Han er visst 'bare' 1.88 ..
Mulig det er et fryktelig dumt spørsmål, men hvorfor er det flightnummer SQ22 fra SIN og SQ21 fra EWR? Burde det ikke vært omvendt?![]()
Finner ikke SQ21 på fl24 nå. Den tok jo av fra EWR kl 1100 loc.
Mulig det er et fryktelig dumt spørsmål, men hvorfor er det flightnummer SQ22 fra SIN og SQ21 fra EWR? Burde det ikke vært omvendt?![]()
Veldig godt spørsmål. Det naturlige er jo å starte på odde (1, 3, 5 osv) som siste siffer ut fra hjemmebasen og like nummer hjem igjen. I tillegg til det er det ikke uvanlig å bruke 001/002 for prestisjetunge ruter, ref BA001/BA002.
Noen som vet noe om bakgrunnen for nummereringen?
Imponerende tall fra SQ21. Mach 0,85 - fuel burn 101 tonn og flytid 17:20. Hva brukte A345, 170 tonn? Trekker man fra fuel til avgang og klatring er man nede på rundt 5 tonn i timen, dvs det samme som en 763 bruker på cruise.
Er det riktig å sammenligne med 763 ?
![]()
Imponerende tall fra SQ21. Mach 0,85 - fuel burn 101 tonn og flytid 17:20. Hva brukte A345, 170 tonn? Trekker man fra fuel til avgang og klatring er man nede på rundt 5 tonn i timen, dvs det samme som en 763 bruker på cruise.
Cockpitcrew skrev: Fuel burn - 101 tons.
Total mengde ombord var 111,5tons. Dvs rikelig mengde igjen ved landing.
Maksimal mengde er 129,5 tonn, så de har en del å gå på.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.