Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

  • Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Nei, for denne ruten flyr de jo ikke. Jeg gir opp snart...

"Sorry. We can't find the route you requested..."

Skjønner virkelig ikke at det går an... Det er om mulig blant SAS sine mest trafikkerte ruter... Men SAS virker som gjør en sport i å ha rotete nettsider, rot i systemer generelt og rot rot og bare rot.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Jeg vil bare nævne, at mit poengregnskab fra den seneste tur, incl. opgradering, er korrekt opdateret! Så SAS gør altså også noget
rigtigt iblandt :)!
 
Last edited:
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Nei, for denne ruten flyr de jo ikke. Jeg gir opp snart...

"Sorry. We can't find the route you requested..."

Fikk samme feilen mellom Oslo og Bergen i forrige uke, men det kom seg da jeg forsøkte 5-6 ganger. Halvparten av billettsøkene feilet, men prøvde jeg et par ganger på nytt gikk det igjennom.

Håpløst? Ja. Får håpe det bare var midlertidig ifbm systemoppgradering.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Søkte på Oslo-London, og fikk feilmeldingen "please enter a valid pso code"... ellerno. Ringte SAS, og de skjønte heller ikkeno, men billett ble ordnet. Takk Gud for telefonen. Hadde den kommet etter internett hadde jeg oppfattet det som et helt fantastisk framskritt.

Forøvrig samme problem med BA for et par dager siden. Sete 16K var umulig å resevere på nettet, men søte Alicia ordnet opp med et smil (ja, man kan faktisk høre at noen smiler - iallefall innbiller jeg meg det). Om hun var søt eller ikke er selvfølgelig helt irrelevant, men det skader heller ikke å innbille seg det også.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Det var da virkelig optimistisk, ikke en gang Privateair-kjerra klarer vel den.
:D
 

Attachments

  • sas.jpg
    sas.jpg
    82.8 KB · Views: 640
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

"Prisen" var kostnaden for å endre, utreisen var dyr nok til at jeg droppet det..
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Hvordan får man frem flightnummer og flytype når man søker, samt tidspunkt for ankomst og avgang ved transitt-stopp?
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Prøver å finne en bonusbillett på sas.no til helga. Starter søket og det går fint helt til kalenderen kommer opp, men før prisene kommer opp. Deretter hoppes det automatisk over til classic.sas.no og et nytt søk starter automatisk. Deretter kommer feilmeldinga om at man ikke får kontakt med kundedatabasen. Jeg har nå forsøkt i mer enn 24 timer. Er uten status. Er det andre måter å finne ut hva som er ledig på enn å ringe?
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Prøver å finne en bonusbillett på sas.no til helga. Starter søket og det går fint helt til kalenderen kommer opp, men før prisene kommer opp. Deretter hoppes det automatisk over til classic.sas.no og et nytt søk starter automatisk. Deretter kommer feilmeldinga om at man ikke får kontakt med kundedatabasen. Jeg har nå forsøkt i mer enn 24 timer. Er uten status. Er det andre måter å finne ut hva som er ledig på enn å ringe?

Denne feilen har jeg hatt siden før helga. Jeg tipper jeg snart kommer til å gjøre noe dumt med poengene mine, sånn som å bestille 10 håndklær eller noe.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Denne feilen har jeg hatt siden før helga. Jeg tipper jeg snart kommer til å gjøre noe dumt med poengene mine, sånn som å bestille 10 håndklær eller noe.

Muffins er min favoritt😎. Er det ikke kun 1.500 poeng pr stk?
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Å booke billett på sas.no...

Jeg er pålogget som meg selv, skal bestille billett til min mor. Systemet setter automatisk meg selv som reisende. Jeg kan velge endre, og får lov å skrive inn fornavn, etternavn, epost og telefon. Men du kan ta fanden på at det ikke er mulig å endre kjønn, så min mor må nesten være min far.

Så logger man ut, og prøver igjen, og nå kommer man til betaling. Her har man slått av muligheten for å lime inn et kredittkortnummer, og jeg kan ikke tenke meg andre årsaker enn for å kose seg med vissheten om at det ikke finnes alternativer til sas for denne reisen.
 
Om sas.no og alle de rare feilene

SAS innrømmer jo selv at nettsiden deres ikke holder mål, det kom fra Gustavsson selv i går, men at den stadig vil bli forbedret fremover, men at det vil være en gradvis prosess.
Det viktigste er faktisk at infrastrukturen bak (inkludert Eurobonus) er byttet, slik at det vil være mulig på sikt å tilby både noe som funker og ikke minst endel nye funksjoner og muligheter

7e10b43b9bcb8f8227a4a2e5adcbb2c8.jpg
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

SAS innrømmer jo selv at nettsiden deres ikke holder mål, det kom fra Gustavsson selv i går, men at den stadig vil bli forbedret fremover, men at det vil være en gradvis prosess.
Det viktigste er faktisk at infrastrukturen bak (inkludert Eurobonus) er byttet, slik at det vil være mulig på sikt å tilby både noe som funker og ikke minst endel nye funksjoner og muligheter

7e10b43b9bcb8f8227a4a2e5adcbb2c8.jpg

Det var da noe... Jeg skjønner ikke at det er mulig å implementerre dette som er så dårlig. Utrolig tregt, forvirrende skjermbilder, tungt å navigere i etc, etc....Tror dessverre at det vil ta laaaang tid før dette blir brukbart.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Skulle bestille billetter for noen andre i går. Satt å så på div alternativer. Plutselig kunne jeg velge sas plus til 216 kroner. Men når jeg kom til betaling så må jeg logge ut for å booke for noen andre.....
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Er systemet for innsjekk nede no? Får berre melding om kommunikasjonsfeil.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Får samme problem så kan hende ja

Meldinga har no endra seg til "Systemfeil"... (I appen og på classic.sas.no).

På nye sas.no så kjem faktisk bestillinga opp, men eg får ikkje tilgang til å velge sete. Noko som eg gjerne kunne tenkt meg å gjort :(
 
Last edited:
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Vet ikke om dette skyldes hjemmesia eller noe annet, men da jeg skulle gå igjennom sikkerhetskontrollen i går på OSL så fikk jeg feilmelding om at jeg ikke kunne bruke fasttrack i slusa. Nei vel - dette skal jeg klage til SAS om. Gikk bort til innsjekk og viste seg at Eurobonusnummeret mitt ikke var registrert på den bonusbilletten jeg hadde bestilt på SAS sine hjemmesider, til meg selv og for mine egne poeng. Alt var som det skulle i appen og det sto at fast track var tilgjengelig der. Første gangen jeg har opplevd det...

Etter et par tastetrykk hos innsjekk ble det ordnet, men synes likevel det var rart.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top