Hvorfor er det totalt sett billigere å kjøpe inn en park med helt nye fly til denne operasjonen, og samtidig la fire A340-500 stå på pakken, enn å sette inn sistnevnte igjen? Hvor mye mer drivstoff drar en A340-500 kontra en 777 i 18 timer?
Har Singapore Airlines A340-500 da? Du blander ikke sammen med Thai Airways her?Hvorfor er det totalt sett billigere å kjøpe inn en park med helt nye fly til denne operasjonen, og samtidig la fire A340-500 stå på pakken, enn å sette inn sistnevnte igjen? Hvor mye mer drivstoff drar en A340-500 kontra en 777 i 18 timer?
Har Singapore Airlines A340-500 da? Du blander ikke sammen med Thai Airways her?
Ok, da har de A345. Legger meg flat. Jeg må åpenbart slutte å ha tiltro til Wikipedia!
Hvorfor er det totalt sett billigere å kjøpe inn en park med helt nye fly til denne operasjonen, og samtidig la fire A340-500 stå på pakken, enn å sette inn sistnevnte igjen? Hvor mye mer drivstoff drar en A340-500 kontra en 777 i 18 timer?
Ok, da har de A345. Legger meg flat. Jeg må åpenbart slutte å ha tiltro til Wikipedia!
Kan det være sånn at en 340 bruker betydelig mere drivstoff i marsjfart og derfor er mer aktuell på kortere ruter hvor nedstigning og bakketid utgjør en større del av produksjonen enn på en 18-timers? Hvis forbruket er høyt, vil ikke da også forbruket til å frakte fuel til det ekstra forbruket øke enormt?
Konklusjonen er altså, at selv om flyet er nedbetalt, så er en A345 for dyr i drift imot sine slankere konkurrenter?
Den vil også klare SIN-EWR. Problemet er at selv om den er billigere i drift (men dyrere i innkjøp) enn A340-500 så løser den ikke fullt utfordringen med de enorme kostnadene det er og operere en rute på 18ish timer. Man kan si at den "økonomiske" rekkevidden er kortere enn den fysiske
Airbus in talks with Singapore for ultra-long range airplane; “A350-900LR” likely
I følge Leehamnews skal Singapore Airlines og Airbus være i samtaler om utvikling av en "A350-900LR". Singapore Airlines har jo allerede en stor A350 ordrebok og ved og ta i bruk noen aspekter fra den kommende A350-1000 og øke MTOW med 12 tonn så bør ikke det være den dyreste og mest kompliserte utvikling. For endel år tilbake var det jo også snakk om en "long range" versjon av A350-900, men dette ble lagt litt på is da rekkevidden på standardmodellen er såpass bra
http://leehamnews.com/2015/07/14/ai...-ultra-long-range-airplane-a350-900lr-likely/
Representing a distance of some 8,700 nautical miles, the New York service will be the world’s longest commercial passenger route, with an expected flight time of up to 19 hours. Moreover, the unique flexibility offered by the A350 XWB allows operators to reconfigure their A350-900ULR to the standard long-haul A350-900 specification should they require it.
Eller er vi fortsatt stuck med all C på A350, som i gamledager som med A340-500, og eneste forskjell er at det blir litt mindre fuel og vedlikeholdskostnader for SQ?
(Eller er det slik at all C er et valg pga. at Y ikke vil selge på en 19-timersflight?)
Eller er vi fortsatt stuck med all C på A350, som i gamledager som med A340-500, og eneste forskjell er at det blir litt mindre fuel og vedlikeholdskostnader for SQ?
(Eller er det slik at all C er et valg pga. at Y ikke vil selge på en 19-timersflight?)
Airbus and Singapore Airlines have launched the A350-900 ultra long range, the specifications for which we estimated in July beginning with the first of four articles.
Gjenåpner verdens lengste flyrute med ny Airbus-maskin
A350 med ultralang rekkevidde settes inn på den legendariske 19-timersruta.