Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

• Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Om sas.no og alle de rare feilene

Nei, tydeligvis er det ikke det. SAS bruker som sagt GMT, mens jeg bruker CET, altså "norsk tid".

Med andre ord: kjøpstidspunkt på billetten blir regnet om til GMT, mens den som gjør selve avbestillingen jobber i CET?! Virker merkelig...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Nei, tydeligvis er det ikke det. SAS bruker som sagt GMT, mens jeg bruker CET, altså "norsk tid". Jeg ble overrasket over dette selv, men heldigvis ble annulasjonen akseptert,

Selvfølgelig er det dårlig business å investere i å utvikle gebyrfri kansellering på nettsidene, men når de annonserer at det kan gjøres, må de da for f*** kunne la oss oss gjøre det!
Jeg har alltid vært "pro SAS", men nå begynner jeg å bli irritert over at alt er så fordømt vanskelig (les: Umulig!)! (Beklager språkbruken.)
Men altså?

Står det ikke noe om kansellere billetten i eposten du får, eller kommer denne etter at det er gått et døgn?
c9e40a4fbf1c06a2f6ad65dc2f7a97d4.jpg

Her er det fra en bonusreise og de opererer med gmt ja, som forsåvidt er greit, men da må de jo være konsekvente!
6aa5a588c7e597d7d40de9f77d61377d.jpg

Fikk en feilmelding om at sete allerede var reservert da jeg prøvde å reservere sete på den oppgraderte flygningen hjem - men gikk da jeg prøvde på nytt.

Her er det fra en bonusreise og de opererer med gmt ja, som forsåvidt er greit, men da må de jo være konsekvente!

GMT er jo også et begrep som forsvant ut av offisiell språkbruk for mange år siden. Det heter UTC. Ikke det at konsulentene og web-designerne til SAS levnes mye kunnskaper, men et flyselskap som tross alt opererer over store deler av verden i UTC burde det ringt en bjelle. -i UTC tid:colgate:

Det er jo betryggende at flygingen flys av "1 flyselskaper", men det gjelder ikke alle avgangene.

SAS.png

Har en mistanke men ikke sikker,på at "flyes av 1 selskaper" står der når sas ikke flyr selv med sine fly.
Dette er allefall tilfellet med lufthansa,booket på sas sine sider.

Har en mistanke men ikke sikker,på at "flyes av 1 selskaper" står der når sas ikke flyr selv med sine fly.
Dette er allefall tilfellet med lufthansa,booket på sas sine sider.
Ja, det er det som er tilfelle, men er jo helt koko. Dårlig norsk og informasjonen gir jo null informasjon slik den fremkommer. Jeg håper virkelig alle flightene til SAS flys av et flyselskap :p

Scandale Airlines, prøvd å logge meg inn etpar år uten hell. Før kom jeg inn med midlertidig passord. Men den godtok aldri den nye som ble laget. Prøvd i flere dager på nye siden å få tilsendt nytt, mottar lenke man skal trykk på med følgende beskjed "trykk på lenken å få tilsendt midlertidig passord". Enda ikke fått noe etter å ha fulgt dette.

Nye siden har dårlig brukervennlighet generelt, se til andre selskap hvor lett man kan booke. Kun appen til SAS duger.

SAS svarte jo veldig godt for seg på tv2 hjelper deg i går også :D

Prøver meg på Plusgrade CPH - SFO. Få ledige (og omtrent berre midtseter) ledige i Plus, så får prøve med eit meget forsiktig bud i C. Uviss på om det faktisk er verdt det, men det blir så mykje økonomi-langdistanse at det kan vere fint med litt avveksling. Uansett; kvitteringsskjermen viser dette. "Good luck". "There was an error".

Attachments

• sas.png
    sas.png
    54.5 KB · Views: 592

Rant:

Var tett nok i skallen til å bestille en billett for en kollega via appen..
Kvitteringer og alt havnet jo i eposten til vedkommende, nå da jeg skal skrive reiseregning får jeg f*n ikke tak i kvitteringa.
Kollegaen er på reise og jeg må bare krype til korset å sitte i kø til den alldeles udugelige kundeservicen til SAS..
Jeg sitter her å fobanner hu dama som beklager ventetiden hvert 30. sekund..

Prøvde meg på chat, men det er like udugelig, i allefall ingen ledige nå..

Foreløpig 20 minutter i telefonkø..

Rant over..

Jeg kommer meg overhodet ikke inn pä mine bookinger (altsä man logger seg inn, ogsä trykker man pä "mine bookinger" og deretter kommer en liste med alle bookinger). När jeg da trykker pä enkeltbookinger kommer det bare feilmelding "en feil skjedde". Ringte inn klokka 11:37 og fikk svar etter bare 1 minutt ventetid, og fikk da hjelp til ä kansellere en PLUS-reise, samt ombooke en annen PLUS-reise. Alt var over pä 5 minutter. Altsä er det veldig därlig status pä internettsystemet, men er fornöyd med kundeservice pä telefonen.

Attachments

• IMG_0811.jpg
    IMG_0811.jpg
    69.1 KB · Views: 441

Rant:

...

Foreløpig 20 minutter i telefonkø..

Rant over..

Kapitulerte etter 40 minutter, da hadde jeg vært nummer 3 i ti minutter og hadde ikke tid lengre.

Har du fryktelig mye kulere status enn meg Polaris, jeg er bare en skarve juksesølv, men alikevell.. :-/

Hadde fint tollerert 10 minuter i kø, evt. å bli oppringt når det var min tur, men den gang ei..

Det merkelige, i mitt hode, er at chatten ikke fungerer bedre.
Det aller meste kan jo løses veldig elegant på chat!

Altsä er det veldig därlig status pä internettsystemet, men er fornöyd med kundeservice pä telefonen.

Det rare er at, i mine øyne, så begynner nettløsningene å gå seg til, at jeg er tett nok i hodet til å ikke sørge for å få kvitteringene når jeg bestiller for noen andre er nå så. Selv om det er merkelig at jeg ikke kan få kvitteringene på epost, bare for mine egne. Så burde en kort chat eller telefonsamtale fikset det. Men jeg kom aldri så langt og sverget i min førstefødtes navn at det blir en stund til neste gang jeg setter meg inn i en SK maskin.. (Manns minne varer ca fram til neste salg)..
Men kudeservice på telefon/chat er, fortsatt i mine øyne, alldeles udugelig..

Last edited:

Språket blir jo bare dårligere og dårligere - denne kommer på chaten

Det de mener er nok: "Alle våre(?) travle konsulenter er for tiden opptatt"
At de setter spørsmålstegn bak våre er fordi de egentlig ikke jobber i SAS, og de er uansett alltid for travelt opptatt til å snakke med deg på telefonen...

Jeg har flydd 8 poenggivende reiser siden kvalifiseringsperioden startet, men det viser kun 4 på sas.no, det er vel ikke tur-retur reiser som vises?

Har du fryktelig mye kulere status enn meg Polaris, jeg er bare en skarve juksesølv, men alikevell.. :-/

Nei, helt vanlig *A Sölv inntjent gjennom 10 flights pä 1 är. Kanskje det hadde noe med tidspunkt pä dagen, när du ringte inn? Eller at det var en "störning" i en eller annen by sä örten strandede pax prövde ä ringe inn samtidig...? Tjaja. Har ringt mye til SAS og stort sett aldri ventet lenge, er vel en 3-5 gang hvor jeg har lagt pä etter 20-30mins venting og ringt igjen dagen etterpä.
Chatten orker jeg ikke en gang pröve pä.

"Internet innsjekking er ikke mulig. Sjekke inn på flyplassen." sier websidene deres, men i appen får jeg sjekket inn.

SAS bør dog få skryt for å ha klart komme ned i kun 3 skrivefeil for 2 setninger...

Zurich? Ikke så lenge siden de la om til SAS egen Altea, så de har nok bare glemt å rette teksten ...

Status
Not open for further replies.
Back