Om lange flyruter (SQ legger ned sin)

Singapore har nå annonsert planene for deres ULR maskiner fremover. Fra før er en daglig flight til EWR annonsert, og like etter følger LAX. Først med 3x ukentlig, før de etterhvert øker til 10x ukentlig. I tillegg øker de kapasiteten på SFO med ytterligere 3x ukentlig til 10x ukentlig, ved at de setter inn maskinen på 3 nye ukentlig avganger, som vil komme i tillegg til den daglige avgangen med standard A350-900 som flys med noe vektbegrensninger, men med langt flere seter

https://www.ausbt.com.au/singapore-airlines-launches-non-stop-flights-to-los-angeles

Singapore Airlines will begin non-stop flights to Los Angeles on November 2, 2018, following the October 11 debut of direct flights to New York.

Singapore Airlines will also swing the A350-900ULR onto its San Francisco route three days per week as of November 28 2018, complementing the current daily flight made by a standard A350-900 to boost overall non-stop services to Fog City to ten flights per week.

Samtidig legges da SIN-ICN-LAX ned, men de beholder SIN-NRT-LAX
 
Grei priser fra AMD til EWR via SIN hvis man vil prøve den nye langruta. Vel 20k i biz tur retur.

Husker vi fikk SIN-EWR ned i omtrent halve prisen da den ble fløyet med A345 med å starte reisen i Colombo, Sri Lanka (16K kontra 32 eller så).
 
Da ser det ut som om SIA’s første ULR er på vei «hjem». Lurer på om de prøver å sette en rekord eller noe, for den passerer i øyeblikket Sør-Norge... En «liten» omvei?
 

Attachments

  • 8F674720-855A-4B62-A972-2FE622F8B2E9.jpg
    8F674720-855A-4B62-A972-2FE622F8B2E9.jpg
    150.8 KB · Views: 906
Da ser det ut som om SIA’s første ULR er på vei «hjem». Lurer på om de prøver å sette en rekord eller noe, for den passerer i øyeblikket Sør-Norge... En «liten» omvei?

Det er ikke mer enn ca 10% lenger hvis du regner inn at jorden er rund. Liten nok forskjell til at vær og vind kan gjøre at denne routingen er raskere.
 
Snart over Eggkleiva nå, på jomfruturen sin.

Ikke mange som har vært over Eggkleiva før på den... :) :)

Kim
 
Synd at værgudene ikke var i det samarbeidsvillige hjørnet når SQ endelig skulle over Trøndelag igjen. Denne hadde man sett fra verandaen...om ikke skyer og regn var tilstanden utendørs. :)
 
Den lange leveringsflighten skyldes visstnok Singapore Airlines har brukt leveringsflighten til å gjennomgå flere «performance checks»
 
Da er 9V-SGA hjemme i SIN, etter en trygg landing på RWY 20R på SIN. Turen endte altså på 16 timer og 23 minutter fra TLS. :)
 
I anledning dagen for relanseringen av SQ21/SQ22 har Flightradar24 også laget et lite blogg-innlegg. :)

https://www.flightradar24.com/blog/...orlds-longest-flight-with-the-airbus-a350ulr/

Om undertegnede nå ikke er på ville veier, så er estimert avgangstid fra SIN klokken 17.35 i ettermiddag norsk tid( eller 23.35 lokal tid ).

Ellers ser det også ut til at SQ har mottatt ytterligere 2 stk A350-900ULR-maskiner. I følge FR24 fløy 9V-SGB TLS-SIN den 28 september, i mens 9V-SGC tok samme tur den 5 oktober. Dermed er 3 av 7 ULR-maskiner levert til selskapet.
 
Da er det offisielt! Verdens lengste rute er tilbake i manesjen i det SQ22 9V-SGB tok av fra RWY02C på SIN for få minutter siden. :)

Følges her: https://www.flightradar24.com/SIA22/1e2d2efc

Sist de fløy denne ruten hadde flighten fra New York til Singapore track over Norge. Altså fra Vest mot Øst. Så den ofte over Geilo/Dagali på sin ferd fra NY til Singapore. Kan vi forvente dette tracket også nå ?
Kunne tenke meg å ta denne turen. Har tidligere fløyet verdens raskeste passasjerfly (Concorde) og verdens største (A380). Og hvorfor ikke også verdens lengste rute. (Kanskje senere å finne verdens korteste rute).cheers:
 
Last edited:
Back
Top