Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Han er visst 'bare' 1.88 ..
Mulig det er et fryktelig dumt spørsmål, men hvorfor er det flightnummer SQ22 fra SIN og SQ21 fra EWR? Burde det ikke vært omvendt?![]()
Finner ikke SQ21 på fl24 nå. Den tok jo av fra EWR kl 1100 loc.
Mulig det er et fryktelig dumt spørsmål, men hvorfor er det flightnummer SQ22 fra SIN og SQ21 fra EWR? Burde det ikke vært omvendt?![]()
Veldig godt spørsmål. Det naturlige er jo å starte på odde (1, 3, 5 osv) som siste siffer ut fra hjemmebasen og like nummer hjem igjen. I tillegg til det er det ikke uvanlig å bruke 001/002 for prestisjetunge ruter, ref BA001/BA002.
Noen som vet noe om bakgrunnen for nummereringen?
Imponerende tall fra SQ21. Mach 0,85 - fuel burn 101 tonn og flytid 17:20. Hva brukte A345, 170 tonn? Trekker man fra fuel til avgang og klatring er man nede på rundt 5 tonn i timen, dvs det samme som en 763 bruker på cruise.
Er det riktig å sammenligne med 763 ?
![]()
Imponerende tall fra SQ21. Mach 0,85 - fuel burn 101 tonn og flytid 17:20. Hva brukte A345, 170 tonn? Trekker man fra fuel til avgang og klatring er man nede på rundt 5 tonn i timen, dvs det samme som en 763 bruker på cruise.
Cockpitcrew skrev: Fuel burn - 101 tons.
Total mengde ombord var 111,5tons. Dvs rikelig mengde igjen ved landing.
Maksimal mengde er 129,5 tonn, så de har en del å gå på.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.