitt navn de ber om, hvorfor kan de ikke da skrive "Kortholders navn" slik alle andre gjør?!
De burde kanskje heller skrive "Kortholders navn, slik det står skrevet på kortet" slik at det ikke misforstås. Skriver du ikke nøyaktig det samme så vil det antagelig feile.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Tror det var DNB kundeservice som fortalte meg at det ikke ble gjort oppslag i navnet, eventuelt er det slingringsmonn. Uansett har jeg booket en haug flybilletter på de nye sidene uten problemer.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Da var det min tur i denne tråden. Skulle sjekke priser på en tur til New York i september. La først inn feil med "én vei" og gikk tilbake til "endre søk" for å rette opp. Da jeg trykket "tur/retur" skjedde det overhodet ingenting, skjermen låste seg fullstendig. Derimot fikk jeg opp bildet under. Alle Oslos flyplasser ligger 37 kilometer unna, til Skien er det ikke mer enn 96 kilometer og Torp 85.

Dersom man tar avstanden i luftlinje fra Stortorvet til hhv. Gardermoen og Torp stemmer dette, men Skien?! Det har ikke gått rutefly på Geiteryggen de siste to årene og dessuten er det 106 kilometer i luftlinje dit. Og 137 kilometer hvis man tar korteste landevei, 168 hvis man kjører E18.

Hva i huleste er det som egentlig foregår i SAS for tiden?! Ledelsen kan jo ikke ha noe som helst styring og kontroll når et eller annet svadafirma kan tillates å legge ut slikt ikke-fungerende vissvass på nettsidene?

Edit: Og ja, SAS har også fått en klar tilbakemelding på dette, det er ikke bare utblåsing her på Flyprat.
 

Attachments

  • SASfaen.jpg
    SASfaen.jpg
    62.6 KB · Views: 362
Last edited:
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Jeg måtte annullere en av reisene mine jeg har bestilt. Det var 21 timer etter jeg bestilte, og det var totalt umulig å gjøre det på nettsidene deres. Jeg bestemte meg derfor for å ringe SAS. Der sa de jeg var nr. 4 i køen, men allikevel måtte jeg vente i mer enn 45 min.! Da jeg endelig fikk svar, sa han at det var 24 t. og 30 min. siden jeg bestilte. De opererer med GMT, og den er 2 timer etter oss nå om sommeren (ellers 1 time). Det er altså ikke gratis å annullere en tur mer enn 22 timer etter bestilling (23 t. når vi ikke har sommertid).
Jeg forklarte dette og at jeg hadde ventet i mer enn 45 min., og fikk annullert den uten omk.

Hvorfor er det ikke mulig å gjøre dette på en enkel måte nettsidene deres?
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Jeg måtte annullere en av reisene mine jeg har bestilt. Det var 21 timer etter jeg bestilte, og det var totalt umulig å gjøre det på nettsidene deres. Jeg bestemte meg derfor for å ringe SAS. Der sa de jeg var nr. 4 i køen, men allikevel måtte jeg vente i mer enn 45 min.! Da jeg endelig fikk svar, sa han at det var 24 t. og 30 min. siden jeg bestilte. De opererer med GMT, og den er 2 timer etter oss nå om sommeren (ellers 1 time). Det er altså ikke gratis å annullere en tur mer enn 22 timer etter bestilling (23 t. når vi ikke har sommertid).
Jeg forklarte dette og at jeg hadde ventet i mer enn 45 min., og fikk annullert den uten omk.

Hvorfor er det ikke mulig å gjøre dette på en enkel måte nettsidene deres?


Hæ? 24 timer er vel 24 timer uansett hva klokka var i Oslo/London/New York/Tokyo da du bestilte?
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Bare det at noen i det hele tatt kan begynne å blande inn UTC-tid beviser vel bare intelligensnivået på disse menneskene. Som Martin sier, 24 timer er 24 timer og de regnes fra du trykker på knappen. Ferdig snakka.

Når det gjelder min frustrasjon over a) faenskapet funker ikke og låste seg, og b) Skien er ikke en alternativ flyplass for Oslo, fikk jeg faktisk svar fra fru Granat (Nei, det er ikke tull, hun het det) om at dette skulle tas videre til et hakk høyere opp i systemet. Da jeg svarte "flott, når hører jeg fra dere igjen?" var svaret "Nei, vi pleier ikke gi noen tilbakemeldinger på det."

Bongos Tryllereiser begynner å fremstå som en svært seriøs aktør i markedet..!:headbang
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Hæ? 24 timer er vel 24 timer uansett hva klokka var i Oslo/London/New York/Tokyo da du bestilte?

Nei, tydeligvis er det ikke det. SAS bruker som sagt GMT, mens jeg bruker CET, altså "norsk tid". Jeg ble overrasket over dette selv, men heldigvis ble annulasjonen akseptert,

Selvfølgelig er det dårlig business å investere i å utvikle gebyrfri kansellering på nettsidene, men når de annonserer at det kan gjøres, må de da for f*** kunne la oss oss gjøre det!
Jeg har alltid vært "pro SAS", men nå begynner jeg å bli irritert over at alt er så fordømt vanskelig (les: Umulig!)! (Beklager språkbruken.)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top